Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og katt - timeout?

Torunn1

Recommended Posts

Hei alle soniser! :lol:

Jeg har et spørsmål ang. hund og katt.

Har en hund på nesten 5 mnd., og en katt på nesten 3 mnd. De går veldig bra overens, leker og styrer. Men det er her problemet ligger, de leker litt for hardt i blant! Hunden blir litt for voldsom. Men katten er ikke særlig smart han heller, for han går ofte og erter og angriper hunden. :glare:

Jeg har lurt på om vi skal bruke time-out på hunden når han blir for voldsom. (katten mjauer iblant)(det er ikke holdbart å gå etter de å si nei heller) Men jeg synes det er vanskelig å vite når jeg skal stoppe de. Skal jeg da vente til katten sier ifra? Hvor skal jeg putte hunden, og hvor lenge? Han har en binge inne her som han sover i om natten, men det er vel dumt å bruke den? Bedre å putte han på et annet rom kanskje? Bør jeg isåfall ha på hunden sele og et slips for å få han innpå rommet? Jeg ser det hender han rygger når jeg skal prøve å fa han med meg. Vil ikke at han skal bli redd/sint på meg heller. Har og tenkt at de bare får holde på og fine ut av det, men det hender hunden nesten legger seg på katten så han ikke kommer vekk. Lager jeg bare for mye styr her nå kanskje? (er sykmeldt og har mye tid til å tenke :P )

Noen som har noe lurt å komme med i denne forbindelse?

Torunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fikk kattunge da Peico var liten valp også, 4 mnd ca.

Og jeg vet hva du snakker om!

jeg tok Peico på fanget, roet ned og til slutt sovnet han.

Ble det for ille hadde jeg katten på eget rom og han ble kommandert i sengen sin. Da fikk de sove litt begge to, så små dyr forstår ikke når de er trøtte og egentlig vil sove. De gangene jeg tvangsroet hunden hendte det katten kom å la seg v3edsiden av, så sover de søtt sammen. De vasker og steller på hverandre, og går bra sammen.

Men det hender det blir for mye bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine dyr får en timeout når de herjer for mye. Enten tar jeg unna hunden, eller så har jeg katten inn på et rom.

Vi har to katter i hus, den yngste er møkklei av bikkja og den andre går til angrep!

Vær glad for at de er venner, og ikke fiender..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...