Gå til innhold
Hundesonen.no

Typisk 90-tall?

Artemis

Recommended Posts

På fredag skal jeg 90-tallsfest på studentersamfundet her i Trondheim, og i den anledning så lurer jeg på hva dere forbinder med 90-tallet? Da tenker jeg spesielt i klesveien ;-) Noen forslag til hva jeg kan ha på meg? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store, vide klær. Lyss dongeribukse som går høyt opp i livet og "rett ned" i beina, med skinnbelte og en vid skjorte, t-skjorte (oppi buksa selvsagt, men samtidig litt hengende utenfor) eller college-genser. Farger! I alle fall på begynnelsen av nittitallet; mye rosa og lilla. Man finner mye fint om man ser et par episoder av Fresh Prince of Bel Air. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slengbukser. Begynnelsen av nittitall var jo gjerne permanent og skulderputer, tights og stor topp (som slutten av åttitallet), men slutten var preget av slengbukser, magetopper og platåsko. Tenk SpiceGirls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Slengbukser. Begynnelsen av nittitall var jo gjerne permanent og skulderputer, tights og stor topp (som slutten av åttitallet), men slutten var preget av slengbukser, magetopper og platåsko. Tenk SpiceGirls!

Enig med Aya. Jeg minnes noen elegante knallrosa slengbukser :rolleyes: . Supertrange over låret og kjempevide neders :blink: Ellers satte vel tidlig spicegirls standarden ja. Og fytti h** så mye dårlig musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "bole" bukser?

Slike som vektløftere begynte med, men som ble stor mote. Strikk i livet, vide på midten og smale nede. I neon farger selvfølgelig :blink:

Evt sykkelshorts med bluse til, det var store greier her iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå følte jeg meg skikkelig gammel her, plutselig..

Men altså, 90-tallet, var det ikke da grønsjrock ble populært da? Litt sånn punk-stil opplegg, med de joggeskoa med 20 cm såle (som jeg ikke husker hva heter). Store trykk på genserene og sleng på buksene.. Samt - i noen miljøer - snåle plastikklær i alle regnbuens farger og raveparties..

Bolebukser var vel hått på 80-tallet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var strekkbukser (gjerne svarte, slike med strikk under hælen) populært. Og snekkerbukse med hvit genser inni, det var også veldig tøft en stund. Og basketsko!

Men det var vel på 80-tallet? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå følte jeg meg skikkelig gammel her, plutselig..

Men altså, 90-tallet, var det ikke da grønsjrock ble populært da? Litt sånn punk-stil opplegg, med de joggeskoa med 20 cm såle (som jeg ikke husker hva heter). Store trykk på genserene og sleng på buksene.. Samt - i noen miljøer - snåle plastikklær i alle regnbuens farger og raveparties..

Bolebukser var vel hått på 80-tallet..?

Enig med deg, men siden jeg var så veldig liten på 90-tallet (-87 modell), så husker jeg mest den sene stilen, med metalliske og plastikkaktige stoff, traaange slengbukser, spesielt i stretch/tøy, Miss Sixty og Lois og Bik Bok kom for fullt. Men første delen av 90-tallet var jo grunge for de eldre ungdommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh... Spice girls *mimre* Noen flere som hadde venniner som de "spilte" spice girls med??

Jeg var "gymbaben" selv om jeg ikke var det minste sporty til vanlig. :lol: Hva kalte hun seg igjen? Mel A? B? C? D? Husker ikke jeg...

Husker platåskoene. De var hotte! Og jeg var selvfølgelig alt for liten til å finne noen som passet, og da jeg endelig fikk mitt første par...var platåsko ut. Alltid like gøy å være liten... Nå ble jeg litt nostalgisk merket jeg. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra de utropstegnene ser jeg at du og føler deg litt offended ved tanken på at noen IKKE husker at sporty spice het Mel C?

Haha.. Neida :rolleyes: :closedeyes: Jeg sitter her og mimrer og tar litt av når jeg skriver...

Buffalosko, slengbukser og bar mage... :lol: I musikkveien; Spice Girls og Backstreet Boys! Eventuelt også Tommy Tee og lignende, spesielt der jeg bodde.

(90-tallet var et grusomt tiår...)

Oh oh! Også husker jeg vi brukte skjørt over buksene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... jeg husker best noen sånne grove, vevde, fargerike hettegensere - litt ponchoaktige saker - kanskje litt grungy det, ja? Første halvddel hadde jeg skulderlangt hår med midtskill (huff!), andre halvdel gikk det mer i sånn britpop-bollesveis (nesten like huff!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 tallet for meg var MTV på tv mens jeg "gjorde" lekser. 2 unlimited, New kids on the Block (var veldig forelska i Joey eller var det Jordan... en på J hvertfall..), Take That (Robbie :P) East 17 (ingen var kjekke der, men de var veldig kule..) Jeg kan faktisk forbausende (og flaut) mange Take that tekster utenat fremdeles.. :D

Klesstilen var vid skjorte og Levis bukse, jeg hadde en kort fase med"raddis"/Grunge stil, men den gikk over da jeg ble russ i 97 og I'm a barbie girl var en hit.. :lol:

*Ah, nostalgia* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...