Gå til innhold
Hundesonen.no

Drinker

Wanderlust

Recommended Posts

Du som jobbet i bar (og dere andre)

har en venninne som lurer på hva som er godt å blande ut Smirnoff twist apple med..?

Tja.. Ikke så mange barer som har den tror jeg.

Her er en varm drink hvertfall:

Green Apple Cinnamon

3 cl Smirnoff Green Apple Twist

1 cl Smirnoff Vanilla Twist

Sukker

Lime

kanel

Knust is

Serveres som en shortdrink, eller shakes på is og serveres i et cocktailglass.

Kan blandes også m sprite og denne akevitten jeg nevnte sist som jeg tror heter Salut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: Hvordan er holdbarheten når man har åpnet f.eks bols eller Pisang ambon?

Jeg og en gjeng var på hyttetur for noen år tilbake,hvor vi fant ei pisang-flaske som har stått der i omtrent 10år,og hele flaska ble drukket opp gitt. Men han som drakk mest var ikke helt i slaget dagen derpå,det skal sies :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harvy wallbanger:

2 cl sprit

2cl galiano

appelsinjuice

Dette her hele drinken men jeg pleier å ha litt sitronbrus oppi, da blir den myyye bedre! :) Dette har vært en av favortittene i maaaaange år! ;)

Min favoritt også...men jeg blir så jæ*** full av den ;) ...og dårlig dagen der på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til den gode gamle screwdriver ;) Det må være ordentlig god appelsinjuice og amundsen vodka (eller renat fra Sverige) ;) Også kan man gjerne ha bittelitt margarita drinkmix fra Gimsøy :)

Også oppdaget jeg noe som faktisk var kjempegodt (selv om ingen trodde på meg); tyrker og julebrus! Da mener jeg den brune julebrusen ;) Alldeles herlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noen som kan komme med tips til gode drinker? Man skal ikke kunne smake spritsmaken (og jeg merker så og si alt), den skal være søt eller litt syrlig.

Men bacardi razz og pærebrus er KNALL ! søtt, og du merker overhode ikke spritsmaken. :icon_fun:

Nå bor du kanskje ikke her i møre og romsdal hvor vi har Oscar Sylthe som lager pærebrus, men det finnes i enkelte butikker rundt om i landet :D

Jeg har drukket meg ufin på den et par ganger for mye, så det er ikke min favoritt lengre :thumbs:

Disse to har en del oppskrifter :lol:

http://www.barkart.no/

http://www.aperitif.no/index.db2?id=80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har hørt om én eller to... :thumbs:

Kanskje det var et bitte lite hint (litt intern) siden jeg og Marianne (og tror Annette m/Loke) dumpet på hverandre på lokalpuben en lørdag og jeg kan ikke si at jeg hadde drukket bare en eller to akkurat den kvelden... :lol:

Vi hadde det veldig gøy da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var et bitte lite hint (litt intern) siden jeg og Marianne (og tror Annette m/Loke) dumpet på hverandre på lokalpuben en lørdag og jeg kan ikke si at jeg hadde drukket bare en eller to akkurat den kvelden... :D

Vi hadde det veldig gøy da... ;)

Hihihi du var vel kanskje ikke den eneste som hadde drukket litt mer, men jeg skjønner jo at du vinner denne greia her hvis du tror at Annette var med, for det var hun ikke!! :lol::thumbs::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi du var vel kanskje ikke den eneste som hadde drukket litt mer, men jeg skjønner jo at du vinner denne greia her hvis du tror at Annette var med, for det var hun ikke! ;););)

;);) Ikke?? Hvem var det da?? For det var en eller annen fra noe forum? ...mener jeg å huske da... :D;) :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
    • Mitt forslag er å døyve smertene med en ny valp eller en voksen omplassering med en gang hun går, så slipper du ha det helt ****** alene. Jeg har prøvd begge deler. Det var mye bedre for meg å ha fokus på ny hund med en gang enn å få tid til å savne. De er jo alltid der i minnene og en savner dem, men en ny som krever oppmerksomheten tar den verste brodden ut av smertene. Personlig kunne jeg aldri hatt en ny som liknet for mye. Det blir awkward for meg. Andre velger samme homogene rase om og om igjen. Jeg synes ihvertfall det er langt bedre å ha ny hund å ta meg av med en gang, enn å være uten i lengre tid.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...