Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til små hunder

Recommended Posts

Skrevet

Jeg driver på med lappen og kommer til å kjøpe meg bil etter lappen er i boks. jeg har nesten bestemt meg for dette til Simba og Nana, men er fortsatt litt usikker, men mens jeg er i gang kan jeg jo spørre om hva som er negativt og positivt med dette buret!? :lol:

Men så skal jeg jo ha et bra bur til Loppa også. Noen som har noen bur å anbefale til små hunder? Nettsider? Kanskje bilder av deres bur?

Skrevet

Jeg har det variocage-buret. Det er veldig bra og trygt for hunden i de fleste tilfeller.

Men valpen min har faktisk greid å sette foten fast i skilleveggen mellom de to burene. (ikke fast som i at den ble der til jeg hjalp til, men fast nok til at hun fikk litt panikk) Buret kan også etter en stund lage litt lyd når det rister, men litt arbeid med å "isolere" de stedene lyden kommer fra hjelper godt. Har ordnet en liten pakning der døren kommer inntil buret, og da ble det stilt.

Nå har jeg også ordnet med tepper inni buret som ligger opp et par hakk i skilleveggen, og det funker sånn at valpen ikke setter føttene fast mer.

Bur til den lille veit jeg ikke :-)

Forresten, her har du også et stilig bur (mulig alternativ til variocage) http://www.hunde-sport.no/index.php?p=22-22-20

Skrevet

Hmm dem burene var fine. Ser litt lettere ut en dem jeg har nå. Sendte en mail for å forhøre meg om dobbelburet. Er ikke så glad i tynn treplate som deler buret.. Erfaringsmessig så holder ikke den i en bilulykke <_<

Skrevet
Si ifra om du finner ut ca-priser på de :-)

Fikk svar, spurte litt om platene og pris:

Platene er harde, vannfaste plater, disse burene er TÜV godkjent i Tyskland, dvs at de tåler en bilkræsj, det aluminiumsplater rundt alle tre platene. Det er ikke noe problem å sette ting oppå burene. Til din bil så kan du bruke standardbur, type a, feks med bredde 100x d83 eller 93 x h68, et slikt bur koster 5390,- eller 5490,-, dette er dobbeltbur med uttagbar skillevegg. Burene jeg har nevnt over har vi inne akkurat nå, men det går også ann å skaffe med andre mål om du vil ha det lavere, bredere, eller ikke så bredt, også mindre dybde går ann.

Skrevet

Spørs vel hvordan du tenker å ha det. Vet om ei som fikk spesialbygd bur til sine dachser. Selv har jeg ikke bil, så når vi sitter på med noen er knøtta i et plastikk eller canvasbur, festa med sikkerhetssele i baksetet, så sant det er mulig. Ikke det sikreste i verden tenker jeg, men bedre enn å ha henne løs på fanget.

Skrevet

Jeg vil ha et bur som er solid. Men de nettsidene jeg har sett på har jeg sett flest ganske store bur og jeg vil ikke ha et digert bur til lille Loppa.

åssen bur har dere hunde eiere med små hunder ?

Skrevet

Pappa fikk sitt spesialbygd med mål hos en dyreforetning i kristiansand. Veldig solid bur. Sikkert flere butikker og nettbutikker som gjør det. ??

Skrevet

Jeg har atlas bur til Milli (får ikke noe annet, inn, har ikke stasjonsvogn, og bagasjerommet er lukket.. Er egentlgi mamma og de sin bil da, men bare jeg som bruker det..

Lurer også litt på hvordan det festes med sikkerhetsbelte.. Jeg har tilnå bare "skvist" det fast mellom forsetet og baksetet liksom..

Men er veldig fornøyd med buret ja.. Dyrebutikk damen sa det var ett avde beste bilburene til små hunder.. Men ja, vet jo ikke hvor reelt det var...

Skrevet
Hvordan er atlasburene trafikkgodkjent?

Atlas burene splintrer og lager fine syler når det blir knust... Anbefaler ikke bruke av det i bil.

Og ja, hunden kan selv greie å knuse buret ved å få en ordentlig "sleng" inni kassen ved ulykke.

Skrevet
Atlas burene splintrer og lager fine syler når det blir knust... Anbefaler ikke bruke av det i bil.

Og ja, hunden kan selv greie å knuse buret ved å få en ordentlig "sleng" inni kassen ved ulykke.

Takk, da fikk jeg det bekreftet at dette absolutt ikke er anbefalt til bruk i bil.

Skal jeg noen gang ha bur i bil skal det være helsveiset (eller det andre sorte buret med tykke sprinkler)

Skrevet

Hva med VariKennel bur? Det er jo de som brukes til transport i fly, og da må de vel kunne brukes i bil også tenker jeg (selv om de er i plast).

Selv bruker jeg sele nå, men driver og spekulerer litt på hva jeg skal gjøre når jeg får nr to i hus på nyåret.

Skrevet

Æsj, jeg vil ha sikker bur til jenta mi! Hva gjør dere som har "vanlig" bil da? Ikke stasjonsvogn eller bil med "åpent"-bagasjerom?

Jeg må ha buret inni sele bilen... På setene liksom...

Skrevet
Hva med VariKennel bur? Det er jo de som brukes til transport i fly, og da må de vel kunne brukes i bil også tenker jeg (selv om de er i plast).

Selv bruker jeg sele nå, men driver og spekulerer litt på hva jeg skal gjøre når jeg får nr to i hus på nyåret.

Samme effekten som Atlas burene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...