Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


C.J

Recommended Posts

Guest lijenta

Jeg også likte det som et underholdningsprogram. Det jeg syntes var synd var at dem skulle bli stemt ut etterhvert. Poeng hadde vært bedre. Det er jo flere av dem som jeg vil se utviklingen på og da trenger dem gjerne de ti ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Jeg syntes programmet var kjempemorsomt! Kom hjem fra en lang dag på hundeliv 2007 og rett hjem i sofaen foran Hundeskolen. Jeg lo veldig godt av den tibetanske Trulte! "Hun er stuptrøtt, for vanligvis sover hun mellom 9 og fire, og hun kan ikke sove alene". :)

Det blir morsomt å følge utviklingen! Synes de var flinke jeg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vurderte jeg å melde meg på... Uten å skryte på meg for mye tror jeg at jeg kan si at vi hadde vært på topp 3 på eksamen der.. :rolleyes:

Men herregud å si til hundene at det å ikke sett seg ute når det er vått er ok fra begynnelsen?? Eller droppe turen? Da burde de kanskje vurdert kosedyr i stedet for hund? Min hund er også utstillingshund - men han tåler fortsatt vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe artig og følge med Jan Vidar og Fiona. Fiona er søster til vår Embla. Og vi heier på de så klart, håper de vinner hele greia! :icon_fun:

Det satt jeg faktisk lurte på! Jeg satt med internett og gikk in på siden til Jan Vidar, og så at Fiona var fra Rexob, også synes jeg hun lignet Embla pluss at alderen stemte ganske bra :( Da hadde jeg rett, så det var litt gøy!

Og med hun Ingrid med Bambi, så synes jeg komentaren var helt på sin plass jeg! Helt tydelig at hunden trengte å gå litt mer på sine egne ben. Men ellers synes jeg de var en veldig søt ekvipasje, og så ut som de samarbeidet bra (da særlig på innsitten).

Synes programmet var både morsomt og underholdene men selvfølgelig ikke lærerikt for oss (som det ble sagt her) som har litt over middels interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nettopp vært på foredrag med Geir nå og han nevnte også dette med mastiffen at han håpte alle skjønte at de ikke drev å presset han ned i bakken for å få til den dekken han hadde på finalen, dette var bare noe de brukte helt på starten for å få han til å skjønne litt, de brukte myye tid og myye belønning for å få til den dekken de hadde på slutten :( Vi måtte visst glede oss til neste gang sa han :) Han skal være på treningen på mandag også så hvis det er noe dere lurer på kan jeg sikkert videreformidle hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Schäfereieren var utrolig morsom jeg. Han virket litt sann, denne hunden har jeg drømt om heeeeele livet:P

Arti med hu dama som sa at om hun hadde fått barn med hundeallergi så visste hun ikke hvem hun hadde omplassert:P

Men schäfereieren var artigst, men vi så ikke så mye til han, kanskje i neste program;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så vil jeg takk for alle hyggelige tilbakemeldinger om programmet.

De negative tilbakemeldinger lar jeg gå inn det ene øret og ut det andre for det vil ALLTID være bedre vitere som vet mye bedre enn fakta av hva som skjeddet på settet.

Morsomt at et slikt program kan skape så store debatter som det har vært idag.

JA...det er klippet og limt...til de grader også... 3 filmteam gikk og filmet fra kl 0700 til kl 2300... klart dette er mange timer med film, og de som har funnet de gode poengene og det som er (h)underholdene, ilagt musikk, må jeg si har gjort en fantastisk jobb! De jobber faktisk ennå med klipping av de siste episodene!

Av alt mange sitter og sier som intrsuktør gjorde feil og ikke ga beskjed om. Hvordan skal hans timeslange foredrag vi hadde i begynnelsen bli kuttet på en bra måte? dette er jo et underholdningsprogram og et par gode poeng i læren av hund blir tatt med bare for å vise at man faktisk fikk gode råd på veien! Så klart en og annen gjerne vil prøve ut det instruktøren sa og få det til, men går man på et kurs og får sammenhengen i læren så klart man lærer mer enn dette programmet. Det var utrolige instruktører på hver konkurranse. Det var intensiv trening mellom hund og eier fra morgen til kveld.

Ang at jeg går og bærer på min kjære lille hund, å trene i et gress som er høyere enn henne og kliss bløtt...står ute i 4-5 timer i øsende regnvær...tror du også hadde vært kald og kunne trengt litt kroppsvarme innunder jakka.... (hunden min sitter ikke i en veske, ikke bur og sitter såvidt på armen...og klær bruker hun på regnfulle eller kalde dager og det er det ikke bare små hunder som gjør.....)

Ang "bli"..kjøpe is...Jeg brukte 15 min på å få bambie til å bli på teppet...hun fulgte etter gang på gang.... jeg lo mer og mer og folk rundt begynte å le...

Så spurte jeg juryen om tips til hva jeg kunne gjøre "hver kreativ!"...derfor godbitene på pleddet..

Men helt på slutten etter hun var innkalt og kommet på plass...så gikk hun og hentet pølseremsa som lå i gresset og kom triumferende tilbake!.. mye som skulle blitt vist for det var mange gode hendelser og minner fra oppholdet og kan anbefale andre å melde på hvis det blir flere prosjekt av hundeskolen

Så klart alle skal få ha sine meninger om programmet og det er hyggelig å høre at mange vil følge med videre for underholdning (en god latter) og om hundene lærer noe videre. Var en fantastisk opplevelse og vi sitter igjen med gode minner og erfaringer. Skal love dere at vi deltakerne har en god porsjon med selvironi med tanke på måten vi ble fremstilt på. Alt fra hva hundene fant på og ansiktsuttrykkene våre.

Men dere får følge med så kanskje dere får se at Bergis blir motivert etterhvert

Husk at det er et underholdningsprogram!

Stor klem fra "jålebærta" Ingrid og lille "prinsess" Bambie :)

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig et program med undeholdningspotensiale :( likte det virkelig godt jeg!

Og ang Ingrid og Bambie tror jeg det er liett å få feil inntrykk av TV da de klipper og limer som de vil, og får ting til å fremstå slik media mener selger best :P Ingrid er virkelig en hyggelig jente som ikke bruker hunden sin som motetilbehør, og hun har vanligvis 4 ben å gå på, men som sagt, klipp og lim. Og det er ikke akkurat noen hemmelighet at gress som er helt fin høyde for en BC er ganske mye høyere for en hund på 2,3 kilo, tror det "kiler mer i ræva" da ja :P Kjenner det igjen på mine egne hunder ;)

Den der mastiffen var jo bare helt herlig, stor bamse med medium interesse av alt, genialt :)

også lille trulte da :(

Kommer nok til å følge med videre ja!

Edit: ser at Ingrid har lagt inn innlegg over her ja. Heisann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig et program med undeholdningspotensiale :( likte det virkelig godt jeg!

Og ang Ingrid og Bambie tror jeg det er liett å få feil inntrykk av TV da de klipper og limer som de vil, og får ting til å fremstå slik media mener selger best :P Ingrid er virkelig en hyggelig jente som ikke bruker hunden sin som motetilbehør, og hun har vanligvis 4 ben å gå på, men som sagt, klipp og lim. Og det er ikke akkurat noen hemmelighet at gress som er helt fin høyde for en BC er ganske mye høyere for en hund på 2,3 kilo, tror det "kiler mer i ræva" da ja :P Kjenner det igjen på mine egne hunder ;)

Den der mastiffen var jo bare helt herlig, stor bamse med medium interesse av alt, genialt :)

også lille trulte da :(

Kommer nok til å følge med videre ja!

Edit: ser at Ingrid har lagt inn innlegg over her ja. Heisann :P

ha ha...takk... jeg sa det jo...det stikker i rumpa... stive stråa og sauemøkk vi trente i.... jeg ville ikke satt meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv brukt den metoden di brukte på mastiffen på min mastiff...hun skjønte ikke poenget uansett,jeg hjalp henne ned på samme viset og nå dekker hun som bare det...en gang trengte jeg å gjøre det...hvorfor skal altid ting lokkes å lures og bruke evig lang tid for å få ting til,når en kan av og til gjøre ting enklere uten at det er noe galt i det..

Di fleste her inne har vel gjordt noe sånn eller lignene vil jeg tro

Å ellers må jeg si,at jeg syns alle virket som noen hærlige hundeeiere som virkelig var glade i hundene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang at jeg går og bærer på min kjære lille hund, å trene i et gress som er høyere enn henne og kliss bløtt...står ute i 4-5 timer i øsende regnvær...tror du også hadde vært kald og kunne trengt litt kroppsvarme innunder jakka.... (hunden min sitter ikke i en veske, ikke bur og sitter såvidt på armen...og klær bruker hun på regnfulle eller kalde dager og det er det ikke bare små hunder som gjør.....)

__________________

Jepp det er det man gjør på mange hundekurs det :( Og ofte flere timer enn det :(

Ene bikkja mi er en frysepinn uten like (selv om hun har like tett pels som en isbjørn omtrent) så hun kan jeg også finne på å kle på når der er veldig kaldt ute.

Bambie var kjempeflink hun og jeg gleder meg tilå se hvor langt dere når/nådde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skrive litt til :P Ang den mastiffen, er det slik at mastiffer er generelt treige i hodet? Ikke bli fornnermet noen, men møtte noen igår med to stk, og de sa at det var helt typisk mastiffen ;) Vet jo at alle raser er forskjellige og slik, men altså, selv om de står med all verdens gode ting foran, sitter de bare der å soggler da? Passer selv en tippe, og jeg synes han er "umulig" å trene, men det går nå på et sett og vis :)

Og Ingrid og Bambie, jeg mente ikke noe negativt med at jeg sa jålete eller noe slik om de, vet jo at hun ikke går rundt å bærer på Bambie hele tia, og at hun får lov å være hund :( Syntes bare de var så søte, og ja, de virka litt jålete(ikke misforstå, mener det ikke negativt) på tv men det gjør det bare enda morsommere og se på, at lille Bambie er så flink liksom :( Og selvsagt Ingrid :P

Nei, nå roter jeg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TV2 Sumo? :)

Ligger den første episoden på nettet noe sted? Var ikke hjemme på søndagen, men er veldig nysgjerrig på åssen programmet var...

TV2 sumo er inne på tv2 sine sider (www.tv2.no) og der kan man betale for å se prgrammene. Man kan betale for ukeskort (billigst, 35kr pr uke) månedskort 95kr, osv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... Ang den mastiffen, er det slik at mastiffer er generelt treige i hodet?

Dette blir litt off topic...men det du sier er det samme som å påstå at f.eks. border collie ikke klarer seg uten en eier som hele tiden forteller dem hva de skal gjøre - uten noe å gjøre blir bikkjene deres gærne. Hva er intelligens - er det å tenke selv, eller la andre (mennesket) tenke for en? Eller som å påstå at skulle en bc og mastiff måtte klare seg selv så hadde mastiffen klart å skaffe seg mat ganske fort kontra en bc som sikkert hadde gjetet byttet sitt. Hvem er den intelligente da?

Jeg har ingen av rasene - men provosert blir jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt off topic...men det du sier er det samme som å påstå at f.eks. border collie ikke klarer seg uten en eier som hele tiden forteller dem hva de skal gjøre - uten noe å gjøre blir bikkjene deres gærne. Hva er intelligens - er det å tenke selv, eller la andre (mennesket) tenke for en? Eller som å påstå at skulle en bc og mastiff måtte klare seg selv så hadde mastiffen klart å skaffe seg mat ganske fort kontra en bc som sikkert hadde gjetet byttet sitt. Hvem er den intelligente da?

Jeg har ingen av rasene - men provosert blir jeg uansett.

Mente ikke slik da...eller gjorde jeg det... Nja...bare glem spørsmålet, ser nå at det var tåpelig.

Skriver mer senere når jeg vet hva jeg mente selv :)

Hvis noen forstår hva jeg mente så gi beskjed, får det virket annerledes når jeg skrev det før idag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt off topic...men det du sier er det samme som å påstå at f.eks. border collie ikke klarer seg uten en eier som hele tiden forteller dem hva de skal gjøre - uten noe å gjøre blir bikkjene deres gærne. Hva er intelligens - er det å tenke selv, eller la andre (mennesket) tenke for en? Eller som å påstå at skulle en bc og mastiff måtte klare seg selv så hadde mastiffen klart å skaffe seg mat ganske fort kontra en bc som sikkert hadde gjetet byttet sitt. Hvem er den intelligente da?

Jeg har ingen av rasene - men provosert blir jeg uansett.

Det er vel ingen tvil om at det går raskere oppi topplokket hos enkelte raser enn andre? Eller tregere, for den saks skyld? Jeg gikk fra alaska husky til belger jeg, og det var stor overgang, skal jeg si deg.. Der jeg hadde tid til å justere underveis med AH'en, bør jeg treffe riktig på første forsøk med belgeren - det går rett og slett fortere. Jeg brukte forholdsvis lang tid på å lære AH'en å gå en ordentlig på plass, mens på vesla her var det gjort på 2 treningsøkter. Men der AH'en KUNNE det han hadde lært, har belgeren lett for å "glemme" - det sies at de ikke har så mye RAM, kan ha noe med det å gjøre?

- Hvorvidt det gjør belgeren mer intelligent enn AH'en, skal jeg ikke si for sikkert - jeg syns belgeren er dum jeg, nettopp fordi de er så lettlærte og lette å motivere. AH'en var litt mer sånn "næh, dette syns ikke jeg er noe gøy, du får finne på noe bedre om du skal ha meg til å gjøre det der", mens belgeren er sånn "skal vi gjøre det en gang til? OK.. En gang til? Hvis du sier det er gøy, så er det sikkert det!"

Syns ikke mastiffer er dumme, bare for å ha presisert det! De er vel bare litt mer sånn "det der syns ikke jeg er verdt å jobbe for, så det gidder jeg ikke". Av det jeg så av mastiffen på tv, så var det vel ikke nødvendigvis det at han var dum eller treg som var problemet, han så bare ikke poenget i å anstrenge seg stort for en liten pølsebit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen tvil om at det går raskere oppi topplokket hos enkelte raser enn andre? Eller tregere, for den saks skyld? Jeg gikk fra alaska husky til belger jeg, og det var stor overgang, skal jeg si deg.. Der jeg hadde tid til å justere underveis med AH'en, bør jeg treffe riktig på første forsøk med belgeren - det går rett og slett fortere. Jeg brukte forholdsvis lang tid på å lære AH'en å gå en ordentlig på plass, mens på vesla her var det gjort på 2 treningsøkter. Men der AH'en KUNNE det han hadde lært, har belgeren lett for å "glemme" - det sies at de ikke har så mye RAM, kan ha noe med det å gjøre?

- Hvorvidt det gjør belgeren mer intelligent enn AH'en, skal jeg ikke si for sikkert - jeg syns belgeren er dum jeg, nettopp fordi de er så lettlærte og lette å motivere. AH'en var litt mer sånn "næh, dette syns ikke jeg er noe gøy, du får finne på noe bedre om du skal ha meg til å gjøre det der", mens belgeren er sånn "skal vi gjøre det en gang til? OK.. En gang til? Hvis du sier det er gøy, så er det sikkert det!"

Syns ikke mastiffer er dumme, bare for å ha presisert det! De er vel bare litt mer sånn "det der syns ikke jeg er verdt å jobbe for, så det gidder jeg ikke". Av det jeg så av mastiffen på tv, så var det vel ikke nødvendigvis det at han var dum eller treg som var problemet, han så bare ikke poenget i å anstrenge seg stort for en liten pølsebit?

Takk 2ne :) Det var det jeg mente. er alle like stae eller bestemte, eller hva man skal kalle det? Er det en slik rase? Tror egentlig jeg har svare på spørsmålet mitt selv, så trenger ikke svare :D

forresten veldig enig i det du skriver, selv føler jeg bcen her litt dum, hun er veldig lett lært og alt det, men hun gjør alt bare fordi jeg sier at dette er gøy. Hun er liksom ikke smart nok til å vurdere om det faktisk er morsommere å trene enn å løpe etter joggere,,.. (tåpelig eksempel...)

Ot; fy søren jeg er dårlig til å formulere meg! Forstår jo nesten ikke hva jeg mener selv jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...