Gå til innhold
Hundesonen.no

Veggakvarium

Sanmar

Recommended Posts

Ja stilige er de men kjøper man seg et slikt synes jeg man bør lage et rent plantekar av det med eventulet noen reker i.

Å holde fisk i et slikt "akvarium" er regelrett dyreplageri - t.o.m de minste killifiskene trenger mer enn 12 cm. til å snu seg på og 23 liter er en størrelse som passer svært få fisker både av type og antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

"Ugly as hell" ;) Artig kommentar!

Også er 4000;kr for mye å betale for et akvarium på størrelse med et billig ynglekar synes jeg, da...

Men er det ikke litt tungt for veggen når man henger opp alle de kiloene som grus og vann utgjør?

Ser for meg at det kan gi etter så hele "herligheten" går i gulvet... :unsure:

Og jeg tror også som "colliegirl" sier at det er for smalt for fiskene å svømme i et sånt "veggmaleri".

Vil man ha akvarie "på veggen" kan man kanskje gjøre som noen jeg har besøkt som har bygget inn akvariet sitt, og kan nå det gjennnom en dør fra rommet bakenfor.

(Synes personlig det ser utrolig stilig ut :devil: )

Og som eier av et lite akvarie kan jeg opplyse om at det er utrolig vanskelig å holde forholdene optimale- det er ikke bare å trykke på en fjernkontroll for å justere lys og oksygen kan jeg love :rolleyes:

(Fram med termometer, testsett og millilitermål til tilsetningsstoffer ved delvannbytte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...