Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP MEG! Ressonerende tekst skriving

turbogutten

Recommended Posts

Ja da har jeg altså fått oppgave om å skrive en ressonerende tekst om hvordan fremtidens bygninger og landskap formes, har skrivd og slettet og skrivd og slettet i ett par uker nå og den skal leveres i morgen så jeg er HELstressa :) Så da håpet jeg kanskje noen smarte soniser kunne hjelpe meg! Den skal inneholde dette iallefall:

- Kriterium

- Du gir en klar presentasjon av problemstillingen

- Du gjør greie for hvordan framtidas landskap og bygninger planlegges og formes

- Du gjør greie for hvordan moderne teknologi kan brukes i framtidsplanlegging

- Du har vist at du kan sette deg inn i en problemstilling ved å argumentere, reflektere, grunngi eller utdype

- Du har organisert teksten godt

- Innholdet er interessant, kreativt og relevant

- Språket er presist og innholdet formidles godt

- Totalvurdering

Jeg "vil" ikke ha hjelp til selve teksten men i hovedsak sider hvor det står om planlegging av byggninger fra bunn av altså helt fra planleggingen og også om moderne husbygging og bruk av teknologi i planleggingen :D

Her er min start iallefall:

Dette er en ganske lang prosess, bygninger skal passe inn i landskapet og ikke minst skal de være miljøvennlige. Landskapene må være godt planlagte for at det skal fungere i ett samfunn. For å forme en ny bygning eller en park må det være ett tett samarbeid mellom arkitekter, andre ingeniører og de som står for utbyggingen. Jeg skal snakke om fordeler og ulemper mellom miljøvennlig husbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske lang prosess, bygninger skal passe inn i landskapet og ikke minst skal de være miljøvennlige. Landskapene må være godt planlagte for at det skal fungere i ett samfunn. For å forme en ny bygning eller en park må det være ett tett samarbeid mellom arkitekter, andre ingeniører og de som står for utbyggingen. Jeg skal snakke om fordeler og ulemper mellom miljøvennlig husbygging.

Tips;

Ikke skriv innledningen som om leseren vet hva problemstillingen er, skriv en ordentlig intro. Du kan med fordel begynne med hvordan bygninger var bygget tidligere, og hva den nåværende arkitekturen er basert på og hva som har forandret seg. Da kan du dra paralleller til hvorfor det trengs nye bygninger og hvorfor. Også er det dårlig norsk i den siste setningen der - omformuler.

Forøvrig mener jeg du kan skrive skoleoppgavene dine selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips;

Ikke skriv innledningen som om leseren vet hva problemstillingen er, skriv en ordentlig intro. Du kan med fordel begynne med hvordan bygninger var bygget tidligere, og hva den nåværende arkitekturen er basert på og hva som har forandret seg. Da kan du dra paralleller til hvorfor det trengs nye bygninger og hvorfor. Også er det dårlig norsk i den siste setningen der - omformuler.

Forøvrig mener jeg du kan skrive skoleoppgavene dine selv..

jada skal skrive skoleoppgavene mine selv, skal omformulere meg litt jeg :) Trenger egentlig tips om sider hvor det står om byggeprossessen og moderne arkitektur og lignende ting :D hadde ikke tenkt noen skulle skrive teksten for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...