Gå til innhold
Hundesonen.no

tett innpå...

Calum

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan skal jeg få Teddy til å gå tett innpå meg?

Føler at når han er så lav skyter han kopppen litt ut til siden får å få kontakt med meg. Pluss at han går litt langt ut på siden.

Skrevet

bruk lenke halsbånd eller så kan du stå helt stille uten å si noe til hunden kommer til riktig sted, deretter roser du masse.

Skrevet
Hvordan skal jeg få Teddy til å gå tett innpå meg?

Føler at når han er så lav skyter han kopppen litt ut til siden får å få kontakt med meg. Pluss at han går litt langt ut på siden.

Det er naturlig for hunder å være litt redd for å få foten sin påtråkka (om noen skjønnte den :) ) Det kommer nok etterhvert. jeg har ikke noe råd til deg egentlig. Det du kan gjøre er å øve ved en fortauskant så hunden må sette seg inntil beina dine.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fortauskant / kant med vått gress e.l. + klikker. Gradvis øke kravet til hvor nærme han må gå for belønning. Ikke tråkke på han underveis (= stooort tilbakesteg...) :oops: :wink:

Skrevet

Du kan og øve det inn med å gå nær en husvegg. Det har jeg gjort fordi jeg hadde ei tispe som var sånn. Fant meg en litt lang bygning og så gikk vi langs den med hunden nærmest veggen. Samme måte brukte jeg for å få til en perfekt sitt. :)

Skrevet

hihi, samme her... Vicky er noen ganger litt innpåsliten. jeg tror det er veldig viktig å bygge opp ekte kontakt og glede, da får man en hund som henger på beinet :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
    • WOW!! Grattis😍🥳 Superbra jobba!!
    • Gratulerer så mye. 👏🤩
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...