Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Får bare feilmelding jeg å gitt når jeg prøver å melde på. Bruker IE. Frust <_< Vil melde på!!!!! Si ifranår det faktisk går an å melde på. Sendte en mail ang denne feilmld, men har ikke skjedd noe enda.

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

lørdag

Gruppe 2: Alle unntatt Grand DanoisMette Tufte: Alle Schnauzere + Rottweiler Hans Lehtinen: Alle Pincher +Sennenhundene Johan Juslin: Boxer, Dobermann DanEricsson : Bullmastiff, Cane Corso . Gunilla Skallman: Dansk-Svensk . GøranBodegård: Øvrige

søndag

Gruppe 2: Alle unntatt Grand Danois

Mette Tufte: Alle Pinscher Harry Tast: Dobermann

Gøran Bodegård: Alle Sennenrasene

Dan Ericsson: Boxer, Leonberger, St. Bernhardh. KH + LH

Ove Germundsson: Bullmastiff, Cane Corso, Dansk-Svensk

A-M Haugsten: Engelsk Bulldog Johan Juslin: Rottweiler

Paula Heikkinen-Lehkonen: Øvrige

så lett å kopiere da gitt.. :(

Skrevet

Jepp fristen går ut 6. desember, en har meldt på og betalt så nå er jeg heldigvis erdig med det. Ble visst 3 hunder fra meg som skal stilles. 2 i valpeklasse og 1 i junior, begge dager. KJedelig å skrive alle de påeldingene:P Bruker en all evighet :)

Skrevet
Utstillingen var egentlig tenkt i slutten av Oktober, men kolliderte med et annet arrangement i letohallen. Derfor prøvde de seg på "prosjekt- romjul" - Blir det stor opplsuttning blir det muligens tradisjon?

Blir det valpeshow (hvilket jeg mener det skulle være)

Kan t.o.m de små valpene som ligger i kassa her nå være med! De er da 4 mnd og 2 dager gamle :)

Hmmm valpeshow. Dette er vell Talli sin site sjanse på valpshow. Jeg får desverre ikke åpnet annonsen på min nye pc, noen som kan sjekke hvem som evt tar Australsk Kelpie?

Skrevet
Hmmm valpeshow. Dette er vell Talli sin site sjanse på valpshow. Jeg får desverre ikke åpnet annonsen på min nye pc, noen som kan sjekke hvem som evt tar Australsk Kelpie?

Ove Germundsson på lørdag og Hans Lehtinen på søndag.

Tror kanskje jeg skal melde på Chili, får se an pels og slikt.

Skrevet

Her har jeg i hvertfall adressen til PM.

http://www.rottweiler.no/utstillingskomite.html

Ja det er valpeshow begge dager:) Jeg har i hvertfall meldt på. Hvis de trekker det tilbake skal jammen jeg være dommer for valper:P

Skrevet
Her har jeg i hvertfall adressen til PM.

http://www.rottweiler.no/utstillingskomite.html

Ja det er valpeshow begge dager:) Jeg har i hvertfall meldt på. Hvis de trekker det tilbake skal jammen jeg være dommer for valper:P

Jeg får ikke åpnet annonsen, har ikke program til det på pc'en. Så om noen kunne sjekket det for meg :)

Skrevet
Jeg får ikke åpnet annonsen, har ikke program til det på pc'en. Så om noen kunne sjekket det for meg :)

Har svart deg litt lenger opp i tråden :P

Skrevet
Har svart deg litt lenger opp i tråden :)

Ah, takk. Jeg greide å blingse litt...

Skrevet

Legger ut hele annonsen her jeg.

LØRDAG 29/12

Gruppe 1: Alle unntatt Schäfer og Border Collie

Gunilla Skallman: Shetland Sheepdog

Leif Lehmann Jørgensen: Collie KH + LH

Ove Germundsson: Austr. Cattledog/kelpie, Shepard, Bearded collie, Beauceron, Bouvier, Briard, Groendal, Lakenois, Malinois, Tervuren

Hans Lehtinen: Øvrige

Gruppe 2: Alle unntatt Grand DanoisMette Tufte: Alle Schnauzere + Rottweiler Hans Lehtinen: Alle Pincher +Sennenhundene Johan Juslin: Boxer, Dobermann DanEricsson : Bullmastiff, Cane Corso . Gunilla Skallman: Dansk-Svensk . GøranBodegård: Øvrige

Gruppe 3: Dan Ericsson: Alle

Gruppe 5: Alle unntatt Finskog Norrbotnspets

Johan Juslin: Am Akita/Akita, AS Malamut, Basenji, Farao, Finsk Lapph., Svensk + laps lapph.

Gunilla Skallman: Chow Chow

Gøran Bodegård: Øvrige

Gruppe 6/4: Blodhund, Dalmatiner, Rhodesien Ridgeback

Leif Lehman Jørgensen: Rh.Ridgeback

Gøran Bodegård: Øvrige

Gruppe 8: Kooiker, Lagotto, Spansk + Portugisisk Vannhund, Ove Germundsson: Alle

Gruppe 9: Alle

Harry Tast: Bichon, Cavalier King Charles, Lhasa Apso, Løwchen, Malt.

Dan Ericsson: Boston, Fransk Bulldaog

Leif Lehmann Jørgensen: Shih Tzu

Gunilla Skallman: Tib.Terrier

Paula Heikkinen-Lehkonen: Chichuahua KH+LH, Chinese Crested, Mops, Tib. Spaniel

A-M Haugsten: Øvrige

Gruppe 10: Harry Tast: Alle

SØNDAG 30/12

Gruppe 1: Alle unntatt Schäfer og Border Collie

Hans Lehtinen: Austr. Catteldog/ Kelpie/ Shepard

Mette Tufte: Bouvier, Bearded Collie

Johan Juslin: Collie KH + LH

Gunilla Skallman: Welsh Corgi / Cardigan / Pembroke

Göran Bodegård: Øvrige

Gruppe 2: Alle unntatt Grand Danois

Mette Tufte: Alle Pinscher Harry Tast: Dobermann

Gøran Bodegård: Alle Sennenrasene

Dan Ericsson: Boxer, Leonberger, St. Bernhardh. KH + LH

Ove Germundsson: Bullmastiff, Cane Corso, Dansk-Svensk

A-M Haugsten: Engelsk Bulldog Johan Juslin: Rottweiler

Paula Heikkinen-Lehkonen: Øvrige

Gruppe 3: Harry Tast: Alle

Gruppe 5: Alle unntatt Finsk og Norrbotnspets

Leif Lehmann Jørgensen: Am. Akita / Akita, A. Malamut,, Basenji, Harry Tast: Øvrige

Gruppe 6/4: Blodhund, Dalmatiner, Rhodesian Ridgeback

Dan Ericsson: Alle

Gruppe 8: Kooiker, Lagotto, Spansk + Portugisisk Vannhund, Wachtel,

Hans Lehtinen: Alle

Gruppe 9: Alle

Ove Germundsson: Alle Pudler, Papillon, Pekingneser, Phalene, A-M Haugsten: Bichon Frise,/Havanais, Boston, Mops, Chichuahua KH+LH, Gunilla Skallman: Cavalier King Charles, Chines Crested, Tib.spaniel, Harry Tast: Fransk Bulldog

Paula Heikkinen – Lehkonen: Øvrige

Gruppe 10: Hans Lehtinen: Alle

Skrevet

Oh.. Kanskje jeg må melde på allikevel :lol: Ser at han som dømmer en av dagene er en dommer jeg vet liker den typen Chessea er bedre enn mange andre gjør, mao har vi en sjanse til å gjøre det noenlunde greit.

*løpe og tigge mor om penger*

Skrevet

Noen som har lyst på å være backup på mine grey valper?:icon_clapping: Det kan hende det kolliderer med dalmisen:S Da er det greit med noen andre. Samme om du kan stille grey eller ikke. Bryr meg ikke noe spesielt. Vil de ikke løpe så vil de ikke. Bare valpeshow likevel:P Dessuten kan ikke den ene grey'en å gå i bånd enda heller ettersom det er 14 dager siden jeg fikk henne i hus:P

Å hjelpes rediger. Pc'trøbbel og den poster opptil flere ganger før den er ferdig

Skrevet
Noen som har lyst på å være backup på mine grey valper?:) Det kan hende det kolliderer med dalmisen:S Da er det greit med noen andre. Samme om du kan stille grey eller ikke. Bryr meg ikke noe spesielt. Vil de ikke løpe så vil de ikke. Bare valpeshow likevel:P Dessuten kan ikke den ene grey'en å gå i bånd enda heller ettersom det er 14 dager siden jeg fikk henne i hus:P

Hvis jeg kommer ville det vært meg en fryd å avhjelpe deg med sist ankomne grey. Bare for å bevise ovenfor oppdretter at det IKKE er en monster-valp hvilket h*n forsøkte overbevise meg om i ørtåfjørti meldinger midt på natta da de søte små syntes det var mye morsommere å være våkne enn å sove :D:icon_clapping::thumbs:

Skrevet
Hvis jeg kommer ville det vært meg en fryd å avhjelpe deg med sist ankomne grey. Bare for å bevise ovenfor oppdretter at det IKKE er en monster-valp hvilket h*n forsøkte overbevise meg om i ørtåfjørti meldinger midt på natta da de søte små syntes det var mye morsommere å være våkne enn å sove :lol::P:wub:

Haha. Det skal du få lov til. Hun har ikke helt skjønt det der med å gå i bånd enda:P Men trøster meg med at vi ikke skal stille offisielt før om 5 mnd. Gooood tid;)

Skrevet

Da har jeg akkurat meldt på og betalt for Oscar begge dager=)

Håper på mange påmeldte wheatens :wub:

oooops, her har line vært innlogga, var WheatenMali som skrev dette!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...