Gå til innhold
Hundesonen.no

Chinchila

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Vel, nå har jeg en chinchila men kan ingen ting om de... Så noen spørsmål... Hvor tam kan en chinchila bli? Kan jeg sette inn feks vat/bomull så den får det varmere? Noen som vet om nettbutikker som selger chinchila bur? Hva trenger egentlig en Chinchila?

Skrevet

De kan bli ganske tamme ;) Det er en fordel å holde masse på med de, slik at de får tillit til mennesker.

Tenkte å skrive litt info til deg her, men jeg fant en nettside med en del info, eller så han du google Chinchilla

http://www.silverstreak.no/

En ting som er veldig viktig, er kostholdet.

Skrevet

hehe hvilket bur har du nå da?

De trenger ganske stor plass å boltre seg på ja. større jo bedre!

PS: De hopper vist syykt langt også. har du sett din gjort det??

Skrevet

nei.. Hun har ikke stort nok bur ;) Hun har bare et lite bur nå, men jeg fikk mal av ei om hvordan bygge et bur selv, jeg skal kjøpe et skap også omgjøre det til et stort og høyt chinchila bur.... Fikk skikkelig dårlig samvitighet nå ;)

Men hun er løs en gang om dagen ihvertfall, så hun får bevegd seg litt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eurasierene er selvstendige hunder som kan være krevende å trene, særlig til å holde seg i nærheten/være løs. De kan ha en del jaktinstinkt også. Det har vært en del svakheter på rasen med frykt og usikkerhet, men jeg vet ikke hvordan status er for tiden.
    • Det er individuelle forskjeller, men alle disse må børstes regelmessig og bades innimellom for å holde pelsen ren og fin. Corgi krever mindre pelsstell, men røyter ganske mye. Alle er jo gjeterhunder som er mest brukt som selskapshund, men corgi og sheltie har nok en del mer vakt/varsling enn de litt større rasene, og corgiene har erfaringsmessig mer gjeterinstinkt. Alle rasene er hunder som bør få brukt seg utover å være familiehund og gå på tur.
    • Er det greie mentale instinkter på Eurasier? Noe rusk der? Har vurdert rasen lenge siden virker som om det er en grei allroundhund.
    • Er det like mye pelsstell på langhåret collie, Shetland sheepdog og bearded collie? Og er det noen forskjell i mentalitet? Evt.Corgi
    • Zelda røyter å vi trenger en børste. Jeg kommer ikke på hva vi har brukt før. Det er kun for å få av litt hår nå under røyting, ellers får pelsen greie seg selv her i gården. For øyeblikket virker det som det er mest dekkhår type pels hun har.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...