Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som vet? hund på fly

Cathrine og Killja

Recommended Posts

jeg skal til malmø med killja i mars. men istedenfor å kjøre den laaaaaaaaaaaaaaaaaange veien, tenkte jeg fly til danmark, og oppdretteren min henter oss der. men hva koster det extra å ta henne med? har godkjent flybur osv. hvordan går jeg fram? :cry::P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vet ikke hva det koster (men neppe mange hundrelappene), men vær klar over veterinærkravene for å komme deg fra Danmark til Sverige, da.. Rabiesvaksine, blodprøve, id-merking, pass + ormekur gitt av veterinær mens du er i Danmark..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vet ikke hva det koster (men neppe mange hundrelappene), men vær klar over veterinærkravene for å komme deg fra Danmark til Sverige, da.. Rabiesvaksine, blodprøve, id-merking, pass + ormekur gitt av veterinær mens du er i Danmark..

Susanne

hun er rabbiesklar i januar :cry: men får ta en prat med dyrlegen neste gang. takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodprøven må tidligst tages 120 dage efter rabies vaccinen, og du kan få passet lavet samtidig, ormekur er tidligst 10 dage før og senest samme dag som du tager afsted, så jeg er næsten 100% sikker på at den kan få den her i Norge, da den har virkning i 21 dage mener jeg, og husk den skal have en ormekur igen 7 dage efter hjemkomst. Der er nemlig samme regler for passering af grænse om det er danmark/ sverige eller Sverige/Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...