Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinscher


Renate A

Recommended Posts

Lurer på om noen av dere som har Pinscher kunne fortelle litt om rasen.

*Sykdommer?

*Gemytt?

*Liker de lange turer?

*Er det dekken hunder om vinteren?

*Hvordan er de med andre dyr?

Osv osv...

Hva bør jeg være obs på med rasen? Både positivt og negativt?

Er det bra oppdrettere i Norge eller bør man utenlands å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinscher- rasen har ingen spesielle sykdommer som er veldig vanlig.

Noe jeg tror er at en del av pinscherne er noe sesitive når det gjelder mage. Fòr osv.. Lønner seg fòre med ett allergi vennlig fòr.

Pinscheren elsker bruke seg både fysisk og psykisk. Det er en utrolig allsidig rase, kan tilpasse seg ett liv i byen like fint som ett liv på landet.

Før i tiden ble de brukt som stall-voktere. De tok rotter og mus, løp vedsiden av eieren sin da de kjørte hest og vogn.

I dag brukes pinscheren i alt fra familiehund til spor, agility osv.. "Pinscheren er en sportslig familiehund" Leena Ekroth

En pinscher blir veldig knyttet til sin familie og eier.

Når det er kaldt klarer en pinscher å holde varmen veldig bra, så lenge den er aktiv.

Jeg må ha på mine dekken om vi skal eks. ett sted og bare sitte ute.

Pinscherene mine (og de andre jeg kjenner) er snille og går bra overends med andre dyr.

Mine går flott overends med hest, katt og rotter.

Noe jeg syns er veldig posetivt ved pinscher er at de er overlegende ovenfor ukjente. De har ikke noe behov for å hilse på eller bli klappet.

Oppdrett av pinscher er faktisk veldig bra i omtrent hele europa.

Har mange bra oppdrettere i både sverige og tyskland blant anna.

Kan lese mer på siden min. www.vicita.no

Noen andre pinscher linker: www.pinscher.se www.herrharry.se http://www.pinch-hits.de/willkommen.htm http://www.pinscherstyle.com" target=_blank"> http://www.pinscherstyle.com http://hem.bredband.net/wildawilma/ny/

Spør og grav i vei folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til pappa som bor i Drammen om en stund, kanskje vi kunne avtalt et møte så jeg fikk møtt dine sjarmører?

Har vært inne på Herr Harry sine sider idag og blir jo mer og mer forelsket i den rasen, de er ikke for små, ikke for store og ikke pinglete liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Pinschere ofte hadde sensitiv mage? Dvergpinschere har jo ikke det i det hele tatt :)

Men uansett, er en nydelig rase.. Glade og "barnslige" på sin måte.. Er på en måte en stor Dvergpinscher, bare at de ikke har det samme behove for å vise at de er så himla tøffe hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Pinschere ofte hadde sensitiv mage? Dvergpinschere har jo ikke det i det hele tatt :)

Men uansett, er en nydelig rase.. Glade og "barnslige" på sin måte.. Er på en måte en stor Dvergpinscher, bare at de ikke har det samme behove for å vise at de er så himla tøffe hele tiden ;)

Enig, det glemte jeg nevne ;)

Og om du har vært borte i ca 10 min så kommer tilbake til hunden. Er den så overliykkelig at den tar helt av.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det glemte jeg nevne ;)

Og om du har vært borte i ca 10 min så kommer tilbake til hunden. Er den så overliykkelig at den tar helt av.. :)

Er virkelig herlig å ha en rase som er oppriktig glad for å se deg igjen.. Kan jo være irriterende til tider å føle at det er borrelås mellom deg og hunden da, men egentlig er det jo bare koselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med mange svar, ble litt skeptisk når du nevnte sensitive mage, er det det på alle?? :)

Jeg har ikke lyst til å kjøpe meg hund også vite at den kommer til å være dårlig i magen og jeg må slite med det, da utgår nok den rasen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egetnlgi vanskeligheter med å tro at pinschere generelt sett sliter med sensitiv mage.. Inne på pinscherforumet er det ikke nevnt noe om det, og det står heller ikke skrevet noe om det.. Samt av de jeg vet om som har pinscher er det ingen av dem som har sensitiv mage..

Men som sakt, så har jo ikke jeg pinscher selv, så kan jo ikke vite sikkert. Du vil nok få det beste svaret ved å kontakte en oppdretter eller en i klubben.. www.pinscher.no

Dvergpinschere sliter i alle fall ikke med det :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med mange svar, ble litt skeptisk når du nevnte sensitive mage, er det det på alle?? :thumbs:

Jeg har ikke lyst til å kjøpe meg hund også vite at den kommer til å være dårlig i magen og jeg må slite med det, da utgår nok den rasen :lol:

Det er vel 5 pinschere jeg "kjenner" som har noe sensitiv mage.

Men ingen sliter med dette, holder hundene unna eks røkte tyggsaker. Da dette er noe kraftige saker for mage.

Jeg har en liten anelse om at den del pinschere har sensitive mager. Dette er noe jeg syns :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...