Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinærstands på stevner o.l.


Nirm

Recommended Posts

Enkelte veterinærkontorer har jo stands på lik linje med andre butikker på hundearangementer nå for tiden. Ofte kan man da får en gratis helsesjekk av hunden, eller man betaler en veldig liten sum for det. Men hvor ofte finner de noe galt ved slike sjekker slik at man må kommer inn for en mer omfattende sjekk senere?

Leste i en blogg nå nettopp et tilfelle, og veit om fler som har fortalt det samme. At friske hunder får beskjed om at de finner noe rart noe på denne helsesjekken, for så å måtte inn til en ganske omfattende helseundersøkelse. Noe som koster fort ganske mye, om man tar en del blodprøver. Den omfattende helsesjekken viser at hunden er frisk, men veterninæren har jo tjent sine kroner.

Er dette en ny måte for veterniærene å griske til seg penger på? Eller er det bare tilfeldige saker jeg har hørt/lest om? Fler som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri engang sett en veterinærstand på et hundearrangement, jeg - men mulig det er jeg som bare har misset det.. Hvor er disse - på hva slags hundearrangementer?

Men når det er sagt, så synes jeg det høres merkelig ut om de skulle "bløffe" på sykdommer på hunden for at troligvis en annen veterinær skal tjene penger... (Man er jo neppe forpliktet til å måtte komme tilbake til akkurat DEN veterinæren).

Tror derimot at det ikke er stort en veterinær kan finne ut av en hunds almenntilstand på noen minutter - hvis det ikke er noe graverende feil, selvsagt.

En normalt frisk og oppegående hund uten hjertefeil eller noen infeksjoner i øyne/ører/tannkjøtt eller fylte analkjertler vil det jo være nærmest umulig å finne "feil" på ved en sånn type undersøkelse uansett. Så hele poenget med en slik undersøkelse kan jo være heller tvilsomt, antar jeg.

Men, men - info til hundeeiere om hundens fysikk, ting man må passe på, ormekurer, vaksiner, etc er jo aldri feil! Så forhåpentligvis er det dette slike stands er ment for å brukes til. Ikke kapre kunder...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...