Gå til innhold
Hundesonen.no

Oscar de la Renta av Heliomar "Theo"

amazon

Recommended Posts

Skrevet

Har hatt et lite uhell den siste uken. Ei klo som knakk så vi måtte til dyrlegen og fjerne hele klokapselen, ble mye styr og hunden har vært skikkelig dålig de siste dagene da han har fått en betennelse i poten pluss at det er ømt og ubehagelig å være hund..

DSC00090.jpg

DSC00089.jpg

DSC00066.jpg

DSC00096.jpg

Skrevet

Neimen det er jo Theo :kiss: Han er så fin og herlig! Huff høres ikke noe godt ut med kloen, håper han kommer seg ganske raskt fra betennelsen. Ikke noe morro når de er dårlige.

(det er forresten jeg og scorpioen84 her inne som har Decoy, Highland Fling av Heliomar).

Skrevet

Hei Decoy :kiss:

Nei det er ikke noe morro når de er syke nei men han viser allerede tegn til bedring. Skal til dyrlegen igjen på mandag så da håper vi at han slipper bandasjen. Alt bra med Decoy da?? og buster??

Skrevet
Hei Decoy :D

Nei det er ikke noe morro når de er syke nei men han viser allerede tegn til bedring. Skal til dyrlegen igjen på mandag så da håper vi at han slipper bandasjen. Alt bra med Decoy da?? og buster??

Så bra det har begynt å bedre seg allerede :kiss: Og alt er bare topp med både Decoy og Buster. De trives og koser seg godt sammen :D

Skrevet

:kiss::D Theo.!

Vår faste Kurs-følgesvenn... :D

Savner dere fortsatt på miljøtreningene da, men dere har kanskje vært der.? Har ikke fått til å dra hver gang siste ukene...

Huff, uheldige Theo, ser ikke godt ut, men ser ut som han er samme soffagrisn som før.... ^_^

Håper det gror fort å alt blir bra..

Skrevet

Har ikke fått til å vært med på miljø trening etter kurset ennå... Matmor og matfar har vært i Tyrkia åsså nå skjedde dette med kloa så vi kommer så fort poten blir bra :kiss:

Skrevet

Her er et bilde fra valpekurset, dålig bilde men det er Theo og Decoy som hilser på hverandre :)S4300547.jpg

Alt man må være med på å.........

S4300222.jpg

Posserer så fint til fotografen

S4300045.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Å, så utrolig fin! :) :) På det ene bildet du har lagt ut hvor han har på den mørke potebandasjen har han nøyaktig samme uttrykk som min har når hun er syk :) Skikkelig stakkarslig...

• 1 month later...
Skrevet

Tok noen bilder etter dusjing idag.

Pussig at han er sååå glad i å bade men å dusje det er kjipt det :wub:

Virker som han blir fornærmet og nekter å se på meg når jeg snakker til han etterpå;)

S4300405.jpg

S4300409.jpg

S4300411.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
    • Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...