Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger

Papillon

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Lurer på hvem som skal på NKK Kongsvinger 6-7 Oktober. :D

Jeg stiller Frøken i juniorklasse tispe og så skal jeg delta i Juniorhandling! :) Haha, går sikkert ikke så bra akkurat, men en gang må jo være den første?

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg regner med at jeg skal dit, riktignok ikke på utstillinga, men på LP :) *Glede/grue seg*

Ey, jeg har også meldt meg på LP! :shocked: Får se om jeg tør å stille opp, hehe.

Han er meldt på i åpen klasse eksteriør og, men dersom det blir tidspress prioriterer jeg nok LP.

Skrevet
Ey, jeg har også meldt meg på LP! :shocked: Får se om jeg tør å stille opp, hehe.

Han er meldt på i åpen klasse eksteriør og, men dersom det blir tidspress prioriterer jeg nok LP.

Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvilken klasse stiller du i i LP? Vi stiller (fortsatt) i klasse 1 :)

Skrevet
Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvilken klasse stiller du i i LP? Vi stiller (fortsatt) i klasse 1 :)

Dette blir vår "debut nr 2" i klasse 1 :D Vi startet én gang i 2004, fikk 153,5 poeng, med en 0 på hinderet. Nå skal vi prøve oss i igjen (med et lite håp om opprykk), dersom nervene mine tåler det :rolleyes:

Skrevet

Hehe, høres kjent ut ja :D Jeg har også håp (krav til meg selv) om opprykk. Var 4 poeng unna opprykket/1.premiering da jeg debuterte, ufattelig irriterende :D:)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke råa, men kommer nok likevel.

Stiller iallefall Bella isåfall. Og kanskje Albin.

Skrevet
Hehe, høres kjent ut ja :P Jeg har også håp (krav til meg selv) om opprykk. Var 4 poeng unna opprykket/1.premiering da jeg debuterte, ufattelig irriterende :D :D

Blir moro å treffe dere! Gleder meg veldig til å se hvordan det går med dere, selv om vi faktisk blir konkurrenter :) Irriterende når man mangler så lite til opptrykk... Kjenner igjen det selv. Koeffisienten på hinderet (som vi nullet på) er jo 2.. Orry manglet 6,5 poeng sist. Det vil si at hvis jeg litt tydelig hadde hjulpet han over kunne han i det minste fått 5 (x2 =10), og dermed 163,5 poeng og opprykk. Litt surt, men skal i det minste huske det neste gang :P Han har nemlig stor skrekk for hinderet...

Håper ellers å treffe mange soniser der oppe! :P

Skrevet
Jeg kommer, skal enten stille papillon tispe i junior eller unghund :D Og muligens en sheltie hvis det passer!

Hvilken papillon skal du stille?:D Kusina di sin?

Jeg kommer! Skal stille en liten klype dalmatinere :) Muligens to chihuahuaer (KH) og tre salukier :P

Skrevet

Jeg kommer! Skal stille en liten klype dalmatinere :) Muligens to chihuahuaer (KH) og tre salukier :D

Moschinoooo? :P

Skrevet

Jeg kommer! Skal stille en liten klype dalmatinere :D Muligens to chihuahuaer (KH) og tre salukier :)

Jess, enten Tika eller Kelly :P

Bestemt om du skal sove med oss eller om dere leier hytte?

Skrevet

Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :lol:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :) Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza :blink: )

Skrevet
Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :blink:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :lol:Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza ;) )

Et slikt tilbud kan man vel umulig takke nei til :) Men det MÅ være hvitløksdressing med altså! Hvis ikke føler jeg meg snytt <_<

Mamma har veldig lyst til å være med, men er usikker på om hu er på kurs da. Hu vet det i løpet av uka :)

Skrevet
Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :blink:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :) Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza :lol: )

Jeg håper jeg rekker det for jeg vil ha pizza! :)

Skrevet
Et slikt tilbud kan man vel umulig takke nei til :) Men det MÅ være hvitløksdressing med altså! Hvis ikke føler jeg meg snytt <_<

Mamma har veldig lyst til å være med, men er usikker på om hu er på kurs da. Hu vet det i løpet av uka :blink:

Jeg spiser hvitløksdressing med pizza til tider jeg så... :rolleyes:

Jeg håper jeg rekker det for jeg vil ha pizza! :lol:

Ellers må du velge og vrake...

Guro; Er Belle der tror du?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...