Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til bedring av øvelser

starlight

Recommended Posts

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få til en tettere fvf? Hun vil liksom gå litt langt til venstre.. Har prøvd å belønne på utsiden, og å belønne hver gang hun er "borti" meg..

Utgangsstilllinga blir noen ganger skjev (blir alltid perfekt etter innkalling) noen ganger funker det å kremte så retter hun seg selv, andre ganger bare "faller hun ut".

Det siste "problemet" vårt er apporten. Hun vil rett å slett ikke holde fast! Har prøvd "oppskriften" i lydighetstrening i teori og praksis, men jeg ser ingen bedring. Hun tror rett og slett at hun bare skal bite over og slippe ut. Noen som har tips? Hun bærer og plukker opp fra bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apport sliter vi selv med, så der er jeg ikke den rette til å komme med tips iallefall :rolleyes:

Utgangsstillingen vår var også veldig skev. Vi fikk beskjed av instruktør av å bryte og prøve på nytt hvis hunden kom inn skjevt, ikke belønne. De skeve utg-stillingene da ville komme bort av seg selv. Og det gjorde de faktisk!

(Må si vi innimellom har en og annen skjev, men ikke så mange som vi hadde! Lov å prøve seg :glare: )

Fvf, tja. Sliter litt selv med tett fvf, men jeg jobber på samme måte som deg. Belønner når hun er borti låret mitt, og prøver belønne med venstre hånd utafor. Ellers har jeg også fått et tips om å ta litt kjappe svinger så hunden må henge med, og variere i antall steg på fvf. Noen ganger kan man bare ta et par steg før utg-stilling igjen.

Lykke til! Håper du får mange gode tips som jeg kan plukke med meg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få til en tettere fvf? Hun vil liksom gå litt langt til venstre.. Har prøvd å belønne på utsiden, og å belønne hver gang hun er "borti" meg..

Utgangsstilllinga blir noen ganger skjev (blir alltid perfekt etter innkalling) noen ganger funker det å kremte så retter hun seg selv, andre ganger bare "faller hun ut".

Det siste "problemet" vårt er apporten. Hun vil rett å slett ikke holde fast! Har prøvd "oppskriften" i lydighetstrening i teori og praksis, men jeg ser ingen bedring. Hun tror rett og slett at hun bare skal bite over og slippe ut. Noen som har tips? Hun bærer og plukker opp fra bakken.

Prøv å gå inntil ein vegg, mur o.l. Belønn MASSE for det, og gjer det ei god stund til du trur ho mestrer det å gå imellom deg og veggen. Gå så vekk fra veggen og prøv om det går bedre, belønn fantastisk masse i så fall. Samme kan du gjere når det gjeld utgangsstillinga :)

Ellers så må eg sei at trene, trene og atter trene er det som skal til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...