Gå til innhold
Hundesonen.no

Drinker


Wanderlust

Recommended Posts

Du som jobbet i bar (og dere andre)

har en venninne som lurer på hva som er godt å blande ut Smirnoff twist apple med..?

Tja.. Ikke så mange barer som har den tror jeg.

Her er en varm drink hvertfall:

Green Apple Cinnamon

3 cl Smirnoff Green Apple Twist

1 cl Smirnoff Vanilla Twist

Sukker

Lime

kanel

Knust is

Serveres som en shortdrink, eller shakes på is og serveres i et cocktailglass.

Kan blandes også m sprite og denne akevitten jeg nevnte sist som jeg tror heter Salut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: Hvordan er holdbarheten når man har åpnet f.eks bols eller Pisang ambon?

Jeg og en gjeng var på hyttetur for noen år tilbake,hvor vi fant ei pisang-flaske som har stått der i omtrent 10år,og hele flaska ble drukket opp gitt. Men han som drakk mest var ikke helt i slaget dagen derpå,det skal sies :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harvy wallbanger:

2 cl sprit

2cl galiano

appelsinjuice

Dette her hele drinken men jeg pleier å ha litt sitronbrus oppi, da blir den myyye bedre! :) Dette har vært en av favortittene i maaaaange år! ;)

Min favoritt også...men jeg blir så jæ*** full av den ;) ...og dårlig dagen der på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til den gode gamle screwdriver ;) Det må være ordentlig god appelsinjuice og amundsen vodka (eller renat fra Sverige) ;) Også kan man gjerne ha bittelitt margarita drinkmix fra Gimsøy :)

Også oppdaget jeg noe som faktisk var kjempegodt (selv om ingen trodde på meg); tyrker og julebrus! Da mener jeg den brune julebrusen ;) Alldeles herlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noen som kan komme med tips til gode drinker? Man skal ikke kunne smake spritsmaken (og jeg merker så og si alt), den skal være søt eller litt syrlig.

Men bacardi razz og pærebrus er KNALL ! søtt, og du merker overhode ikke spritsmaken. :icon_fun:

Nå bor du kanskje ikke her i møre og romsdal hvor vi har Oscar Sylthe som lager pærebrus, men det finnes i enkelte butikker rundt om i landet :D

Jeg har drukket meg ufin på den et par ganger for mye, så det er ikke min favoritt lengre :thumbs:

Disse to har en del oppskrifter :lol:

http://www.barkart.no/

http://www.aperitif.no/index.db2?id=80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har hørt om én eller to... :thumbs:

Kanskje det var et bitte lite hint (litt intern) siden jeg og Marianne (og tror Annette m/Loke) dumpet på hverandre på lokalpuben en lørdag og jeg kan ikke si at jeg hadde drukket bare en eller to akkurat den kvelden... :lol:

Vi hadde det veldig gøy da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var et bitte lite hint (litt intern) siden jeg og Marianne (og tror Annette m/Loke) dumpet på hverandre på lokalpuben en lørdag og jeg kan ikke si at jeg hadde drukket bare en eller to akkurat den kvelden... :D

Vi hadde det veldig gøy da... ;)

Hihihi du var vel kanskje ikke den eneste som hadde drukket litt mer, men jeg skjønner jo at du vinner denne greia her hvis du tror at Annette var med, for det var hun ikke!! :lol::thumbs::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi du var vel kanskje ikke den eneste som hadde drukket litt mer, men jeg skjønner jo at du vinner denne greia her hvis du tror at Annette var med, for det var hun ikke! ;););)

;);) Ikke?? Hvem var det da?? For det var en eller annen fra noe forum? ...mener jeg å huske da... :D;) :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...