Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste og aktivitet


Renate A

Recommended Posts

Chicka begynte å hoste på fredag, var i kontakt med veterinæren vår på lørdag, fikk beskjed om ro og fikk tips om et Homeopatimiddel som hun får 4 ganger daglig.

Hun hoster ikke så mye nå lenger, har hostet ca 3ganger og ikke brekt seg i det heletatt idag.

MEN er litt usikker på hvor lite turer skal jeg gå?

Hva gjør dere?

Til nå har jeg vært ute med hun i ca 10-15min i bånd (med dekken på når det regner), virker som hun tåler den lengden på tur, men jeg er litt skeptisk på å gå lengre.

Skal ringe veterinæren min imorgen og høre med dem, men hadde vært ok og høre hva dere gjør også.

Venter dere 2-3uker før kontakt med andre hunder?

Går dere veldig korte turer i alle disse ukene eller trapper dere opp aktiviteten?

Jeg fikk beskjed om 2-3uker uten kontakt med andre hunder av min veterinær, jeg vil jo ikke smitte andre hunder heller så vi holder oss unna nadre hunder og populære steder for andre hunder å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag som kommer har Ike hostet i 3uker,bortsett fra et opphold på 3 dager. Når han først begynte å hoste tok vi det med ro,og han hostet mindre og mindre,så da økte vi litt. Men så kom jo hosten tilbake igjen da,så i hele forrige uke ble det bare tisserunder. Nå hoster han mindre,så har fått normalt med aktivitet i helgen. Han løper som en gal og er i finfin form,men hoster ennå. Vet ikke helt om jeg skal holde igjen eller ikke jeg.. Men om han fortsetter stort mer nå,drar jeg til veten og forlanger medisin,for nå er jeg litt lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag som kommer har Ike hostet i 3uker,bortsett fra et opphold på 3 dager. Når han først begynte å hoste tok vi det med ro,og han hostet mindre og mindre,så da økte vi litt. Men så kom jo hosten tilbake igjen da,så i hele forrige uke ble det bare tisserunder. Nå hoster han mindre,så har fått normalt med aktivitet i helgen. Han løper som en gal og er i finfin form,men hoster ennå. Vet ikke helt om jeg skal holde igjen eller ikke jeg.. Men om han fortsetter stort mer nå,drar jeg til veten og forlanger medisin,for nå er jeg litt lei..

Æsj høres slitsom ut den runden dere har vært med på da... :wub:

Det jeg har lest meg frem til er at sjangsen for lungebetennelse er større hvis man er for ivrige med tur, derfor jeg er litt skeptisk om jeg går for mye med hun :wub:

Chicka får homeopati medisinen sin og jeg syntes hun hoster litt midre etter å ha fått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 min er nok ikke for mye dersom hun er i fin form. Ike ville veldig gjerne han og,men jeg var også redd for lungebetennelse,derfor ble det rolig hele forrige uke. Han gikk kun i bånd,og lengste runden vi gikk var vel 45min på slutten da jeg begynte å bli lei av kvartalet rundt her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag som kommer har Ike hostet i 3uker,bortsett fra et opphold på 3 dager. Når han først begynte å hoste tok vi det med ro,og han hostet mindre og mindre,så da økte vi litt. Men så kom jo hosten tilbake igjen da,så i hele forrige uke ble det bare tisserunder. Nå hoster han mindre,så har fått normalt med aktivitet i helgen. Han løper som en gal og er i finfin form,men hoster ennå. Vet ikke helt om jeg skal holde igjen eller ikke jeg.. Men om han fortsetter stort mer nå,drar jeg til veten og forlanger medisin,for nå er jeg litt lei..

Hostesaft mot tørrhoste gjør susen. Mye billigere enn å dra til veterinær er det òg. (Rådet kommer fra en veterinær, og det var rene vidunderkuren her i huset når hunden fikk kennelhoste for et par år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første dagene gikk vi korte turer, sånn 10-15 min. Nå som hun er hostefri får hun like mye tur som vanlig. Vi har også blitt rådet til å holde oss unda andre hunder i 2-3 uker etter at hun er hostefri. det har vi tenkt til også, vi er ikke interessert i å holde liv i kennelhosten i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...