Gå til innhold
Hundesonen.no

Storpuddel og klipp til utstilling

aqita

Recommended Posts

Skrevet

Jepp...

Hadde bare et spørsmål, er det noen bestemmelser hvordan storpuddel (eller andre pudler for den saks skyld) skal være klippet på utstilling? Er det gedkjent hvis den er klippet jevnt over hele kroppen uten at den er løveklippet?

Hilsen nysgjerrigper :rolleyes:

Skrevet

Jeg har ikke satt meg sånn veldig inn i utstillingsklippene på puddel, men det er egne klipper du må ha for å stille ut puddel. Kommer du med en puddel som du har klippet selv hjemme med barbermaskin blir du nok sendt temmelig fort ut av ringen jah :P En utstillingsklipp på puddel tar lang tid og det er ingen enkel sak.

Skrevet
Les om puddelklipp her.

Antar at de som står som FCI-godkjent er de klippene som er tillatt på utstilling.

Fant akkurat samme siden! Er ikke FCI godkjent det samme som at den er godkjent på internasjonale utstillinger? Er vel kanskje annerledes på nordiske? Blir jo litt annerledes da, men tenker sånn siden dansk-svensk gårdshund ikke er en FCI godkjent rase, men kan vises på nordiske utstillinger? Har ikke peiling jeg altså, bare spør :P

Skrevet

Fra Norsk Puddelklubb: her står det hvilke frisyrer som er godtatt på utstillinger. Fem frisyrer der, alle bortsett fra lammeklipp er tillatt, så vidt jeg forstår. Se side 4 i PDF-dokumentet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Forumet har dalt i takt med Facebook, og veldig lite nyrekruttering. I tillegg litt uenighet om hva som er greit og ikke på forumet, og noen som mistrivdes og meldte seg ut. I tillegg har de "gamle" brukerene blitt eldre, opptatt av andre ting, eller bare ikke føler behov for nettsamfunnet lengre. For yngre som leter er det lettere å finne grupper på Facebook.  Jeg vet en håndfull titter innom nå og da, men det er jo litt slik at aktivitet skaper aktivitet, så når få poster blir det også mindre respons. Det har vært diskutert å legge ned forumet, men det blir en stund til ihvertfall.
    • Det kommer an på hund/pels, bil og værforhold. Og ikke minst varighet. Om det ikke er sol er det lite problem om det er 20 grader. Om det er sol bør man være obs fra det er 18+ grader i luften tenker jeg, det kan fort bli varmt i bilen med direkte sollys. Kan bilen stå i skygge? (pass på at skygge ikke flytter seg) Vi har hatt hundene i bil midtsommers, men da med reflekterende duk over bilen, vifte på inne i bilen og bagasjerom og vinduer på gløtt. Sjekk inn minimum en gang i timen. Men stort sett ville vi sjelden hatt hundene med i bilen om vi skulle noe så lenge uten å faktisk ha dem med. Det har såklart vært ventetid på kurs og sånt, men da har vi stort sett hatt hele bilen stående åpen.
    • Jeg var medlem for lenge siden med ett annet brukernavn. Er det veldig stille her nå? Hvor er det blitt av de andre brukerne? Synd det. 
    • Når er det for varmt å ha hund ventende i bilen? Nå er det 10 grader ute på det varmeste her jeg bor. Hvis det hadde vært 15 grader så hadde det vært helt uaktuelt. Det blir kun lufting fem cm øverst i alle vinduer. Prøver å parkere i skyggen men redd det plutselig ikke blir skygge mere. Har en hund med normal kort pels og ikke tykk huskey pels.
    • Det er det vi sliter med også. Han sover nå på natten fra 23-06:30 og så sover han litt av og på i valpebingen mens vi er på jobb 07:45-12 og så fra 13-15. fra vi kommer hjem fra jobb til kveldsmat i 20:30 tiden klarer han ikke å slappe av. Vi har prøvd det meste, bur, binge, eget rom. Teppe over buret, musikk. Slite han ut på tur eller med søk og apport. Både mer og mindre aktivitet. Men ingen ting fungerer. men ellers lik i oppførsel som før. Selv om han nå sover mer på natten
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...