Gå til innhold
Hundesonen.no

Lundehunden Shiba


bardmand

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Nå veide jeg henne ikke før ei uke etter at jeg fikk henne, men tror nok hun hadde gått ned noe allerede da (hun spiste ikke så veldig godt de første dagene). Første gang veide hun 11 kg. To uker seinere har hun gått ned 0,6 kg. Ikke så verst det, vel?

Hey! :) Så utrolig bra! Bedre å gå ned jevnt og trutt enn å rase ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var herlig søt da :)

Lundehunder er så nydelig, fant en lundehund på fjellet i sommer, jeg åpnet den dingsen med navn inni og fant ut at hunden kom fra Frankrike. Jeg fikk ringt eieren som var på en hytte like i nærheten, hun var rimelig takknemmelig for at jeg hadde funnet hunden hennes . Hadde vært litt kjedelig om den forsvant på fjellet, hun skulle jo tross alt tilbake til Frankrike igjen , og å miste hunden i et fremmed land må være ekstra skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig heldig hun er som har kommet til deg - du tar virkelig godt vare på henne :)

Lykke til videre med slankingen - dere er på god vei nå ;)

Er ikke sikker på at Shiba alltid er enig i det - i hvert fall ikke når hun ikke får smake på maten til Gullet... Neida, vi har det fint sammen - er vel jeg som er heldigst, tenker jeg. Lundehunden er en spennende rase, både anatomisk, historisk og atferdsmessig.

Hun var herlig søt da :P

Lundehunder er så nydelig, fant en lundehund på fjellet i sommer, jeg åpnet den dingsen med navn inni og fant ut at hunden kom fra Frankrike. Jeg fikk ringt eieren som var på en hytte like i nærheten, hun var rimelig takknemmelig for at jeg hadde funnet hunden hennes . Hadde vært litt kjedelig om den forsvant på fjellet, hun skulle jo tross alt tilbake til Frankrike igjen , og å miste hunden i et fremmed land må være ekstra skummelt.

Oi, ja det hørtes dramatisk ut. Er vel ikke så mange lundehunder i Frankrike heller, så dette er sikkert noen med veldig spesiell interesse for rasen. Selvsagt er det alltid ille å miste hunden sin, uansett.

Shiba går heldigvis aldri langt fra meg, selv når hun er løs. Mulig hun blir mer vidtfarende etter hvert - foreløpig er hun veldig obs på hvor jeg er hen til enhver tid, men nå har hun heldigvis sluttet å sprette opp så snart jeg rører på meg innendørs. Hun er nok litt preget av å ha blitt omplassert, men det går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det blikket kjenner jeg igjen! Lundehunder har et helt spesielt ansiktsuttrykk/blikk. :) Grattis med lundehund! Det er en herlig og unik rase, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke finnes flere av dem.

Merker hvor mye jeg savner min egen lundevofs når jeg ser bilder av rasen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det blikket kjenner jeg igjen! Lundehunder har et helt spesielt ansiktsuttrykk/blikk. :) Grattis med lundehund! Det er en herlig og unik rase, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke finnes flere av dem.

Merker hvor mye jeg savner min egen lundevofs når jeg ser bilder av rasen...

hvor er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny veiing: 10,25 kilo. Nedgangen dabber fortsatt av (150 gram denne uka, mot 200 gram forrige), men vi gir ikke opp!

Jeg tror absolutt Shiba har lagt på seg noe i muskelmasse også. Det er ordentlig moro å se hvor mye lettere hun tar seg fram nå, og med hvilken selvtillit hun nå forserer hindringer - nå hopper hun over bekker som hun tidligere har måttet vasse over. Hun begynner også å få en antydning til oppknepen buk, så hun begynner å bli ordentlig pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nye bilder, nei - bare de som ligger på bloggen min. Har noen få helfigurbilder av henne fra da jeg nettopp hadde fått henne, men har verken tenkt å publisere dem, eller ta flere sånne, før hun har kommet sånn noenlunde ned i idealvekt. Da kommer det kanskje en "før-/etter"-bildespesial i denne tråden - så følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, folk som ikke klarer å la være å putte alskens mat i hundene kan være irriterende <_< Bra at hun fortsatt går ned i vekt, og ikke legger mer på seg :lol: Gleder meg til å se nye bilder av henne når hun har fått av seg noen kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Uff, har ikke vært så flittig med oppdateringene her i det siste, nei... Har ikke vært og veid Shiba siden siste oppdatering. Tror ikke vekttapet har vært noe å skryte av siden da, men tror ikke hun har gått opp noe særlig heller. Tenker vi sier at vi er i en konsolideringsfase...

Det jeg i hvert fall ser, er at hun er veldig mye sprekere nå enn da jeg fikk henne. Mer muskler, større fart og spenst, og mye større utholdenhet - så jeg stresser ikke så veldig med at hun skal bli sylslank.

Skal se om jeg ikke kan snike meg innom veterinæren på mandag eller tirsdag for å se om det stemmer at hun er sånn ca. på stedet hvil vektmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig fikk vi somla oss til veterinærkontoret for veiing igjen. En måned siden sist, faktisk, og jeg må innrømme at jeg var litt spent. Skal man være helt ærlig, har man ikke mosjonert verken seg selv eller hundene så mye som man kanskje burde i det siste. Dårlig vær og føre, høstmørke og lange arbeidsdager både på jobb og hjemme har gjort sitt til det - i tillegg til latskapen, selvsagt.

Likevel har faktisk Shiba gått ned til 9,6 kilo - det vil si 600 gram den siste måneden, totalt 1,6 kilo siden jeg startet å veie henne. Tipper at hun til sammen har gått ned nærmere 2 kilo, og det synes! Fettprosenten er nok redusert enda mer, i og med at hun har lagt på seg noe muskler også. Seniorforet ser ut til å funke bra, det.

Få litt skryt, nå da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...