Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12

tm100021

Recommended Posts

Nå fikk jeg skyss, jaja.. Det er lokaltoget til Dal, og man går av på Dal. Så går man oppover veien som går slakt mot venstre et stykke, og følger den til et kryss, da ser man hallen på høyre side. Vil gjette 2 km. å gå jeg, det har pleid å ta meg ca. 20 min., og jeg går fort (bagasjen tatt i betraktning). Ja, jeg så deg som skriver mener jeg, sist gang jeg var i Leto? Jeg kommer til å være der fra ca. 8 i morgen og maaange timer regner jeg med. Er å finne ved sheltieringen med Canon rundt halsen og baby knyttet på enten foran eller bak :D

Så et spørsmål, kan noen som har PM sjekke oppmøte, ring, antall sheltier voksne+valper på søndag for en bekjent av meg som ikke har tilgang på posten sin? Jeg finner ikke PM noe sted på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Nå fikk jeg skyss, jaja.. Det er lokaltoget til Dal, og man går av på Dal. Så går man oppover veien som går slakt mot venstre et stykke, og følger den til et kryss, da ser man hallen på høyre side. Vil gjette 2 km. å gå jeg, det har pleid å ta meg ca. 20 min., og jeg går fort (bagasjen tatt i betraktning). Ja, jeg så deg som skriver mener jeg, sist gang jeg var i Leto? Jeg kommer til å være der fra ca. 8 i morgen og maaange timer regner jeg med. Er å finne ved sheltieringen med Canon rundt halsen og baby knyttet på enten foran eller bak :D

Så et spørsmål, kan noen som har PM sjekke oppmøte, ring, antall sheltier voksne+valper på søndag for en bekjent av meg som ikke har tilgang på posten sin? Jeg finner ikke PM noe sted på nett..

Jepp, jeg var skriver i Leto sist, i whippet- og valperingen :D

Takk for veibeskrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører klokka 2 i natt :D Noe sier meg at det blir lite med søvn før vi drar, har ikke pakka ferdig eller noe enda.

Eieren til skye terrieren vi skulle ha med har glemt å melde på, så vi blir bare tilskuere i morgen, så stiller jeg kun Albin på søndag.

Lykke til alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie valp: Ring 8 antall 12 klokken 0900 dommer Gunilla Skallman

Sheltie voksen: Ring 8 antall 24 klokken 0901 dommer Gunilla Skallman

Terv valp (?) : ring 6 antall 11 klokken 1030 dommer Over Germundsson

Terv voksen (?) ring 8 antall 5 klokken 1200 dommer Gunilla Skallman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for alle å komme seg dit!

Flere varmegrader ute, så det skal i alle fall ikke være glatt på veien - men skittent å lufte hunder, dessverre..

Sitter her og opplever noe helt unikt...

Skal jo stille i dag men vi er innkalt til kl. 12 (og 76 hunder før oss = ca 4 timer, ergo begynner vi neppe før i 13-tiden). Har 30 minutter å kjøre dit, og det unike med dagen er jo å sitte her og VENTE på å reise til utstillingen. (Vanligvis er det jo et salig stress å komme avgårde på morgenen, sånn ca 30 minutter før man har stått opp)

Ok - jeg deler opp ventetiden her hjemme med å børste på Moses da (han blir jo aaaaaldri ferdigbørstet!), og dessverre finner man jo litt tugger både her og der hver eneste gang man tar han ned fra stellebordet, men, men.

Akkurat NÅ ser han ut som en bitteliten old english sheepdog (riktignok feilfarget, men likevel).

Er ikke helt sikker på hvor mye ulovligheter man måtte hatt i den enorme pelsen hans for å så den litt mer rasetypiske og flate pelsen, men slikt gjør man jo ikke. Så det får vel bli å stille det lille bustetrollet som han er gitt..

Men stakkar'n er jo så trøtt, så trøtt.. Børsting til-og-fra i går kveld (3 økter), bading (han er fortsatt fuktig), og så på'n igjen med kam og karde i dag tidlig.. Tja, hvis han engang er våken når vi kommer oss på utstillingen, så skal jeg være fornøyd!

Om 10 min starter bedømmelsene i de forskjellige ringene der oppe - håper det går riktig bra med dere alle sammen!

(Personlig har jeg en sånn følelse på å få blått i dag, jeg, men DET vet jeg jo ikke før om sånn ca 4-5 timer...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat NÅ ser han ut som en bitteliten old english sheepdog (riktignok feilfarget, men likevel).

Er ikke helt sikker på hvor mye ulovligheter man måtte hatt i den enorme pelsen hans for å så den litt mer rasetypiske og flate pelsen, men slikt gjør man jo ikke. Så det får vel bli å stille det lille bustetrollet som han er gitt..

Men stakkar'n er jo så trøtt, så trøtt.. Børsting til-og-fra i går kveld (3 økter), bading (han er fortsatt fuktig), og så på'n igjen med kam og karde i dag tidlig.. Tja, hvis han engang er våken når vi kommer oss på utstillingen, så skal jeg være fornøyd!

Susanne

Åh fy flate, nå ble jeg glad for at jeg har korthårshund jeg skal stille. Forberedelse omtrent sånn: Av med halsbånd, inn i dusjen, såp inn, skyll og rist- ferdig.. *S* Men savner ofte å putte fingrene inni masse pels.

Lykke til i helgen alle som skal stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Mose-Pose med bustepelsen sin sjarmerte dommeren nærmest i senk, og fikk sitt første cert i dag! Han ble også beste hannhund og BIM. BIR var en pen veterantispe som nok var den eneste beardisen som greide å vise noen form for steglendge inne i den bittelille ringen..

Gode venner av meg fikk tispecertet på sin tispe (datter av min hannhund) - så i det store og hele var det en riktig så hyggelig dag.

Men fryktelig trangt innendørs, selvsagt. Og vi parkerte såpass langt bort at det nærmest føltes meningsløst å ha tatt bilen dit.. Vått, sølete, regn og ganske så trist ute, så det ble en kjapp hjemreise for min del.

I morgen skal vi møte litt tidligere - så da er det bare å komme seg så tidlig man orker dit. Kanskje man får parkere litt nærmere i hvertfall..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Mose-Pose med bustepelsen sin sjarmerte dommeren nærmest i senk, og fikk sitt første cert i dag! Han ble også beste hannhund og BIM. BIR var en pen veterantispe som nok var den eneste beardisen som greide å vise noen form for steglendge inne i den bittelille ringen..

Gode venner av meg fikk tispecertet på sin tispe (datter av min hannhund) - så i det store og hele var det en riktig så hyggelig dag.

Men fryktelig trangt innendørs, selvsagt. Og vi parkerte såpass langt bort at det nærmest føltes meningsløst å ha tatt bilen dit.. Vått, sølete, regn og ganske så trist ute, så det ble en kjapp hjemreise for min del.

I morgen skal vi møte litt tidligere - så da er det bare å komme seg så tidlig man orker dit. Kanskje man får parkere litt nærmere i hvertfall..

Susanne

grattiss med Cert og BIM du også :icon_redface:

Samme som min fikk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til calina, som gjorde det bra i dag med go gutten sin

KBHV 07 Tamlands Valentino Garavani (Diezel) som

ble NORSK DOBERMANN VINNER JUNIOR 2007 OG

NORSK DOBERMANN VINNER 2007, BIM & STOR CERT!!!!!! :icon_fun:

Søster hilser så mye til broremann, med en go gratulasjons snute!! :):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...