Gå til innhold
Hundesonen.no

Russ 2008

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Hehe.. :flowers: Greit det, da.

Jeg synes halve moroa er det vi holder på med nå, nemlig å dekorere og fikse bilen, gensere, bukser osv. Det er kjempemoro å kunne være litt kreativ i forkant av russetiden.

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Går du økonomi da, eller? :flowers:

Har du snekkerbukse?

Blir fascinert av de med frakk eller heldress jeg! Helt uvant for meg.

Skrevet
Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :flowers:

Aldri skjønt russepoenget selv :P Og jeg har ikke vært russ, tross at jeg skulle vært det for mange år siden.

Skrevet
Når begynner dere i Rogaland? :P

Dåpen og kickoffet 25 april :flowers: Har forsatt masse å gjøre på buksa, så regner med jeg er ferdig i siste liten :rolleyes:

Skrevet

Savner russetiden jeg... Det var MORO :flowers: Det er to år siden jeg var russ, og da var jeg blåruss. I år er det broren min sin tur, og jeg misunner han litt gitt...

Skrevet

Det er synd mange ser på russetiden kun som en unødvendig utgift og fyllefest.. Jeg tenker det er mer enn som så jeg, da. Hvor mye penger en ønsker å bruke kan en liksom velge selv. Gøy kan man få det uansett :flowers:

Det er jo veldig sosialt og spennende, man møter nye folk, man må bruke hodet og tenke kreativt, man får sjansen til å gjøre noe litt annerledes!

Skrevet

Jeg var russ i 06, og synes det var kjempefint å feire at den "obligatoriske" (ja, for meg iallefall) skolegangen var ferdig. Jeg visste jeg kom til å stå i alle fagene, så det var ikke noe problem. Jeg brukte ikke spesielt mye penger, drakk ikke spesielt mye, men hadde det knallfint og kjempegøy uansett. Kos dere masse russ!

Skrevet
Åhh, dere er heldige!

Tror jeg blir russ i 2011, er ikke det lenge til? :P

Jeg og...

Jeg har egentlig aldri skjønt forskjellene på fargen til russeklærne. Hvorfor er det forskjellige farger :flowers:

Skrevet
Jeg og...

Jeg har egentlig aldri skjønt forskjellene på fargen til russeklærne. Hvorfor er det forskjellige farger :lol:

Nå husker ikke jeg helt dette, men rød er jo gjerne "vanlig" allmenn. Jeg var blåruss, fordi jeg gikk økonomisk linje på VGS. Grønn er vel naturVGS, mens svart er no bygg/elektriker-greier? :lol:

Skrevet
Nå husker ikke jeg helt dette, men rød er jo gjerne "vanlig" allmenn. Jeg var blåruss, fordi jeg gikk økonomisk linje på VGS. Grønn er vel naturVGS, mens svart er no bygg/elektriker-greier? :lol:

Svart er for de som går ut i læra etter to år. Rødt er for alle som får vanlig studiekompetanse, fra Tegning, form og farge til Idrett osv, i tillegg til de som tar allmenn påbygg.

Skrevet
Svart er for de som går ut i læra etter to år. Rødt er for alle som får vanlig studiekompetanse, fra Tegning, form og farge til Idrett osv, i tillegg til de som tar allmenn påbygg.

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag :lol:

Skrevet

Uh, nå føler jeg meg nesten litt gammel her :lol: Jeg var blåruss i 2004, jeg... Det var vel mest for syns skyld (og for å slippe unna mine foreldres forslag om at jeg skulle være "JesusRuss" :lol: Ikke at det er noe galt i det, it's just not for me)...

Skrevet
grønn blir man etter 4 år med landbruksskole.

Nei, ikke nødvendigvis. "Grønn" (nå selges det vel bare røde dresser? Da vi var russ snakket de iallefall om at det var siste året for grønnrussen) er også dersom du tar VG1 Naturbruk, VG2 Naturbruk (med hest/hund/smådyr eller bare straigt naturbruk) og VG3 enten Agronom (da får du ikke studiekomp, men en "yrkestittel"), Naturbruk eller Allmenn påbygning.

Skrevet
Nei, ikke nødvendigvis. "Grønn" (nå selges det vel bare røde dresser? Da vi var russ snakket de iallefall om at det var siste året for grønnrussen) er også dersom du tar VG1 Naturbruk, VG2 Naturbruk (med hest/hund/smådyr eller bare straigt naturbruk) og VG3 enten Agronom (da får du ikke studiekomp, men en "yrkestittel"), Naturbruk eller Allmenn påbygning.

Det selges blå også i hvert fall, brodern har nettopp fått sin.

Skrevet
Det selges blå også i hvert fall, brodern har nettopp fått sin.

Ja, klart, jeg skrev feil. Blå, sort og rød selges, men jeg trodde grønn var ute av dansen ...

Skrevet
Ja, klart, jeg skrev feil. Blå, sort og rød selges, men jeg trodde grønn var ute av dansen ...

Ja, jeg har også hørt at grønn ikke er med lenger :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...