Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Orkdal - Hvordan går man fram?


Huldra

Recommended Posts

noen som skal på utstillinga i orkdal i november??skal stille andre tispa mi, å aldri stilt før. er det bare å møte opp?

Jeg er ganske sikker på at jeg skal stille, skal uansett se på. Og nei, det er ikke bare å møte opp; du må melde på hunden! Sjekk ut nkk.no under terminlister, velg utstilling og finn den aktuelle utstillingen, så ser du hvordan du skal melde på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt påmeldingskjema og betalt, men vet ikke hvordan jeg så går videre

Da venter du til du får pm i posten. :P Der står det hvor utstillingen er, når du skal i ringen, nummerlapp, oppmøtetid, antall hunder i din rase osv osv. Lykke til!

Edit: pm får du en-to uker før utstillingen, så ingen grunn til å sjekke postkassen fire ganger for dagen enda.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man påmeldingsskjema (er det det vanlige manuelle skjemaet, sendt til hundeklubben)? Og hvorfor står ikke utstillingen på terminlisten til NKK? Noen som vet når fristen går ut? Jeg har bare antatt at det er utstilling der, men har ikke sett noe "reklame" for det.. Er det noen som kanskje kan henvise meg til sider med info om dommere, påmeldingsfrist osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang denne utstillingen!

Min hund er SEKS dager fra å være 9 mnd. For det er vel det som skiller valp og stor?

Er det mulig at han kan gå som voken, siden det er snakk om seks dager mener jeg..?

takk for svar :)

Nei, han må nok gå som voksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å konkurrere med valper? Han har vel mest sannsynlig kommet lengre i utviklingen enn de fleste andre, og det kan telle positivt. Hvis ikke han har det, hva i alle dager vil du i voksen å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, selvfølgelig... :) På tide å finne senga her tror jeg. :)

Da er vi enige :D Jeg gjorde en lignende feil tidligere i dag, så du er ikke alene*ler*

Uansett: MariaN, jeg ville stilt han som valp jeg. Med mindre han er veldig velutviklet, husk at han risikerer å konkurrere med mer velutviklede, eldre og "bedre" hunder i offisiell utstilling. I tillegg tviler jeg på om det i det hele tatt er lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige :) Jeg gjorde en lignende feil tidligere i dag, så du er ikke alene*ler*

Uansett: MariaN, jeg ville stilt han som valp jeg. Med mindre han er veldig velutviklet, husk at han risikerer å konkurrere med mer velutviklede, eldre og "bedre" hunder i offisiell utstilling. I tillegg tviler jeg på om det i det hele tatt er lov?

Er ikke lov å stille som voksen før den dagen hunden er 9 mnd uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slags hall denne utstillingen foregår i? Trangt? Pleier det å være mye ulvehunder? :wub:

Det er en idrettshall, og ja - det blir litt trangt mellom ringene, men det bedrer seg utover dagen. Selve størrelsen på ringene er derimot ganske bra, såvidt jeg husker. Tepper å løpe på og lange strekninger så en ulvehund faktisk kan strekke ut litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å komme et par med noen ulvehunder som vi er bekjente av. Tror du alltid har hatt noen å konkurrert mot, så du vil nok ikke være alene i ringen, nei. Jeg syns det er ganske trangt å gå mellom ringene, men det går helt greit egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...