Gå til innhold
Hundesonen.no

Lureri fra "oppdretter"


Decarabia

Recommended Posts

For et par år tilbake skulle ei jeg kjenner kjøpe sin første hund. Hun leste først om aktuelle raser, sp begynte hun å lete litt på internett. På nettet fant hun noen utrolig vakre valper. Kausisk Zorakast (eller noe der). Hun falt rett å slett for denne rasen. Hun hadde jo selvfølgelig aldri hørt om denne før og hun fant heller ikke noe om denne hunden på internett.

Så hun ringte til denne oppdretteren til denne rasen. Hun sa at denne rasen er en gammel rase fra Russland. Det er veldig få av den, men den var godkjent rase og alt det der. Valpeprisen var 15000, inkl registrering og alt. Dette var også en enkel rase som krevde minimalt. Hun jeg kjenner ble helt opp i skyene.

Så var det ei anna som sa at hun burde ringe til NKK ang denne rasen. Nkk hadde aldri hørt om den før. De lovet å ta kontakt med FCI og spørre om denne rasen. Dagen etter ringte NKK og fortalte at FCI aldri har hørt om denne rasen. Ikke noen som var i nærheten engang.

Det hele viser seg å være ren svindel fra "oppdretter" av denne rasen. Hun jeg kjnner er veldig glad hun ikke kjøpte valp. Hun har jo aldri vært borti det her før. Har aldri hatt en renraset hund. Så hun holdt på å gå rett i fella. Nå har hun lært til neste gang. Greit nok med skjelden hund, men da skal det snakkes med NKK og FCI hvis det finnes lite info om denne rasen.

Nå tenker jeg på hva med de som gikk i denne fella? Hva har ikke de måttet gå igjennom når det kommer til dette? Får de oppheve kjøpet? Får holde meg til raser man kjenner litt til og ser i hverdagen og som er godkjent i NKK:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke denne rasen. Det var en rase FCI aldri hadde hørt om en gang. Denne rasen eksisterer ikke den dag idag engang. Finnes ingen oppdrettere heller. Heller aldri hørt om et slkt kull unntatt det her i Norge.

Ikka var den lik en gang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å anmelde en oppdretter for svindel, som i annen handel. Men ville det ikke vært naturlig å lett opp info om rasen på nett og i bøker før man kjøpte valpen. På den måten ville hun jo fort funnet ut at rasen ikke finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...