Gå til innhold
Hundesonen.no

Typisk 90-tall?

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

På fredag skal jeg 90-tallsfest på studentersamfundet her i Trondheim, og i den anledning så lurer jeg på hva dere forbinder med 90-tallet? Da tenker jeg spesielt i klesveien ;-) Noen forslag til hva jeg kan ha på meg? :blink:

Skrevet

Store, vide klær. Lyss dongeribukse som går høyt opp i livet og "rett ned" i beina, med skinnbelte og en vid skjorte, t-skjorte (oppi buksa selvsagt, men samtidig litt hengende utenfor) eller college-genser. Farger! I alle fall på begynnelsen av nittitallet; mye rosa og lilla. Man finner mye fint om man ser et par episoder av Fresh Prince of Bel Air. :blink:

Skrevet

Slengbukser. Begynnelsen av nittitall var jo gjerne permanent og skulderputer, tights og stor topp (som slutten av åttitallet), men slutten var preget av slengbukser, magetopper og platåsko. Tenk SpiceGirls!

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Slengbukser. Begynnelsen av nittitall var jo gjerne permanent og skulderputer, tights og stor topp (som slutten av åttitallet), men slutten var preget av slengbukser, magetopper og platåsko. Tenk SpiceGirls!

Enig med Aya. Jeg minnes noen elegante knallrosa slengbukser :rolleyes: . Supertrange over låret og kjempevide neders :blink: Ellers satte vel tidlig spicegirls standarden ja. Og fytti h** så mye dårlig musikk!

Skrevet

SPICE GIRLS! Og stoooore platåsko, fleece gensere i knæsje farger :blink:

Og ikke minst inntilsittende TIGHTS som hadde stooor sleng nede :blink:

Skrevet

Hva med "bole" bukser?

Slike som vektløftere begynte med, men som ble stor mote. Strikk i livet, vide på midten og smale nede. I neon farger selvfølgelig :blink:

Evt sykkelshorts med bluse til, det var store greier her iallefall..

Skrevet

Okay, nå følte jeg meg skikkelig gammel her, plutselig..

Men altså, 90-tallet, var det ikke da grønsjrock ble populært da? Litt sånn punk-stil opplegg, med de joggeskoa med 20 cm såle (som jeg ikke husker hva heter). Store trykk på genserene og sleng på buksene.. Samt - i noen miljøer - snåle plastikklær i alle regnbuens farger og raveparties..

Bolebukser var vel hått på 80-tallet..?

Skrevet

Hos oss var strekkbukser (gjerne svarte, slike med strikk under hælen) populært. Og snekkerbukse med hvit genser inni, det var også veldig tøft en stund. Og basketsko!

Skrevet
Hos oss var strekkbukser (gjerne svarte, slike med strikk under hælen) populært. Og snekkerbukse med hvit genser inni, det var også veldig tøft en stund. Og basketsko!

Men det var vel på 80-tallet? :blink:

Skrevet
Okay, nå følte jeg meg skikkelig gammel her, plutselig..

Men altså, 90-tallet, var det ikke da grønsjrock ble populært da? Litt sånn punk-stil opplegg, med de joggeskoa med 20 cm såle (som jeg ikke husker hva heter). Store trykk på genserene og sleng på buksene.. Samt - i noen miljøer - snåle plastikklær i alle regnbuens farger og raveparties..

Bolebukser var vel hått på 80-tallet..?

Enig med deg, men siden jeg var så veldig liten på 90-tallet (-87 modell), så husker jeg mest den sene stilen, med metalliske og plastikkaktige stoff, traaange slengbukser, spesielt i stretch/tøy, Miss Sixty og Lois og Bik Bok kom for fullt. Men første delen av 90-tallet var jo grunge for de eldre ungdommene.

Skrevet
oooh... Spice girls *mimre* Noen flere som hadde venniner som de "spilte" spice girls med??

Jeg var "gymbaben" selv om jeg ikke var det minste sporty til vanlig. :lol: Hva kalte hun seg igjen? Mel A? B? C? D? Husker ikke jeg...

Husker platåskoene. De var hotte! Og jeg var selvfølgelig alt for liten til å finne noen som passet, og da jeg endelig fikk mitt første par...var platåsko ut. Alltid like gøy å være liten... Nå ble jeg litt nostalgisk merket jeg. :closedeyes:

Skrevet
Sporty Spice! Mel C!

Utifra de utropstegnene ser jeg at du og føler deg litt offended ved tanken på at noen IKKE husker at sporty spice het Mel C?

Skrevet

Buffalosko, slengbukser og bar mage... :lol: I musikkveien; Spice Girls og Backstreet Boys! Eventuelt også Tommy Tee og lignende, spesielt der jeg bodde.

(90-tallet var et grusomt tiår...)

Skrevet
Utifra de utropstegnene ser jeg at du og føler deg litt offended ved tanken på at noen IKKE husker at sporty spice het Mel C?

Haha.. Neida :rolleyes: :closedeyes: Jeg sitter her og mimrer og tar litt av når jeg skriver...

Buffalosko, slengbukser og bar mage... :lol: I musikkveien; Spice Girls og Backstreet Boys! Eventuelt også Tommy Tee og lignende, spesielt der jeg bodde.

(90-tallet var et grusomt tiår...)

Oh oh! Også husker jeg vi brukte skjørt over buksene

Skrevet

Hmmm.... jeg husker best noen sånne grove, vevde, fargerike hettegensere - litt ponchoaktige saker - kanskje litt grungy det, ja? Første halvddel hadde jeg skulderlangt hår med midtskill (huff!), andre halvdel gikk det mer i sånn britpop-bollesveis (nesten like huff!)

Skrevet

Slutten av 90 tallet husker jeg, og det var mye knæsje klær (husker den knall rosa buksa, men skikkelig sleng nederst), platåsko (man må bare tenke spice girls).

Skrevet

90 tallet for meg var MTV på tv mens jeg "gjorde" lekser. 2 unlimited, New kids on the Block (var veldig forelska i Joey eller var det Jordan... en på J hvertfall..), Take That (Robbie :P) East 17 (ingen var kjekke der, men de var veldig kule..) Jeg kan faktisk forbausende (og flaut) mange Take that tekster utenat fremdeles.. :D

Klesstilen var vid skjorte og Levis bukse, jeg hadde en kort fase med"raddis"/Grunge stil, men den gikk over da jeg ble russ i 97 og I'm a barbie girl var en hit.. :lol:

*Ah, nostalgia* :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...