Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12


tm100021

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

lørdag

Gruppe 2: Alle unntatt Grand DanoisMette Tufte: Alle Schnauzere + Rottweiler Hans Lehtinen: Alle Pincher +Sennenhundene Johan Juslin: Boxer, Dobermann DanEricsson : Bullmastiff, Cane Corso . Gunilla Skallman: Dansk-Svensk . GøranBodegård: Øvrige

søndag

Gruppe 2: Alle unntatt Grand Danois

Mette Tufte: Alle Pinscher Harry Tast: Dobermann

Gøran Bodegård: Alle Sennenrasene

Dan Ericsson: Boxer, Leonberger, St. Bernhardh. KH + LH

Ove Germundsson: Bullmastiff, Cane Corso, Dansk-Svensk

A-M Haugsten: Engelsk Bulldog Johan Juslin: Rottweiler

Paula Heikkinen-Lehkonen: Øvrige

så lett å kopiere da gitt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp fristen går ut 6. desember, en har meldt på og betalt så nå er jeg heldigvis erdig med det. Ble visst 3 hunder fra meg som skal stilles. 2 i valpeklasse og 1 i junior, begge dager. KJedelig å skrive alle de påeldingene:P Bruker en all evighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen var egentlig tenkt i slutten av Oktober, men kolliderte med et annet arrangement i letohallen. Derfor prøvde de seg på "prosjekt- romjul" - Blir det stor opplsuttning blir det muligens tradisjon?

Blir det valpeshow (hvilket jeg mener det skulle være)

Kan t.o.m de små valpene som ligger i kassa her nå være med! De er da 4 mnd og 2 dager gamle :)

Hmmm valpeshow. Dette er vell Talli sin site sjanse på valpshow. Jeg får desverre ikke åpnet annonsen på min nye pc, noen som kan sjekke hvem som evt tar Australsk Kelpie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm valpeshow. Dette er vell Talli sin site sjanse på valpshow. Jeg får desverre ikke åpnet annonsen på min nye pc, noen som kan sjekke hvem som evt tar Australsk Kelpie?

Ove Germundsson på lørdag og Hans Lehtinen på søndag.

Tror kanskje jeg skal melde på Chili, får se an pels og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm valpeshow. Dette er vell Talli sin site sjanse på valpshow. Jeg får desverre ikke åpnet annonsen på min nye pc, noen som kan sjekke hvem som evt tar Australsk Kelpie?

Her har jeg i hvertfall adressen til PM.

http://www.rottweiler.no/utstillingskomite.html

Ja det er valpeshow begge dager:) Jeg har i hvertfall meldt på. Hvis de trekker det tilbake skal jammen jeg være dommer for valper:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke åpnet annonsen, har ikke program til det på pc'en. Så om noen kunne sjekket det for meg :)

Legger ut hele annonsen her jeg.

LØRDAG 29/12

Gruppe 1: Alle unntatt Schäfer og Border Collie

Gunilla Skallman: Shetland Sheepdog

Leif Lehmann Jørgensen: Collie KH + LH

Ove Germundsson: Austr. Cattledog/kelpie, Shepard, Bearded collie, Beauceron, Bouvier, Briard, Groendal, Lakenois, Malinois, Tervuren

Hans Lehtinen: Øvrige

Gruppe 2: Alle unntatt Grand DanoisMette Tufte: Alle Schnauzere + Rottweiler Hans Lehtinen: Alle Pincher +Sennenhundene Johan Juslin: Boxer, Dobermann DanEricsson : Bullmastiff, Cane Corso . Gunilla Skallman: Dansk-Svensk . GøranBodegård: Øvrige

Gruppe 3: Dan Ericsson: Alle

Gruppe 5: Alle unntatt Finskog Norrbotnspets

Johan Juslin: Am Akita/Akita, AS Malamut, Basenji, Farao, Finsk Lapph., Svensk + laps lapph.

Gunilla Skallman: Chow Chow

Gøran Bodegård: Øvrige

Gruppe 6/4: Blodhund, Dalmatiner, Rhodesien Ridgeback

Leif Lehman Jørgensen: Rh.Ridgeback

Gøran Bodegård: Øvrige

Gruppe 8: Kooiker, Lagotto, Spansk + Portugisisk Vannhund, Ove Germundsson: Alle

Gruppe 9: Alle

Harry Tast: Bichon, Cavalier King Charles, Lhasa Apso, Løwchen, Malt.

Dan Ericsson: Boston, Fransk Bulldaog

Leif Lehmann Jørgensen: Shih Tzu

Gunilla Skallman: Tib.Terrier

Paula Heikkinen-Lehkonen: Chichuahua KH+LH, Chinese Crested, Mops, Tib. Spaniel

A-M Haugsten: Øvrige

Gruppe 10: Harry Tast: Alle

SØNDAG 30/12

Gruppe 1: Alle unntatt Schäfer og Border Collie

Hans Lehtinen: Austr. Catteldog/ Kelpie/ Shepard

Mette Tufte: Bouvier, Bearded Collie

Johan Juslin: Collie KH + LH

Gunilla Skallman: Welsh Corgi / Cardigan / Pembroke

Göran Bodegård: Øvrige

Gruppe 2: Alle unntatt Grand Danois

Mette Tufte: Alle Pinscher Harry Tast: Dobermann

Gøran Bodegård: Alle Sennenrasene

Dan Ericsson: Boxer, Leonberger, St. Bernhardh. KH + LH

Ove Germundsson: Bullmastiff, Cane Corso, Dansk-Svensk

A-M Haugsten: Engelsk Bulldog Johan Juslin: Rottweiler

Paula Heikkinen-Lehkonen: Øvrige

Gruppe 3: Harry Tast: Alle

Gruppe 5: Alle unntatt Finsk og Norrbotnspets

Leif Lehmann Jørgensen: Am. Akita / Akita, A. Malamut,, Basenji, Harry Tast: Øvrige

Gruppe 6/4: Blodhund, Dalmatiner, Rhodesian Ridgeback

Dan Ericsson: Alle

Gruppe 8: Kooiker, Lagotto, Spansk + Portugisisk Vannhund, Wachtel,

Hans Lehtinen: Alle

Gruppe 9: Alle

Ove Germundsson: Alle Pudler, Papillon, Pekingneser, Phalene, A-M Haugsten: Bichon Frise,/Havanais, Boston, Mops, Chichuahua KH+LH, Gunilla Skallman: Cavalier King Charles, Chines Crested, Tib.spaniel, Harry Tast: Fransk Bulldog

Paula Heikkinen – Lehkonen: Øvrige

Gruppe 10: Hans Lehtinen: Alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. Kanskje jeg må melde på allikevel :lol: Ser at han som dømmer en av dagene er en dommer jeg vet liker den typen Chessea er bedre enn mange andre gjør, mao har vi en sjanse til å gjøre det noenlunde greit.

*løpe og tigge mor om penger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst på å være backup på mine grey valper?:icon_clapping: Det kan hende det kolliderer med dalmisen:S Da er det greit med noen andre. Samme om du kan stille grey eller ikke. Bryr meg ikke noe spesielt. Vil de ikke løpe så vil de ikke. Bare valpeshow likevel:P Dessuten kan ikke den ene grey'en å gå i bånd enda heller ettersom det er 14 dager siden jeg fikk henne i hus:P

Å hjelpes rediger. Pc'trøbbel og den poster opptil flere ganger før den er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst på å være backup på mine grey valper?:) Det kan hende det kolliderer med dalmisen:S Da er det greit med noen andre. Samme om du kan stille grey eller ikke. Bryr meg ikke noe spesielt. Vil de ikke løpe så vil de ikke. Bare valpeshow likevel:P Dessuten kan ikke den ene grey'en å gå i bånd enda heller ettersom det er 14 dager siden jeg fikk henne i hus:P

Hvis jeg kommer ville det vært meg en fryd å avhjelpe deg med sist ankomne grey. Bare for å bevise ovenfor oppdretter at det IKKE er en monster-valp hvilket h*n forsøkte overbevise meg om i ørtåfjørti meldinger midt på natta da de søte små syntes det var mye morsommere å være våkne enn å sove :D:icon_clapping::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kommer ville det vært meg en fryd å avhjelpe deg med sist ankomne grey. Bare for å bevise ovenfor oppdretter at det IKKE er en monster-valp hvilket h*n forsøkte overbevise meg om i ørtåfjørti meldinger midt på natta da de søte små syntes det var mye morsommere å være våkne enn å sove :lol::P:wub:

Haha. Det skal du få lov til. Hun har ikke helt skjønt det der med å gå i bånd enda:P Men trøster meg med at vi ikke skal stille offisielt før om 5 mnd. Gooood tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...