Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Hundorp

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

1AK, 1AKK, CK 3BHK på Aris

Dommeren uttalte at siden han var litt hyperaktiv ble det ingen seier i BHK i dag. Men godt fornøyd med AK seiere også.

Tinka ble desverre halt men berget 1AK, 3AKK

Aris sin kritikk;

Passende hanne, maskulint hode, bra hals og overlinje, velvinklet foran og bak, utmerket brystkasse, fine proposjoner, fine ben, poter og pels, beveger seg med meget bra steg. :blink:

Skrevet

Vi stilte to Shetland sheepdog i åpen klasse tispe.

Tina (Orreknuppen's Ninni) fikk 1 premie og ble sammenlagt nr 2 i sin klasse.

Lita (Mellsjahøgda's Olympia), fikk 1 premie, vant sin klasse og fikk CK, i beste tispe kom hun på 2.plass og fikk Cert.

VELDIG fornøgd med Certet :blink:

Skrevet
Vi stilte to Shetland sheepdog i åpen klasse tispe.

Tina (Orreknuppen's Ninni) fikk 1 premie og ble sammenlagt nr 2 i sin klasse.

Lita (Mellsjahøgda's Olympia), fikk 1 premie, vant sin klasse og fikk CK, i beste tispe kom hun på 2.plass og fikk Cert.

VELDIG fornøgd med Certet :blink:

Gratulerer så mye :lol: . Tenker også at oppdretter Sissel var fornøyd med det resultatet!

Skrevet
Gratulerer med Cert på Lita ;) Synes jeg husker henne fra Vestnes i fjor, og at jeg likte henne der :blink:

Tusen takk :lol:

Var vi på Vestnes i fjor? Var på så mange utstillinger det året, så det er umulig å holde orden :)

Lita ER utrolig vakker, men hun er SÅ pinglete, så vanligvis vil hun ikke vise seg frem, for hun blir så redd dommeren. Dommeren som var denne gangen var utrolig flink med hundene hvertfal. :icon_fun:

Gratulerer så mye :P . Tenker også at oppdretter Sissel var fornøyd med det resultatet!

Tusen takk! Sissel var godt fornøyd da ja :)

Skrevet

1AK, 1 AKK, CERT, 2BHK!

Kjempefornøyd med utstillingen, gutten tok sitt andre cert, og oppførte seg eksemplarisk!

Vi reiste nedover med 4 whippeter tilsammen, oppdretterne, og jeg.

og hjem hadde vi med oss:

BIR, BIG og BIS2 til INT NORD CH Courtborne Ramazotti

BT2, BIR VET, BIS2 VET til N CH Courtborne Shania

BT3 m/ CERT til Courtborne Eros Tu sei

BH2 m/ CERT til Courtborne Keyzers Faramiir

I tillegg tok saluki Courtborne Chara mar Chenit CERT og ble BIM

Det må man jo si var en vellykket helg!

• 2 weeks later...
Skrevet

Siden det først var en tråd for Hundorp så... *fniiis*

cert1.jpg

Bedre sent enn aldri.. Lenge siden jeg har vært på sonen, og dwette var liksom den første tråden jeg kom over hvor jeg hadde noe å bidra med :whistle:

Skrevet

Hei!

Neimen så flott Freesbee har blitt nå! Fått samme farge (dvs "voksenpels") over hele, og ser jo riktig så fin ut.

GRATTIS så mye!

Og grattis til alle dere andre også, selvsagt!

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er helst jeg som tar ansvar for fôr, tur og trening. Siden jeg jobber langvakter har jeg jo også mye fritid, så det blir veldig naturlig at jeg har hovedansvaret. Men skal prøve å få de andre i huset til å ta i mer.  Begynne med å få en av de andre i huset til å ta han ut når jeg kommer hjem, slik som du foreslår 👍
    • Har god erfaring med Baggen softbelt. Ser de har det hos Troll. Det kan oppleves som litt klumpete for jogging, men til gåtur er det supert. Vet ikke hva du tenker om frontfestet der men jeg har ikke opplevd problemer med det.  Jeg liker spesielt at dempingen er i selve beltet så jeg kan bruke det båndet jeg vil. Ikke alltid så praktisk med strikkbånd. 
    • Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
    • Bare det at noen har tenkt tanken er for meg helt på trynet. Og det er en herlig ironi i at de ikke tester produktene sine på dyr, men selger til dem... Hjelpes, hvem er disse folka😄
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...