Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Nikon D50?

Renate A

Recommended Posts

Har lyst på speilrefleks kamera og har kikket litt på Nikon D50, noen som har erfaringer med dette?

-Er det et kamera som er vanskelig å skjønne for meg som er nybegynner med speirefleks kameraer?

-Må jo lese bruksanvisninger osv...men generelt hvor vanskelig er speilrefleks kontra de vanlige små?

Noen tips til gode sider hvor jeg kan lese om speilrefleks kameraer?

Hva ville dere anbefalt meg å kjøpe? Har ikke råd til de dyreste kameraene akkurat nå, kan legge ut ca 5000-5500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har det kameraet, og jeg har tatt MANGE fine bilder med det ! Og ikke minst, det er raskt.

Er noen innstillinger og stæsj som jeg ikke kan å bruke, men det er fordi jeg ikke har satt meg inn i det.

Jeg vil tro det er lett å bruke når man først har lært det seg.

To bilder til deg her, som er tatt med kameraet.

Men du må huske på at bildene er krympet en god del og lastet opp på nettet.

Brukte dette som bakgrunn på pcn, og det var sinnsykt klart og fint! : http://img165.imageshack.us/img165/9651/bilde020ym1.jpg

Og dette: http://i110.photobucket.com/albums/n91/Malla_85/DSC_1309.jpg

Om du vil, kan jeg sende det første bildet i full str. så ser du hvor klart og fint det blir!

Så Ja, jeg er veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt Nikon D50 i 1,5 år nå, og har tatt mange bilder jeg er godt fornøyd med. Når du kjøper et speilreflekskamera er det ikke selve kameraet som er så avgjørende, men optikken man har. Ei god linse har langt større betydning enn selve kamerahuset. På mine hjemmesider ligger det en rekke bilder (ligger veldig mye i bloggen min) jeg har tatt med mitt Nikon-kamera.

For oss amatører er Nikon D50 et utmerket kamera som er lett å bruke og lett å bruke avansert :whistle:. Det er forhåndsinnstilte programmer her som man kan benytte i starten, men man har selvsagt også mulighet til full styring av manuelle innstillinger om man ønsker.

Nå selges ikke D50 mer fra butikker og nettsider så vidt jeg vet - kameraet produseres ikke lenger, og er erstattet av D40 som liksom skal være litt lettere å betjene for nybegynnere. Ulempen med dette kameraet er at det ikke har innebygd motor for autofokus, så man er avhengig av at det ligger i optikken. Derfor kan man ikke benytte all optikk på dette kameraet (om man ikke vil fokusere manuelt da, og det er jo som regel ikke så lett når man fotograferer hunder).

Prismessig burde du kanskje sett på et av Canons kameraer dersom det er noe i prisklassen 5000-5500 du er ute etter. Canons 400D skal vel være ganske OK så vidt jeg vet. Eller du kan sjekke ut bruktmarkedet. DER kan du kanskje få gode tilbud på et D50 nå. Da rekker også pengene lenger og du kan være heldig å få kjøpt brukbar optikk i tillegg :).

De fleste digitale speilreflekskameraer på markedet er gode kamera, og det er bare små variasjoner på dem (gjerne litt smak og behag), og som sagt: kvaliteten ligger mest i optikken og den som står bak kameraet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...