Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger

Papillon

Recommended Posts

Hei!

Lurer på hvem som skal på NKK Kongsvinger 6-7 Oktober. :D

Jeg stiller Frøken i juniorklasse tispe og så skal jeg delta i Juniorhandling! :) Haha, går sikkert ikke så bra akkurat, men en gang må jo være den første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Jeg regner med at jeg skal dit, riktignok ikke på utstillinga, men på LP :) *Glede/grue seg*

Ey, jeg har også meldt meg på LP! :shocked: Får se om jeg tør å stille opp, hehe.

Han er meldt på i åpen klasse eksteriør og, men dersom det blir tidspress prioriterer jeg nok LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg har også meldt meg på LP! :shocked: Får se om jeg tør å stille opp, hehe.

Han er meldt på i åpen klasse eksteriør og, men dersom det blir tidspress prioriterer jeg nok LP.

Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvilken klasse stiller du i i LP? Vi stiller (fortsatt) i klasse 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvilken klasse stiller du i i LP? Vi stiller (fortsatt) i klasse 1 :)

Dette blir vår "debut nr 2" i klasse 1 :D Vi startet én gang i 2004, fikk 153,5 poeng, med en 0 på hinderet. Nå skal vi prøve oss i igjen (med et lite håp om opprykk), dersom nervene mine tåler det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres kjent ut ja :P Jeg har også håp (krav til meg selv) om opprykk. Var 4 poeng unna opprykket/1.premiering da jeg debuterte, ufattelig irriterende :D :D

Blir moro å treffe dere! Gleder meg veldig til å se hvordan det går med dere, selv om vi faktisk blir konkurrenter :) Irriterende når man mangler så lite til opptrykk... Kjenner igjen det selv. Koeffisienten på hinderet (som vi nullet på) er jo 2.. Orry manglet 6,5 poeng sist. Det vil si at hvis jeg litt tydelig hadde hjulpet han over kunne han i det minste fått 5 (x2 =10), og dermed 163,5 poeng og opprykk. Litt surt, men skal i det minste huske det neste gang :P Han har nemlig stor skrekk for hinderet...

Håper ellers å treffe mange soniser der oppe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken papillon skal du stille?:D Kusina di sin?

Jeg kommer! Skal stille en liten klype dalmatinere :D Muligens to chihuahuaer (KH) og tre salukier :)

Jess, enten Tika eller Kelly :P

Bestemt om du skal sove med oss eller om dere leier hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :lol:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :) Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :blink:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :lol:Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza ;) )

Et slikt tilbud kan man vel umulig takke nei til :) Men det MÅ være hvitløksdressing med altså! Hvis ikke føler jeg meg snytt <_<

Mamma har veldig lyst til å være med, men er usikker på om hu er på kurs da. Hu vet det i løpet av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får skyss med Guro kommer jeg i værstefall med mor og sønn :blink:

Skal stille gamlemor og da blir det sikkert oppdretterklasse (Kristine, Guro, Line dere er herved innleid som slaver! :) Om vi blir BIR oppdretter spanderer jeg pizza :lol: )

Jeg håper jeg rekker det for jeg vil ha pizza! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt tilbud kan man vel umulig takke nei til :) Men det MÅ være hvitløksdressing med altså! Hvis ikke føler jeg meg snytt <_<

Mamma har veldig lyst til å være med, men er usikker på om hu er på kurs da. Hu vet det i løpet av uka :blink:

Jeg spiser hvitløksdressing med pizza til tider jeg så... :rolleyes:

Jeg håper jeg rekker det for jeg vil ha pizza! :lol:

Ellers må du velge og vrake...

Guro; Er Belle der tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...