Gå til innhold
Hundesonen.no

Off, skjønner ikke at folk klarer det =P


siljestokka

Recommended Posts

I dag såg jeg en dame med to små barn, en barnevogn og to bc-er.. Fatter ikke at hun orket :wub: ... jeg husker når jeg passa søsteren min når hun var mindre. ÅÅ harregud så stress. Plutselig så ville hun holde Hunden min. Så gikk Hunden min inn i barnevogna .. Alt var kaos og klatt. okei. Jeg overdriver. Det gikk ganske bra. Det endte opp med at søsteren trilla si egen vogn, mens jeg gikk med Labbetuss :wub: .

Men hun her hadde bare bc-ene løse. Heldigvis for henne så var di utrolig lydige. Men det var ikke den ene ungen :wub: . Han gikk ved siden av vogna. men han ville mye heller spise surpe enn å gå. Så det endte med at Borderene måtte stå og vente. Mens mora måtte hendte ungen hele tiden. Så det gikk jo ganske bra. Men du får liksom så mye å følge med på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, det kan noen ganger virke litt umennskelig å klare sånt men det kommer nå helt ann på barnet, den voksne og bikkja.

Har den voksne kaos angst (noe mange har ganske ubevisst) så smitter det over på bikkjene også over på ungen også blir det bare styr.

Jeg har her nå min tollergutt, min brors aussie og min lille nevø på 1,5år. For øyeblikket ligger alle 3 rett ut og sover og jeg sitter å samler krefter igjen med en kopp te. men snart er det fullt fres igjen og da blir det en tur ut i skogen der jeg slipper alle 3 løse tenker jeg meg:) Fungerer helt fint synes jeg og så lenge jeg føler jeg kan stole på bikkjene så er det egentlig ikke noe stort problem. Bare å fylle lommene med pannekakebiter så funker lydigheten på både de to på 4 ben og han lille på 2 ben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun her hadde bare bc-ene løse. Heldigvis for henne så var di utrolig lydige. Men det var ikke den ene ungen :) . Han gikk ved siden av vogna. men han ville mye heller spise surpe enn å gå. Så det endte med at Borderene måtte stå og vente. Mens mora måtte hendte ungen hele tiden. Så det gikk jo ganske bra. Men du får liksom så mye å følge med på..

:icon_redface: Mine barn går også fryktelig dårlig fri ved fot!

Tenker med gru på hvordan det ville ha vært å hatt springer den gangen jeg hadde minsten i dypvogn og eldste i barnesete på vognå, og vaklet meg rundt med bekkenløsning. Da tror jeg Emil hadde fått en annen opplæring i å gå pent på den ene siden på vanlig tur også. Vi har så fin gangvei her... det er gress på begge sider. Er alltid imponert over hvordan bikkja ved sin pendleteknikk leser avisa på begge sider samtidig. Effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 huskyer når jeg fikk mitt første barn jeg, det var ikke akkurat noen drøm å gå tur med hunder og barnevogn, men det er utrolig hva man får til når man må, liksom. Gikk litt enklere når jeg fikk barn nr 2 og hadde bare en hund, selv om huskysaken innimellom var litt i overkant ivrig i jobben sin :)

Husker vi var på tur med ei venninne når hun hadde datteren sin i barnevogn. Hun hadde to digre blandingshunder på rundt 35-40 kg hver seg, begge med en god porsjon jakt i seg. Langs veien vi gikk var det en kjempedjup grøft ned til et jorde, og hun hadde hundene bundet i magebelte, slik at hun hadde hendene fri for styring av barnevogn og sånt.. Så får plutselig bikkjene øye på ei katte nede på jordet og drar avgårde i 120, hun rekker akkurat å slippe barnevogna før hun ligger horisontalt i lufta i 2 sekunder før hun raser i bakken.. Har aldri ledd så mye i hele mitt liv jeg :icon_redface:

Det gikk bra da, både med dama, bikkjene, ungen og katta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe syntes det går greit og gå med barnevogn og hund, men klarer ikke finne det helt avslappene.. for man må liksom ha en hånd på vogna hele tiden, og en hånd ledig til hundene.. og da når doffen plutselig finner ut han skal i grøfta en tur og jeg er opptatt med lillegutt i vogna, så blir det litt kaos der og da. Men det går jo greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo jeg hadde endte med å ha ene ungen i hundegården og hundene ute. For bikkjene var lettere å holde styr på en ungen. :icon_redface: Mens en tidligere sjef satte ungen sin ut i band i hagen. :P

Når jeg var liten slapp mamma løs sin gale belger mens jeg ble bindt fast i løpeline. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg får stadig noen rare blikk når jeg kommer joggende med bikkja i ene hånda og barnevogna i den andre- og da en fire åring oppi som heier og roper : fortere mamma, fortere! :rolleyes:

genialt hihi :)

Syntes jeg ser det hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...