Gå til innhold
Hundesonen.no

Galleri, gallera..


Aussieglis

Recommended Posts

Hva bruker dere?

Jeg har jo nettopp prestert å fått meg egen "mekka" side (frontpage) og skulle gjerne hatt et enkelt slags galleri-aktig greie hvor bildene kan samles. Helst burde det ikke bestå av masse vanskelig kode-styr, for det har jeg ikke greie på. :thumbs: Photobucket og slikt er litt uaktuelt, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Porta har jo en sånn sak hvor man kan bruke simple viewer som "visningssak" ser jeg! Men jeg har et lite rart spørsmål.. Må bildene ut "på nett" før de kan lastes opp via porta? Har prøvd nå, men skjønner ikke helt om bildene ER på nett nå og om andre kan se de enn meg? :D Kan noen klikke her og fortelle hva som skjer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp dette:

Not Found

The requested URL ///C:/Documents and Settings/Bruker1/Mine dokumenter/Mine bilder/flaksiflaks/Porta Galleri/album/index.html was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Porta har jo en sånn sak hvor man kan bruke simple viewer som "visningssak" ser jeg! Men jeg har et lite rart spørsmål.. Må bildene ut "på nett" før de kan lastes opp via porta? Har prøvd nå, men skjønner ikke helt om bildene ER på nett nå og om andre kan se de enn meg? :D Kan noen klikke her og fortelle hva som skjer? ;)

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt men tror jeg gjør det ;)

Når du laster opp bildene i portia så blir det laget en mappe som heter album i den mappen du har bildene i, ikke sant..? Den ligger på pc'n din, ikke på nett ;) Du må dra hele den mappen over i FP for at den skal komme ut på nett (pluss at du må linke til den osv sånn som når du skal legge ut en link, om du skjønner...?)

Litt trøtt og full av streptokokker nå så håper dette ble forståelig og ikke bare rør og vissvass ;)

Portia er utrolig enkelt å bruke, går ikke ann å gjøre så mye feil egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, kanskje jeg skulle byttet til Portia, det var egentlig et veldig pent oppbygget album :blink: Litt bedre system enn slik jeg har bildene nå i hvert fall... Får ta en titt senere, det er jo en forutsetning at jeg faktisk skjønner hvordan det fungerer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Prøvde å vekke liv i tråden uten hell, men jeg prøver igjen denne gang med nytt spørsmål.

Lekt meg litt og har nå fått hjemmesiden opp på nett også, men jeg har ikke funnet en god måte å ha album på og dermed har jeg heller ikke fått opprettet en galleriside.

"stjal" albumet til Peers (håper lånet går bra) her på forumet bare for å teste hvordan det ble, og igrunn så ble det fint:

http://home.no.net/shilamon/galleri2.html

men problemet mitt er at jeg sitter på en Mac og så ikke ut til at jeg kunne bruke Porta da. Noen som vet om et annet program eller en annen mulighet til å få omtrent det samme resultatet?

Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å vekke liv i tråden uten hell, men jeg prøver igjen denne gang med nytt spørsmål.

Lekt meg litt og har nå fått hjemmesiden opp på nett også, men jeg har ikke funnet en god måte å ha album på og dermed har jeg heller ikke fått opprettet en galleriside.

"stjal" albumet til Peers (håper lånet går bra) her på forumet bare for å teste hvordan det ble, og igrunn så ble det fint:

http://home.no.net/shilamon/galleri2.html

men problemet mitt er at jeg sitter på en Mac og så ikke ut til at jeg kunne bruke Porta da. Noen som vet om et annet program eller en annen mulighet til å få omtrent det samme resultatet?

Håper noen kan hjelpe:)

Beklager OT, men: NÆH, voffsene mine! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...