Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av liggeplassen til hunden din

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hun er bare helt nydelig :) Skjønt med det hvite på labbene :) *smelte*

Vicky var sirka så liten når jeg fikk henne..

x1pbhy6ku2zwe5gcm7xzhbouf5r3lo.jpg

Skrevet

det her så skikkelig hjemme korslig ut! :)

Ja, ganske så koselig :D Men trond ble helt i fra seg over atjeg ikke hadde fjernet hundehårene i sengene :P "må jo ikke vise sånn på internett, de kan jo tro at vi er noen griser, som ikke vasker og rydder :D"

Så da må jeg bare, for trond sin skyld, si at; joda, vi (les: jeg) vasker og rydder her ganske så ofte (hvertfall nå med røyting og greier :P)

Skrevet

567.jpg

Dette er i kurven til Cita... Den ligger i 1 etasje.

Også har hun en make til den Oscar og Nena har (den brune), bare i svart, som ligger i 3 etasje :)

Sengen og sofaen får hun ikke lov til å ligge i...

videler.jpg

Hardt fliselagt gulv er også deilig :) (Balder likte det ekstra godt.. Cita foretrekker myke ting..)

• 2 weeks later...
Skrevet
seng.jpg

Her sover hun om natten..Ellers så liker hun å ligge på gulvet

næmmen :lol: Forresten jeg vil se fler bilder av Pito! :):D Hun er bare så skjønn.... hadde vært artig å sett fler:) nå skal jeg jo få egen små rase, så det hadde vært artig å sett trenings og tur bilder :D

Skrevet
Så gøy at du vil se bilder da :lol: Kan ta og legge ut noen bilder litt senere i kveld ok? :)

Ja :D:D:D vil kjempe gjerne se bilder :D

Skrevet

næmmen :lol: Forresten jeg vil se fler bilder av Pito! :D:D Hun er bare så skjønn.... hadde vært artig å sett fler:) nå skal jeg jo få egen små rase, så det hadde vært artig å sett trenings og tur bilder :D

Hvilken rase da? Når skal du få? Har ikke fått med meg dette :)

Skrevet

Hvilken rase da? Når skal du få? Har ikke fått med meg dette :)

Papillon :D

Skrevet

Så fint alle hundene har det. :lol:

Jeg får ikke tatt bilder nå for det er et eneste rot her nå oppi all flyttingen, men om noen dager kommer det. :)

Skrevet
Vicky: Gratulere da :mrgreen: Kommer den snart, eller er det lenger fremme i fremtiden?

jeg skal opp til Balken(oppdretter) neste uke kanskje for å diskutere når og fra hvilken kombinasjon :lol: Jeg skal ha fra en litt fresh og sporty linje som kan brukes til alt :D Regner med at jeg får valpen etter mars. :)

Skrevet

Og her er foringsstasjonen, tok med den og, for jeg vil se bilde av andres foringsstasjoner :lol:

DSCF3679.jpg

Skrevet

Lisaliggestilling.jpg

Her er hvertfall en fin liggestilling :lol: Hun har seng her på kontoret da, hun trenger ikke å sove oppi matskåla si.. Også har hun bur hjemme som vi sjelden bruker, også sover hun i senga mi om natta!

Skrevet

Hun e 3 cm lavere enn standarden, så hun får nesten bare 1AK. Men hun har fått utm type flere ganger, men de gangene har hun enten hatt lite underull, vært i for godt hold ( :roll: ) e.l... sååå typisk da! hehe.. For ellers hadde hun sikkert hatt cert eller ck nå. Nå er hun i storform... Pelsen er perfekt med masse underull, gangen er flott, hun stiller seg flott selv osv :lol: Så gleder meg til september da hun skal stilles for første gang på leeenge :wink:

Hun får veldig mye skryt for utrykket sitt og øynene da :)

Skrevet

Luna har ganske mange liggeplasser da, stolen, senga mi, kurven, sofaen og teppe hennes :)

IMG_3475.jpg Her leker hun på teppet sitt

IMG_3477.jpg Her i kurven sin

IMG_3497.jpg Hun liker også å ligge ute

IMG_4386.jpg Her ligger Luna ute sammen men Jenna, den andre hunden vår

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...