Gå til innhold
Hundesonen.no

Liker ikke andre hunder


Tanya&Tilla

Recommended Posts

Min dachs tispe er snart 5 år, og vi fikk henne 1 februar i år. Men hun er ikke noe glad i andre hunder, og leker ikke med dem og sånt. Det er liksom ikke noe gøy når vi møte kjente mennesker og hunder så skal hun ikke leke. Hun er veldig leken med oss mennesker, men er det noen som kan hjelpe oss så hun kan bli litt mr leken med andre hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne hunder er ofte litt sånn ferdig med all denne lekingen i min erfaring. Mye ståhei for ingenting liksom. Jeg er forsåvidt helt enig med dem jeg. :lol:

Jeg ser ikke helt poenget i at hunderl på død og liv skal herje mongis med andre hunder de møter på sin vei. Jeg vil heller at fokuset er rettet mot meg enn mot andre hunder, sånn sett er du jo kjempeheldig siden du har en hund som heller vil leke med deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske min var sånn jeg.. Han tror alle hunder er laget for at de skal leke med han, og det er virkelig slitsomt innimellom! Han mister helt fokus på meg når han ser andre hunder...

Må signere Silje over her... Sofus har samme forståelse av hunder som Mike tydeligvis har. Så fort det kommer en annen hund er det rett ned i lekestilling eller annet. Fryktelig irriterende.

Men det er kanskje slik å ha hund? Du savner at hunden deres skal leke mer, jeg savner at hunden min skal leke mindre :lol: For meg er dette en super nødvendighet fordi jeg jobber intenst med fokus med ham (noe jeg har gjort i hans 2,5 år gamle liv :S). Ting blir bedre og bedre, men han er fremdeles en valp i hodet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er også 5år og hun er heller ikke så leken og jeg er glad til, utrolig mange skader som skjer når hundene klikker mongo og herjer med hverandre (ofte tror folk også at skadene har kommet under en trening, men tenker ikke over hvor mye herjing med andre hunder tar på kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her fikk du ikke så mye støtte. Fem år gamle tisper er jo voksne damer. Dachser er vel kanskje også litt redde for at større hunder skal bli for voldsomme. Fibi er nå snart tre og hun leker helst med meg. Hun leker jo med mora si, men det er vel mer det at de konkurrerer om ballen, eller raser i skauen sammen. Hun tør forresten opp leitt sånn etter en stund, hvis vi går tur med andre. Stillestående frislepp uten bading eller trening, er meningsløs tidtrøyte for Fibi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :lol:

I går skjedde det noe supert! Hun lekte faktisk litt med nabohunden, nor jeg syns er gøy.

Jeg syns det er litt kjedelig når vi slipper henne med andre hunder og at hun ikke leker med dem, hun går bare for seg selv. Hun er heller ikke noe glad i andre hunder, hun knurrer og bjeffer mest på dem. MEN hun logrer samtidig <_<

forresten er det noen som kan hjelpe meg med at hun bjeffer og knurrer noe voldsomt når det ringer på. Til og med når besøket har kommet inn(hvis det er ukjente) det er ikke så veldig koselig for de som kommer, selvom jeg gleder meg til Halloween og får se hvordan alle barna reagerer :D

IKKE prøv å kast egg på vårt hus:D

Litt ringepåhjelp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...