Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund gulper opp mat til valper

Sølvjenta

Recommended Posts

Hallo!

Min tispe har den vanen å gulpe opp maten til valpene sine på snart 7 uker. Maten ser nesten ufordøyd ut, og valpene hiver seg over den med dødsforakt. Dette skjer når valpene samler seg rundt henne og skal suge. Dette skjer daglig. Tispa spiser ikke valpefor siden hun ikke har noe særlig melk lengre, og jeg er redd denne maten kan være for tøff for valpene. Før hadde jeg bedre kontroll, siden valpene var i inngjerding hele dagen, men nå springer de mer rundt i stua, litt mer på egen hånd, og får sikkert i seg mye av dette spyet..

Selv om jeg går over til valpefor til tispa, vil ikke all magesyra være tøff for de små magene? Prøver å få valpene unna så fort som mulig når dette skjer, men av og til får de det i seg..

Er dette innstinkter hos mora, ala ulveforing, hvor valpene fremprovoserer oppgulp hos moren? Litt ekkelt, synes jeg, men det er kanskje helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt,selv om man ikke lenger ser dette særlig ofte hos hunden.

Vi hadde ei blandingstipse som gjorde dette for valpene..de ble store og gode klumper,og det var ikke noe galt med magene deres.Så lenge hunden gjør dette så er det stress for deg og unngå.La heller valpene få "ta helt av" og vask opp det lille fuktigheten som måtte ligge igjen etter deres lille måltid.Det gjorde hvertfall vi.Ekkelt ja,men helt naturlig.Jeg synes det er en god ting at tispa gjør dette..Mulig jeg er rar,men...dvs at jeg hadde ikke syns det var veldig ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...