Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor privat er PM'er for deg?


Renate A

Recommended Posts

Lurer litt på rundt dette med PM'er, hvor privat er det som blir tatt opp i en PM?

-Er det noe du kan finne på å dele med andre i åpne forum hvis du føler for det?

Jeg tar PM'er veldig privat og det som diskuteres der det prater jeg ikke om og ville ikke falle meg inn å legge ut i åpen forum ved en senere anledning.

Når jeg er ferdig med å prate med personen så slettes alle meldingene, borte vekk...

Syntes det kanskje er ok å høre med dere andre hvor privat dere syntes PM er, kanskje jeg er litt for "snill pike" når det gjelder PM og behandlingen av disse hendvendelsene, men jeg har iallefall tenkt å fortsette med å være "snill pike", det som man prater om privat det ser jeg på som privat og konfidensielt.

Hva mener dere andre om dette? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i PM er personlig, og det deles ikke med andre så lenge det ikke er et ønske fra vedkommende. Så om noen vil si noe over PM så er det ofte fordi man ikke vil dele med alt og alle på et forum. Og jeg skla være til å stole på, så da gjelder det kun meg også. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver, så er en PM privat, om det er her eller andre steder, det er underordnet.

For mig har de altid været privat, har aldrig delt dem med min samboer heller, ikke uden at spørge den anden part om det er ok at vise frem/fortælle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM - personlig melding. Kunne ikke falle meg inn å bringe frem noe som er sagt på PM for å bruke det i en diskusjon. Regner med det er fra tråden til Jaktlykke du kom på det.. Har jo selv sendt PM's med f. eks tanker og bekymringer, og noe som kanskje var et problem tidligere er ikke slik i dag og sånne ting. Derfor kan det fort bli feil om man skal plukke frem PM's og bruke det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM - personlig melding. Kunne ikke falle meg inn å bringe frem noe som er sagt på PM for å bruke det i en diskusjon. Regner med det er fra tråden til Jaktlykke du kom på det.. Har jo selv sendt PM's med f. eks tanker og bekymringer, og noe som kanskje var et problem tidligere er ikke slik i dag og sånne ting. Derfor kan det fort bli feil om man skal plukke frem PM's og bruke det på den måten.

Nja det + bare lufte og høre hva andre syntes og høre hvor seriøst folk ser på denne "funksjonen"

Bra det ikke bare er meg som er veldig nøye med at det er privat :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det like privat som brev, mail, sms og annet, men på den andre siden, om jeg hadde opplevd at folk jugde på forumet i forhold til hva de sier i PM, ville jeg nok ha hintet om at jeg visste bedre, om ikke noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det like privat som brev, mail, sms og annet, men på den andre siden, om jeg hadde opplevd at folk jugde på forumet i forhold til hva de sier i PM, ville jeg nok ha hintet om at jeg visste bedre, om ikke noe annet..

Men da ville jeg tatt den hintingen også på PM....

For meg er det som for de fleste andre også helt privat, det er noe jeg aldri ville tatt frem i et forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Så om jeg skulle sende en PM til hvilken som helst av dere og spørre om råd til hva jeg skulle gjøre med yngstemann som plutselig har begynt å glefse etter unger og knurre på folk og freake ut på alt som kom litt brått på (et SVÆRT fiktivt eksempel), og samtidig sitter og forteller i "offentlige" diskusjoner at nei, yngstemann her er så fin og flott, supersosial med folk og takler alt med glad oppmerksomhet, så ville dere holdt kjeft?

As if.. Tipper det ville blitt en del baksnakking jeg - det er det jo en del av her fra før av, sant? - hvor alle sladra om hvor dårlig den hunden EGENTLIG er på msn osv.. Men klart, kjekt å leke skinnhellig..

Og før det blir noe mumling om "på seg selv kjenner man andre", så antar jeg at de fleste av dere har fått med seg at jeg pleier å ta ting direkte med folk? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Så om jeg skulle sende en PM til hvilken som helst av dere og spørre om råd til hva jeg skulle gjøre med yngstemann som plutselig har begynt å glefse etter unger og knurre på folk og freake ut på alt som kom litt brått på (et SVÆRT fiktivt eksempel), og samtidig sitter og forteller i "offentlige" diskusjoner at nei, yngstemann her er så fin og flott, supersosial med folk og takler alt med glad oppmerksomhet, så ville dere holdt kjeft?

As if.. Tipper det ville blitt en del baksnakking jeg - det er det jo en del av her fra før av, sant? - hvor alle sladra om hvor dårlig den hunden EGENTLIG er på msn osv.. Men klart, kjekt å leke skinnhellig..

Og før det blir noe mumling om "på seg selv kjenner man andre", så antar jeg at de fleste av dere har fått med seg at jeg pleier å ta ting direkte med folk? :blink:

Jeg diskuterer heldigvis ikke så mye adferd på PM, men har fått endel spørsmål om helse på min PM og der er jeg knall hard på det med taushet.

Jeg kan ikke gi så mye råd over data/internett fordi man alltid vil se hunden før man gir videre råd, men man kan gi råd om kosttilskudd, mat, litt lett trening osv

I og med at folk spørr så får jeg også vite endel om helsen til forskjellige hunder her inne og det kunne ALDRI falt meg inn å gi ut info om den hunden samme hva.

Jeg hadde ikke sagt noe imot et medlem her inne om h*n hadde sagt at hunden var frisk og sunn, og jeg feks viste at den kanskje slet med beinproblem eller noe annet, det er ikke mitt bord, det er noe eier selv får stå for hva h*n sier.

Jeg har veldig få her inne på MSN, er vel på MSN kanskje 2ganger i uka og da har jeg nok med å snakke med venner som bor i utlandet eller andre steder i Norges land som jeg ser skjelden, så her er det iallefall ikke noe baksnakking på MSN, der har iallefall jeg rent mel i posen :blink:

Og hvis folk har så stor interresse av å baksnakke andres hunder på MSN så sier vel det litt om de personene og deres antenner, og ikke minst roten til alt ondt, sjalusi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Vel, jeg vurderte å spørre en sonis her inne om noe ang Archie (en jeg faktisk ikke kjenner men respekterer), men turte ikke likevel. Sender vanligvis ikke noen private pm'er, men det skal ikke ut uansett. :lol:

Er kanskje ikke så altfor engasjert i forumet og miljøet her, så håper det ikke går noe snusk om meg og vofsen. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å diskutere atferd på PM jeg heller, og det var ikke nødvendigvis deg eller noen spesielle i denne diskusjonen jeg mente heller.

Jeg syns forøvrig at dette her ikke er spesielt bedre, hvor det diskuteres på "generelt grunnlag" liksom, sånn bortsett fra at det egentlig er ett spesielt tilfelle. Det er også en greie her på sonen, at man diskuterer "generelt", men egentlig mener noen spesielt. Hva med å bare ta det opp med vedkommende? Gjerne på PM, om det føles ille å ta det i diskusjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å diskutere atferd på PM jeg heller, og det var ikke nødvendigvis deg eller noen spesielle i denne diskusjonen jeg mente heller.

Jeg syns forøvrig at dette her ikke er spesielt bedre, hvor det diskuteres på "generelt grunnlag" liksom, sånn bortsett fra at det egentlig er ett spesielt tilfelle. Det er også en greie her på sonen, at man diskuterer "generelt", men egentlig mener noen spesielt. Hva med å bare ta det opp med vedkommende? Gjerne på PM, om det føles ille å ta det i diskusjonen..

Man må da ha lov til å spørre hva andre ser på PM som, om jeg har tatt PM for privat.

For det meste så er ikke jeg så veldig "hemmelig" av meg,men det kan være greit å vite hvordan folks syn på en PM er.

Jeg har faktisk lurt på det en stund, men ja det var pga en tråd jeg la ut dette spørsmålet fordi jeg ble i tvil hva folk la i PM, så unnskyld meg om jeg har spurt et upassende spørsmål, og er det veldig upassende så hadde vel moderatorene slettet det og gitt meg en advarsel regner jeg med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i å ha en sånn tråd, men da er det tydeligvis noen som føler seg tråkket på tærne, og ikke tåler det.

PM sier seg jo selv hva står for, så syns det er uten respekt om man legger ut noe høyst privat. Det er tross al noen som ønsker å spørre om noe, og det sier jo bare at de har tillit til den personen, og er det da passende å legge ut innhold, eller hinte til innhold senere.?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i å ha en sånn tråd, men da er det tydeligvis noen som føler seg tråkket på tærne, og ikke tåler det.

PM sier seg jo selv hva står for, så syns det er uten respekt om man legger ut noe høyst privat. Det er tross al noen som ønsker å spørre om noe, og det sier jo bare at de har tillit til den personen, og er det da passende å legge ut innhold, eller hinte til innhold senere.?!

Jeg skjønner heller ikke hvorfor lage oppstyr over en sånn tråd, sikkert litt au au i tærne ja... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fryktelig leit at du i det hele tatt må spørre om dette. Selvfølgelig er PM privat korrespondanse mellom to medlemmer. Det er en selvfølge at innholdet forblir mellom disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg skuffer dere jenter, men mine tær er ikke litt ømme engang - jeg har ikke diskutert atferden til noen hund på PM, ergo har jeg heller ikke sagt noe om det utenom. Jeg tror faktisk at det bare har skjedd en gang at JEG har tatt kontakt med noen på PM, stort sett så svarer jeg bare på spørsmål jeg får - og syns, om jeg får være ærlig, at jeg er ****** flink til å ikke ta opp ting i forumet som ikke har vært skrevet om i forumet (dvs når vi har møtt hunder IRL som kanskje ikke er helt som forespeilet her f.eks).

Sa ikke at det var noe galt i å ha en sånn tråd heller, jeg sa det var veldig typisk sonen, at det dukker opp en diskusjon om noe som liksom skal være generelt, men som egentlig er om noe spesielt - gjerne som følge av noen som har vært litt "slem" med noen (det ringer kanskje ingen bjeller?) - og jeg syns det blir litt små-feigt? Hvorfor ikke spørre Akela om hvorfor hun nevnte dette med Amigo i den diskusjonen?

- og der var det vel forøvrig Jaktlykke selv som sa HVA som var diskutert på PM, Akela nevnte vel bare at det hadde vært noe "smågrums" med den i tillegg til hva som var i denne tråden..

Igjen - ikke MINE tær som er ømme, jeg pleier å ta opp ting jeg lurer på enten i den tråden det dukker opp i, eller på PM med personen det gjelder. Men dere snakker kanskje om deres vonde tær? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg skuffer dere jenter, men mine tær er ikke litt ømme engang - jeg har ikke diskutert atferden til noen hund på PM, ergo har jeg heller ikke sagt noe om det utenom. Jeg tror faktisk at det bare har skjedd en gang at JEG har tatt kontakt med noen på PM, stort sett så svarer jeg bare på spørsmål jeg får - og syns, om jeg får være ærlig, at jeg er ****** flink til å ikke ta opp ting i forumet som ikke har vært skrevet om i forumet (dvs når vi har møtt hunder IRL som kanskje ikke er helt som forespeilet her f.eks).

Sa ikke at det var noe galt i å ha en sånn tråd heller, jeg sa det var veldig typisk sonen, at det dukker opp en diskusjon om noe som liksom skal være generelt, men som egentlig er om noe spesielt - gjerne som følge av noen som har vært litt "slem" med noen (det ringer kanskje ingen bjeller?) - og jeg syns det blir litt små-feigt? Hvorfor ikke spørre Akela om hvorfor hun nevnte dette med Amigo i den diskusjonen?

- og der var det vel forøvrig Jaktlykke selv som sa HVA som var diskutert på PM, Akela nevnte vel bare at det hadde vært noe "smågrums" med den i tillegg til hva som var i denne tråden..

Igjen - ikke MINE tær som er ømme, jeg pleier å ta opp ting jeg lurer på enten i den tråden det dukker opp i, eller på PM med personen det gjelder. Men dere snakker kanskje om deres vonde tær? :lol:

Små feigt å legge ut en tråd hvor man spørr om hva folk legger i en funksjon som PM??

Nå skal ikke jeg diskutere hva og hvorfor i den tråden, jeg spørr KUN om HVA folk legger i PM, punktum finale, er ikke snakk om å henge noen eller i den duren som du ymter om, det er iallefall ikke min intensjon.

Nå gidder ikke jeg bruke flere poster på å si hvorfor jeg la ut dette spørsmålet (tror jeg har forklart det godt nok nå), men skjønner jo at det ikke går ann å poste noe her lenger uten at noen må henge seg på ryggen til folk som igler, veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...