Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldig svake tredeputer


Aya

Recommended Posts

Snella får store, åpne sår i tredeputene om hun blir brukt mye. De kom tilbake her om dagen etter en dag med løping og leking på gress/grus-underlag. Jeg smører med spenefett, som man bruker på spenene til kyrne, det skal visst være bra. Men jeg blir litt oppgitt. Er det noe jeg kan gi henne som forebyggende, for å bygge opp sterke tredeputer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en litt heftig skitur på skareføre hadde vi og en liten periode med dårlige poter... Tipset fra veterinær, var som Renate også sier, Omega 3 i maten.

Behandling til de såre potene ble Aloe vera propoliskrem (fra Forever Living Products) Denne funker kjempebra på alt av sår.

Dette var påsken for 1,5 år siden, og vi har siden ikke hatt noe problem (har tatt litt mer hensyn på skareføre da), men han får fortsatt Omega 3 i maten dann og wann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Spenol og sokker til det blir bra igjen. Er det et tilbakevendende problem som ikke blir bedre ved gradvis herding av potene (arvelig svake poter) ville jeg bare tatt på sokker hver gang du forventer så mye aktivitet at det kan bli et problem. Kjøp masse potesokker av hundekjørertype og ha en del i lomma til en hver tid <_< .

Noen hunder har rett og slett dårlige poter. Det er få raser hvor potekvalitet blir lagt spesielt vekt på i avl (eller rettere sakt, de brukes kanskje ikke hardt nok fysisk til å oppdage arvelige poteproblemer). Men tipset om omega 3 i mate er jo virkelig verdt å prøve. Om det ikke blir bra kan det jo bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farve trædepuder har din hund?

Min cocker har også problemer med slitage på trædepuderne, men har fået at vide det er pga at han er unormal lusebrun i sin pigmentering på trædepuder, næse og øjenkroge, så han er nødt til at bruge solkrem om sommeren, og ikke gå for meget på asfalt. så periodevis bruger jeg nogle boots og labbefedt/potevoks til ham, hvis jeg har gået meget på asfalt.

Rettelse: lysebrun istedet for lusebrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...