Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia sele?

Karoline KM

Recommended Posts

Emma har også en puppiasele. Er den vi bruker på nesten alle turene våre. Syns ikke den er heelt optimal siden den har en dum borrelås på ryggen som åpner seg innimellom når båndet kommer imellom, men det er jo klips på siden så den holder på fordi om borrelåsen åpner seg. Dessuten går den litt høyt under halsen syns jeg, og har man en hund som trekker mye er det ikke den beste selen tror jeg. Blir nesten som å gå med halsbånd siden de legger et lite press på halsen for noen raser syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to puppiaseler - den vanlige standard og sikkert den samme som anniken har. Veldig fornøyd med begge to, syns ingen av dem er opitmale om hunden virkelig trekker alt den kan. Fa syns jeg trixiselene har en bedre utforming for å avlaste presset. Men sånn til vanlig med en hund som i teorien hvertfall skal lære å gå greit i bånd etterhvert så syns jeg puppiaselene er geniale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to puppiaseler - den vanlige standard og sikkert den samme som anniken har. Veldig fornøyd med begge to, syns ingen av dem er opitmale om hunden virkelig trekker alt den kan. Fa syns jeg trixiselene har en bedre utforming for å avlaste presset. Men sånn til vanlig med en hund som i teorien hvertfall skal lære å gå greit i bånd etterhvert så syns jeg puppiaselene er geniale.

OT, men er trixiselene de sorte og røde med fleecepolstring eller hva det kalles? Jeg tror kanskje hunden din har litt lik kroppsfasong som min (minus all pelsen såklart, haha) .. Har du funnet noen andre seler enn puppia du er fornøyd med? Er nemlig på utkikk, og har prøvd og sjekket ut mange, men de er akkurat for store eller så suger de på alle andre områder.. <_<

Emma er dessuten veldig smal i mageregionen, og den minste spor og trekkselen vi kjøpte sist passet fint - men bakreima hang og dinglet rundt midja til hunden! Det var ihvertfall ikke optimalt... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke trixi jeg tenkte på, var en sånn her: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/varebilder/14.JPG finner selvsagt ikke den jeg har akkurat nå, så får ikke sjekka merke. Men syns å huske at de fra trixi har samme fasong. Snuppa mi er litt merkelig i fasongen, måtte kjøpe tispetruse størrele 3 til henne. :) For den som var mindre klarte hun ikke gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milli har en veldig fin sele.. Kjøpt i den dyrebutikken som ligger i en gate vedsiden av oslocity tror jeg... kjøpte den når jeg var i oslo en gang..

skal se om jeg finner bilde..

EDIT: okei, fant ikke bilde, men har en dårlig film der hun har på seg selen... Veldig grei sele, kan stramme inn rundt brystet så mye man vil.. filmen er forresten fra hun bestemmer seg for å bære med seg maten sin, og "grave" den ned..

http://s128.photobucket.com/albums/p168/he...t=Uten_0001.flv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadia har Puppia, uten borrelås. Den funker kjempefint, og den er så rød og fin. Liker den kjempegodt, men Nadia er ikke så skrekkelig glad i den. Bruker mest halsbånd, men om det er på sin plass med sele er det den vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo har puppiasele (uten borrelås) og den fungerer helt ok. Men den kan bruke litt lang tid på å tørke når den blir våt, derfor bruker vi den ikke så mye om sommeren når har bader nesten hver tur. Den kan også lage litt floker (ikke sikkert at det blir floker i cavalierpels).

Isak har denne Hurtta selen: http://www.hundeutstyr.no/butikken/hurtta-sele-p-422.html

Det tror jeg er den beste selen vi har prøvd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...