Gå til innhold
Hundesonen.no

Utbetaling av forsikring?


JailyTina

Recommended Posts

Jeg sitter her og leser igjennom papirer fra Agria. Har Optimal Veterinærforsikring på Mikey og sitter og lurer på om det vi har vært igjennom i løpet av sommeren kanskje kan dekkes av forsikringen. Hvertfall delvis... Kort fortalt historien:

Mikey gikk lenge rart, ujevn gange spesielt i forhold til ene bakbeinet. Røntget ryggen (vet. besøk nr 1 for ryggen), men fant bare en bitteliten forkalkning. Ikke nok til å gjøre så stort utslag. Resept på Rimdayl og kostilskudd Cosequin. Ny veterinær undersøkelse hos ny veterinær (vet. besøk nr 2, men litt mer enn bare ryggting) og det ble fastslått at noe galt er det i ryggen + høyre bakbein. Resept på Previcox. Veterinærbesøk hos vet. med kiropraktik etterutdannelse (vet. besøk nr 3), utredning og behandling. 2 uker senere nytt besøk hos kiropraktordamen (vet. besøk nr 4) med evaluering av fremgang og ny behandling.

Alt i alt en særdeles dyr sommer... (Har ikke eksat tall i hodet)

Det jeg ikke klarer å lese meg til utifra Agria infoen jeg har er: Kan jeg få igjen noe for dette?

Hvordan går jeg frem for å få utbetalt noe?

Jeg skjønner ikke helt dette med forsikring, jeg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender alle papirer og kvitteringer til Agria, som oftest skriver veterinæren ut en sånn agria papir som du skal fylle ut, og sende sammen med papirer og kvitteringer, men du kan også bare sende kvitteringer og alt det du har lagt ut. De dekker skader innen 100 dager, eller så må ny egenandel betales. Egenandelen din er på 1000,- (ca?) og de dekker 80 %, husk å før inn kontonr og saken blir behandlet og du får igjen penger innen 2 uker.

Det er ikke alltid jeg er sikker på om jeg får dekket alt, men sender med alt om jeg er litt i tvil. De luker ut det du ikke får dekket og du får et sriv på det hvorfor det ikke blir dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren pleier å skrive ut et skjema som de fyller ut endel på, så skal du fylle ut noen opplysninger, så sender du det, samt alle kvitteringer på utgifter du har hatt med denne skaden som skal erstattes. Men jeg har også bare sendt avgårde kvitteringer, og mitt kundenr og kontonr som pengene skal inn på. Agria er ganske greie sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn kort innpå tråden..

Hvor lenge kan det gå fra hunden har blitt frisk til man sender inn forsikringsspapirer og evt få igjen?

Jeg trodde ikke jeg hadde krav på å få dekket da valpen min var mye syk en periode. men i følge vet hadde jeg det.. og det var fra feb 07 til ca mai/juni 07. Det er jo en stund siden. Har fått papirer fra vetrinær nå som jeg kan sende inn, men er dette for sent nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...