Gå til innhold
Hundesonen.no

Fotreflekser til hund

MariaN

Recommended Posts

Har noen kommet over det på nettet, og kan gi meg link? :twitch:

Brukte det på min forje hund når vinteren kom, ikke alle biler som ser en svart hund komme gående..

De jeg hadde var tynne med borrelås som var beregnet på å feste i hodelag til hester.hehe. Surt at jeg bare har en igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Inbiller meg at du bor i Trøndelag?

Om du gjør det, så vet jeg iallefall at hund som hobby, solsiden har fotreflekser.

Finner det ikke på nettbutikken dems, men kan godt være de fortsatt har det i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i kr.sund!

Skal på Zoo i morgen, skal se om de har noen helt gule med borrelås. Kan jo alltids ta på han hestebenreflekser, hehe, men de blir vel en smule for store :twitch: Diesel en gul-grå hjelmrefleks å ha rundt halsen.. Han skal vises på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 11 months later...

Vær litt forsiktig med fotrefleks i snøen hvis snøen er hard.

jeg brukte enn sånn på tispa mi når det var litt skara i snøen når vi kom hjem så jeg at hun slikka så mye på det ene beinet og når jeg så etter hadde hun skadet den ene kloa oppe på beinet (vet ikke hva den heter).

den var blitt dratt oppover og knekt pga refleksen blei skyvd oppover beinet pga snøen var så hard.

Så da var det en tur til dyrlegen å ordne kloa, så for min del aldri mere fot refleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke san som jeg opplevde for mange år siden. Hunden fikk på seg fotreflekser og valset rett ut i brøytekanten og da fotrefleksene hadde falt av så gikk han ned på vegen igjen. Her har det aldri siden blitt fot reflekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha mistet utallige fotreflekser på hest, har jeg absolutt ingen tro på at en hund vil trives noe særlig med de på, og heller ikke at de kommer til å holde seg på. Hva er så bra med disse som en god refleksvest/sele/dekken/halsbånd/bånd ikke kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...