Gå til innhold
Hundesonen.no

Tattoo


MariaN

Recommended Posts

Ja har 3 stykker, men den ene er tatovert sammen med den siste, så det ser ut som en. Min første fikk jeg for snart 8 år siden. På skuldra. Kostet 600 kr. Så for 1,5 år siden fikk jeg en på siden av ryggen mot hofta som også kostet 600 kr. Og nå for snart 2 uker siden fikk jeg den siste som jeg har rundt den jeg har på siden. Den kostet 2500 kr. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kinesiske stjernetegnet tigeren på magen (eller kanskje det er del av en nuddelmeny? :blink: ) og den kosta 900kr. Nedover venstre underarm har jeg tatovert Carpe Diem og den kosta 1000kr. Fikk endel avslag ettersom han som tatoverte er kompis av samboeren min.

Når økonomien blir litt bedre skal jeg ha en tatovering på ryggen.. Det kjipe er bare at tatostudioet her i by'n måtte legges ned... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stykker. Den ene tok jeg hos en kompis, er bilde av en hodeskalle med hanekam, men jeg har tenkt å få noen til å fortsette på den. Fikk den egentlig gratis, men tvingte i han litt.

Har også en skremt katte foran på skulderen. Den må fylles litt bedre. Er kjempefornøyd med den, er logoen til et plateselskap.

tatoo-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkelig lyst til å ta på underarmen.. 2 kinesiske tegn.. Men må nok vente til jeg blir litt eldre <_<

Men til dere som har på korsryggen, er det ikke sånn at hvis man har der får man ikke bedøvlese ved fødsel? Ikke at dere har hatt barn sikkert, men jeg har hørt det ama :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nydelig liten Pegasus på ankelen, kostet 1200, tok den for.. 4,5 år siden. Den er kjempeviktig for meg, representerer meg på veldig mange måter. Lurve it! Tok den på House of Pain i Oslo, svindyrt, men fantastisk god sevice og veldig sterilt. Du får ikke epidural dersom tatoveringen dekker det området man setter sprøyten i, men det er et bestemt område, så skal være mulig å holde seg unna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som har på korsryggen, er det ikke sånn at hvis man har der får man ikke bedøvlese ved fødsel? Ikke at dere har hatt barn sikkert, men jeg har hørt det ama :icon_confused:

Tatovert korsrygg kan gjøre det risikofylt å få bedøvelse ved fødsel eller keisersnitt.

Anestesioverlege Eirik Søfteland ved Haukeland universitetssykehus i Bergen sier han helst ikke setter epidural- eller spinalbedøvelse i en tatovering.

-Det er en teoretisk mulighet for at fargestoffer kan komme inn med nåla og utløse nerveskader eller betennelsesreaksjoner. Disse kan i verste fall gi muskelsvakheter, lammelser og langvarige smerter, sier Søfteland til Dagbladet.

Forskerne har ikke bevis for at slike skader kan oppstå, men flere undersøkelser viser at hudelementer kan bli dratt inn uansett om legen bruker spinalnål eller en tykkere epiduralnål. Tatoveringer inneholder fargestoffer som kan virke irriterende hvis stoffene blir ført inn i ryggen.

Det er tatoveringer over hele midtlinjen i lenderyggen som skaper trøbbel.

Kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abCIMG0596.jpg

Jeg har gris på korsryggen jeg, bare fordi at den er søt ;)

Har forøvrig fått barn 2 ganger, og fikk ikke epidural noen av gangene :icon_confused: Ikke pga tattisen nei, den tok jeg for snart 2 år siden den, jeg hadde bare ikke behov for det (fødsler er ikke sånn man ser på amerikanske filmer og serier, liksom.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gris på korsryggen jeg, bare fordi at den er søt ;)

Har forøvrig fått barn 2 ganger, og fikk ikke epidural noen av gangene :icon_confused: Ikke pga tattisen nei, den tok jeg for snart 2 år siden den, jeg hadde bare ikke behov for det (fødsler er ikke sånn man ser på amerikanske filmer og serier, liksom.. hehe)

men det er ikke alltid man får valget om å føde naturlig.... jeg har ei jente på 8 uker og har ikke kjent en eneste rie en gang! På grunn av tverrleie måtte hun tas med keisersnitt og spinalbedøvelse...

Må være litt surt å legges i narkose og miste sine barns fødsler på grunn av en tatoovering spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drage i celtic stil på leggen,og en tribal på armen..Han kameraten min som jeg bor hos nå/leier hos tatoverer meg gratis,da han har studio,så nå som jeg bor her er jeg stygt redd for at jeg kommer til å tatovere hele armene!Har allerede funnet motivene...ehrem...Fy fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er ikke alltid man får valget om å føde naturlig.... jeg har ei jente på 8 uker og har ikke kjent en eneste rie en gang! På grunn av tverrleie måtte hun tas med keisersnitt og spinalbedøvelse...

Må være litt surt å legges i narkose og miste sine barns fødsler på grunn av en tatoovering spør du meg...

Litt OT dette, men problemet ditt var vel ikke først og fremst en tattis, liksom? Barnet ditt ville ligget i tverrleie uansett..

Alltid kjedelig å måtte legges i narkose og ta keisersnitt vil jeg tro, men jeg antar at hovedgrunnen til det ikke er tattiser - av de jeg kjenner som har måtte ta keisersnitt og blitt lagt i narkose, så har vel ingen av de tattis på korsryggen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting med tatto på korsryggen. Har litt lyst på en liten skorpion der, men er redd for dette med fødsel. Går det ikke ann å snakke med en lege om hvor man kan ha den for at det skal gå fint?

Er uansett lenge til jeg skal ha om jeg i det hele tatt skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT dette, men problemet ditt var vel ikke først og fremst en tattis, liksom? Barnet ditt ville ligget i tverrleie uansett..

Alltid kjedelig å måtte legges i narkose og ta keisersnitt vil jeg tro, men jeg antar at hovedgrunnen til det ikke er tattiser - av de jeg kjenner som har måtte ta keisersnitt og blitt lagt i narkose, så har vel ingen av de tattis på korsryggen ;)

Jo, siden man har tattis vil man ved planlagt keisersnitt ikke kunne ta spinalbedøvelse.(Under spinalbedøvelse er man våken) Da må man ty til narkose, som igjen betyr at man sover seg gjennom fødselen ;) selvfølgelig finnes det tusenogørtisju andre grunner for at man kan havne i narkose under ett keisersnitt. Men personlig ville jeg nok tenkt meg om et par tre fire ganger før jeg tatoverte meg i "epidural/spinal-området".

Her er en artikkel der det menes at tatovering ikke har noe å si med tanke på epiduralbedøvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...