Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12


tm100021

Recommended Posts

Nå fikk jeg skyss, jaja.. Det er lokaltoget til Dal, og man går av på Dal. Så går man oppover veien som går slakt mot venstre et stykke, og følger den til et kryss, da ser man hallen på høyre side. Vil gjette 2 km. å gå jeg, det har pleid å ta meg ca. 20 min., og jeg går fort (bagasjen tatt i betraktning). Ja, jeg så deg som skriver mener jeg, sist gang jeg var i Leto? Jeg kommer til å være der fra ca. 8 i morgen og maaange timer regner jeg med. Er å finne ved sheltieringen med Canon rundt halsen og baby knyttet på enten foran eller bak :D

Så et spørsmål, kan noen som har PM sjekke oppmøte, ring, antall sheltier voksne+valper på søndag for en bekjent av meg som ikke har tilgang på posten sin? Jeg finner ikke PM noe sted på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Nå fikk jeg skyss, jaja.. Det er lokaltoget til Dal, og man går av på Dal. Så går man oppover veien som går slakt mot venstre et stykke, og følger den til et kryss, da ser man hallen på høyre side. Vil gjette 2 km. å gå jeg, det har pleid å ta meg ca. 20 min., og jeg går fort (bagasjen tatt i betraktning). Ja, jeg så deg som skriver mener jeg, sist gang jeg var i Leto? Jeg kommer til å være der fra ca. 8 i morgen og maaange timer regner jeg med. Er å finne ved sheltieringen med Canon rundt halsen og baby knyttet på enten foran eller bak :D

Så et spørsmål, kan noen som har PM sjekke oppmøte, ring, antall sheltier voksne+valper på søndag for en bekjent av meg som ikke har tilgang på posten sin? Jeg finner ikke PM noe sted på nett..

Jepp, jeg var skriver i Leto sist, i whippet- og valperingen :D

Takk for veibeskrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører klokka 2 i natt :D Noe sier meg at det blir lite med søvn før vi drar, har ikke pakka ferdig eller noe enda.

Eieren til skye terrieren vi skulle ha med har glemt å melde på, så vi blir bare tilskuere i morgen, så stiller jeg kun Albin på søndag.

Lykke til alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie valp: Ring 8 antall 12 klokken 0900 dommer Gunilla Skallman

Sheltie voksen: Ring 8 antall 24 klokken 0901 dommer Gunilla Skallman

Terv valp (?) : ring 6 antall 11 klokken 1030 dommer Over Germundsson

Terv voksen (?) ring 8 antall 5 klokken 1200 dommer Gunilla Skallman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for alle å komme seg dit!

Flere varmegrader ute, så det skal i alle fall ikke være glatt på veien - men skittent å lufte hunder, dessverre..

Sitter her og opplever noe helt unikt...

Skal jo stille i dag men vi er innkalt til kl. 12 (og 76 hunder før oss = ca 4 timer, ergo begynner vi neppe før i 13-tiden). Har 30 minutter å kjøre dit, og det unike med dagen er jo å sitte her og VENTE på å reise til utstillingen. (Vanligvis er det jo et salig stress å komme avgårde på morgenen, sånn ca 30 minutter før man har stått opp)

Ok - jeg deler opp ventetiden her hjemme med å børste på Moses da (han blir jo aaaaaldri ferdigbørstet!), og dessverre finner man jo litt tugger både her og der hver eneste gang man tar han ned fra stellebordet, men, men.

Akkurat NÅ ser han ut som en bitteliten old english sheepdog (riktignok feilfarget, men likevel).

Er ikke helt sikker på hvor mye ulovligheter man måtte hatt i den enorme pelsen hans for å så den litt mer rasetypiske og flate pelsen, men slikt gjør man jo ikke. Så det får vel bli å stille det lille bustetrollet som han er gitt..

Men stakkar'n er jo så trøtt, så trøtt.. Børsting til-og-fra i går kveld (3 økter), bading (han er fortsatt fuktig), og så på'n igjen med kam og karde i dag tidlig.. Tja, hvis han engang er våken når vi kommer oss på utstillingen, så skal jeg være fornøyd!

Om 10 min starter bedømmelsene i de forskjellige ringene der oppe - håper det går riktig bra med dere alle sammen!

(Personlig har jeg en sånn følelse på å få blått i dag, jeg, men DET vet jeg jo ikke før om sånn ca 4-5 timer...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat NÅ ser han ut som en bitteliten old english sheepdog (riktignok feilfarget, men likevel).

Er ikke helt sikker på hvor mye ulovligheter man måtte hatt i den enorme pelsen hans for å så den litt mer rasetypiske og flate pelsen, men slikt gjør man jo ikke. Så det får vel bli å stille det lille bustetrollet som han er gitt..

Men stakkar'n er jo så trøtt, så trøtt.. Børsting til-og-fra i går kveld (3 økter), bading (han er fortsatt fuktig), og så på'n igjen med kam og karde i dag tidlig.. Tja, hvis han engang er våken når vi kommer oss på utstillingen, så skal jeg være fornøyd!

Susanne

Åh fy flate, nå ble jeg glad for at jeg har korthårshund jeg skal stille. Forberedelse omtrent sånn: Av med halsbånd, inn i dusjen, såp inn, skyll og rist- ferdig.. *S* Men savner ofte å putte fingrene inni masse pels.

Lykke til i helgen alle som skal stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Mose-Pose med bustepelsen sin sjarmerte dommeren nærmest i senk, og fikk sitt første cert i dag! Han ble også beste hannhund og BIM. BIR var en pen veterantispe som nok var den eneste beardisen som greide å vise noen form for steglendge inne i den bittelille ringen..

Gode venner av meg fikk tispecertet på sin tispe (datter av min hannhund) - så i det store og hele var det en riktig så hyggelig dag.

Men fryktelig trangt innendørs, selvsagt. Og vi parkerte såpass langt bort at det nærmest føltes meningsløst å ha tatt bilen dit.. Vått, sølete, regn og ganske så trist ute, så det ble en kjapp hjemreise for min del.

I morgen skal vi møte litt tidligere - så da er det bare å komme seg så tidlig man orker dit. Kanskje man får parkere litt nærmere i hvertfall..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Mose-Pose med bustepelsen sin sjarmerte dommeren nærmest i senk, og fikk sitt første cert i dag! Han ble også beste hannhund og BIM. BIR var en pen veterantispe som nok var den eneste beardisen som greide å vise noen form for steglendge inne i den bittelille ringen..

Gode venner av meg fikk tispecertet på sin tispe (datter av min hannhund) - så i det store og hele var det en riktig så hyggelig dag.

Men fryktelig trangt innendørs, selvsagt. Og vi parkerte såpass langt bort at det nærmest føltes meningsløst å ha tatt bilen dit.. Vått, sølete, regn og ganske så trist ute, så det ble en kjapp hjemreise for min del.

I morgen skal vi møte litt tidligere - så da er det bare å komme seg så tidlig man orker dit. Kanskje man får parkere litt nærmere i hvertfall..

Susanne

grattiss med Cert og BIM du også :icon_redface:

Samme som min fikk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til calina, som gjorde det bra i dag med go gutten sin

KBHV 07 Tamlands Valentino Garavani (Diezel) som

ble NORSK DOBERMANN VINNER JUNIOR 2007 OG

NORSK DOBERMANN VINNER 2007, BIM & STOR CERT!!!!!! :icon_fun:

Søster hilser så mye til broremann, med en go gratulasjons snute!! :):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...