Jump to content
Hundesonen.no

Finne en bra AG konkurranse

Guest Jonna

Recommended Posts

Jeg har fått en henvendelse fra noen Svenske venner av meg (fra øst sverige) om jeg kan hjelpe dem å finne en dobbel konkurranse i Østlandsområde... Jeg har null peiling på agility :icon_redface:

Dem vil gjerne her på våren så fra mars-juni en gang.

Jeg har funnet ut at Kongsberg og Drammen har en dobbel konkurranse 5 & 6 april, er dette en bra konkurranse? Med tanke på underlag o.l.? Noen som har billig overnatting å anbefale?

Også er det vell Oslo hundeshow 31 mai og 1 juni. Fra mitt syn (lp) virker det som ett ok stevne, hva sier AG folket?

Håper noen kan hjelpe meg, jeg er "lost" i denne verden :(

ps: hun skal gå kl.3 og er ute etter Cert.

Hvis det er den i Drammen jeg tror det er (Drammen hundefestival?) så har det ihvertfall vært kunstgress underlag, og det er jo ganske så behagelig. Oslo hundeshow er også fint (det året jeg var der ihvertfall). :icon_redface:

Hvis det er den i Drammen jeg tror det er (Drammen hundefestival?) så har det ihvertfall vært kunstgress underlag, og det er jo ganske så behagelig. Oslo hundeshow er også fint (det året jeg var der ihvertfall). :icon_redface:

Takk :(

Fins det noen bra overnattings muligheter i forbindelse med Drammen hundefestival? Hytter e.l.?

Så rart.. Skal det være "enklere" å få cert/championat i AG enn andre ting? Hvordan er det for oss om vi drar til Sverige, er det likt der? Men altså, de norske som konkurrerer AG må jo ha minst ett AG-cert på NKK, stemmer ikke det? Synes det er rart jeg om det skal være forskjell på sånt :icon_redface:

Så rart.. Skal det være "enklere" å få cert/championat i AG enn andre ting? Hvordan er det for oss om vi drar til Sverige, er det likt der? Men altså, de norske som konkurrerer AG må jo ha minst ett AG-cert på NKK, stemmer ikke det? Synes det er rart jeg om det skal være forskjell på sånt :)

I alle andre grener (utstilling/LP/Bruks) er det slik at ett Cert holder så lenge du er nasjonal Champ. Om du er Nuch så trenger du bare 1 cert i Sverige for å bli Such og visa versa.

Så rart.. Skal det være "enklere" å få cert/championat i AG enn andre ting? Hvordan er det for oss om vi drar til Sverige, er det likt der? Men altså, de norske som konkurrerer AG må jo ha minst ett AG-cert på NKK, stemmer ikke det? Synes det er rart jeg om det skal være forskjell på sånt :cool:

Jeg tror på ingen måte det er lett å klare å få en hund til AG champ. Det ligger utrolig mange treningstimer bak en slik hund.

Jeg tror på ingen måte det er lett å klare å få en hund til AG champ. Det ligger utrolig mange treningstimer bak en slik hund.

Derfor "..." :rolleyes: Jeg mener fortsatt man må ha storcert i Norge, enlighten me please hvis ikke? Har funnet ut at alle svenske cert teller på lik linje, og at det ikke gjør det i Norge i eksteriør, så da gjenstår det å finne ut om det gjelder i AG. Fant ikke dette i reglementet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Oi.sååååååå søt!🤩  
    • Mellom hver valp glemmer jeg hvor mye jobb det er. Denne lille hooligan er litt ekstra alt i tillegg, ingenting er trygt her hjemme per tiden. Men samtidig er det så mange små øyeblikk som er så koselig, hver gang de gjør noe nytt, mestrer osv. Heldigvis er hun også veldig kul å trene med, spent på hvordan hun er på sau! Fortell meg nå gjerne jeg ikke er ensom i å syntes det er litt slitsomt av og til, samt har prestasjonsangst for å få det bra til… Dagsferskt bilde av lille hooligan   I løpet av vinteren har jeg hatt besøk av Pil som jeg solgte som unghund, hun reiste hjem etter en date med en engelskmann for snart 3 uker siden. Så vi håper der kommer noen små i midten av april 🤞  
    • Aah Tusen takk! Var ekstremt deilig og lese!  Du har helt rett, har vært/ er inne på tanken på å gå han tilbake før han tar skade av å være her. Å du har helt rett i at alle ska ha det til «det går bra, det går over, det fikser seg» og det gjør kanskje det. Men er fortsatt usikker. Hjalp å lese dette! Men hadde egentlig bestemt meg for å gi meg selv litt mere tid og ikke forvente så mye av valpen og meg enda sia vi begge er forholdsvis ferske på dette. Men takk igjen! Nå følte jeg meg ikke så «annerledes» 💙 Er som du sier veldig viktig at det ikke bare fremstilles som solskinnsdager og grønne skoger og at man tabu belegger det å føle seg mislyktes🐾
  • Nylig opprettede emner

• Create New...