Gå til innhold
Hundesonen.no

tur-venn i oppland søkes

swimzy

Recommended Posts

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Synd at jeg ikke har hund lenger da=/ Ellers skulle jeg gjerne vært med=)

Kan da bli med selv uten hund, alltid hyggelig å møte nye mennesker, kan heller "låne" litt hund av oss ;)

SVIMZY

Får bare opp en mld om at du ikke er tilgjengelig på meldingsstjenesten når jeg forsøker å sende deg pm ??

Lagrer nummeret ditt og sender deg en sms i morgen med mitt nummer jeg ;)

Hyggelig med nye turkompiser ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at jeg ikke har hund lenger da=/ Ellers skulle jeg gjerne vært med=)

Kan da bli med selv uten hund, alltid hyggelig å møte nye mennesker, kan heller "låne" litt hund av oss ;)

SVIMZY

Får bare opp en mld om at du ikke er tilgjengelig på meldingsstjenesten når jeg forsøker å sende deg pm ??

Lagrer nummeret ditt og sender deg en sms i morgen med mitt nummer jeg ;)

Hyggelig med nye turkompiser ! ;)

Heh, kan få låne min. *flire* Bare bra for arma mine å få litt avlastning iblant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phøch...jeg var før deg ! .... ikke for det, du kan låne bort Roya til Toiwo begynner å røyte feks.... :rolleyes:

Hehe, kan få låne begge to, så kan vi gå på kafé eller noe. ;) *flire* Det går heeelt sikkert bra å ha to stykk som ikke kjenner hverandre i det hele tatt. ;)

Edit: også er det alltid hyggelig å bli kjent med hundemennesker uansett, så du må bare joine, Mardina! ;) Samme om folk har hund eller ikke, så lenge de interesserer seg, vel! Hva slags hund hadde du før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det her hadde vært morro! Jeg veit om 2 steder vi kan være, enten her på hundepensjonatet, her er det jo inngjerda med 2 m gjerde overalt. Eller så er det et jorde rett oppi skogen her, jeg veit ikke åssen gjerdet ser ut rundt hele, men det har gått sau der i høst uten å komme seg ut, og det er stengbart der man går inn(om man måker litt snø ved porten), og masse plass å fly på. (men ganske dyp snø da!)

Det beste alternativet er vel egentlig her, for her er det litt nedtråkt, og litt mer oversiktlig hva de driver med.

Roya er stort sett snill med hanner, spesielt de som er mindre enn henne(i størrelse, og i alder), men hun er nokså dominant, og skal helst være sjef. Om noen andre er veldig dominante, tror jeg nok hun detter litt i rang rimelig kjapt(har ikke helt opplevd dette enda, men det hadde vært fint og morro å se en gang!)

Hun kan være veldig høylytt/bråkete i lek(rottweileren i henne), og veldig tøff. Hun løper rett på, om det er enden på et gjerde, en hund, knærne dine eller hva som helst, hun smeller rett i og løper videre uten å bry seg. ;) Så vi får nok ta det litt pent med valpen iallefall, om Pion blir med! ;)

Mistenker det kunne blitt en smell mellom Bridie og Roya muligens... Hmmm. Men har jo litt lyst til å teste da ;)

Men, tusletur er jeg nok med på iallefall. ;) Hold liv i tråden her da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker det kunne blitt en smell mellom Bridie og Roya muligens... Hmmm. Men har jo litt lyst til å teste da ;)

Men, tusletur er jeg nok med på iallefall. ;) Hold liv i tråden her da

Er mulig det, gitt! :P Men du kan jo komme nedover neste søndag likevel, vi behøver jo ikke ha alle hundene løse samtidig. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ikke skal til fjells til helgen, så skal jeg muligens på treningsstudio med Bridie den dagen. (mihihi). Så passer dårlig da. Men plutselig en dag vettu ;)

Aah, jammen da så! (gleder oss til neste Bridie-blad forresten, vi har det første!) ;) Men bare å si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får plutselig heller ikke skrevet PM til Swimzy nå...

Har forresten ikke bil, men kan som regel få skyss og sånn, så tror det går greit, hvis det ikke også var snakk om å sitte på? (vet ikke om jeg fikk med meg helt :D). Har forresten bur da, men hun er ikke så veldig vant til å være lenge i det, så veit ikke åssen det skal gå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får plutselig heller ikke skrevet PM til Swimzy nå...

Har forresten ikke bil, men kan som regel få skyss og sånn, så tror det går greit, hvis det ikke også var snakk om å sitte på? (vet ikke om jeg fikk med meg helt :D). Har forresten bur da, men hun er ikke så veldig vant til å være lenge i det, så veit ikke åssen det skal gå, hehe.

Jeg tror Landy sa at du kunne sitte på med henne? :D Åh, da må du hurtigtrene på burtilvenning den uka her da! *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, kan få låne min. *flire* Bare bra for arma mine å få litt avlastning iblant. :)

Nja, jeg er ikke så veldig kjent i den retningen heller=)

Sukk, nå merket jeg savnet etter hunden min ja....=/

men får tenke litt på det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Landy sa at du kunne sitte på med henne? :) Åh, da må du hurtigtrene på burtilvenning den uka her da! *flire*

Yepp, var det jeg forsøkte å si :o

Ikke sikkert Brumma synes det blir helt grusomt i bur, Toiwo sitter jo rett ved siden av og vil helt sikkert gjøre sitt for å fortelle henne hvor sjarmerende han er :)

Er heller ikke tett vegg bakover, ikke noe problem å snakke med henne underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Landy sa at du kunne sitte på med henne? :D Åh, da må du hurtigtrene på burtilvenning den uka her da! *flire*

On it :D

Yepp, var det jeg forsøkte å si :D

Ikke sikkert Brumma synes det blir helt grusomt i bur, Toiwo sitter jo rett ved siden av og vil helt sikkert gjøre sitt for å fortelle henne hvor sjarmerende han er :)

Oh, yay :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veibeskrivelse:

Når du kommer inn mot Gran sentrum(nordfra) så er det før rundkjøringen en avkjøring til venstre, opp ved kulturhuset. Ta opp der. Så forbi et blokk-felt og 2 til høyre, inn ved Trintom skole. Får da en rød kirke på høyre hånd, ca 5-600 m forbi denne. Ta da opp til venstre, her står det skiltet til Prestmarken Pensjonat, bilverksted, og Hadeland Hundepensjonat. Ca 2,1 km opp her.

Det er noget snøete, men ikke glatt(per i dag), med vinterdekk skal det ikke være noe problem. Med framhjulstrekk er det mulig man må rygge opp den bratte bakken etter 90graderssvingen, ta iallefall fart innved låven uansett fram- eller bakhjulstrekk så du ikke mister all fart opp der. Med 4hjulsdrift er det bare å kjøre på. *flire* :)

Om man lurer, ring 48 30 69 28.

Jeg tenkte etter 10.00 på søndag en gang? Hva passer best for dere? Vi har tilgang til 4-5 passelig store innhegninger fram til 13.30/14.00. :D Og storjordet da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan få låne begge to, så kan vi gå på kafé eller noe. :icon_confused: *flire* Det går heeelt sikkert bra å ha to stykk som ikke kjenner hverandre i det hele tatt. :icon_cry:

Edit: også er det alltid hyggelig å bli kjent med hundemennesker uansett, så du må bare joine, Mardina! :( Samme om folk har hund eller ikke, så lenge de interesserer seg, vel! Hva slags hund hadde du før?

Jeg hadde Airedale Terrier før=) Savner ho fælt.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har Toiwo begynt å klø.... og han klør mye.

Skal sjekkes til uka om det ikke gir seg i løpet av helga, men, for sikkerhets skyld tror jeg at Toiwo bør holdes unna andre hunder til vi finner årsaken. Kjipt som fy om det er lus og han smitter andre, så vi blir ikke med på søndag <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd da, men sikkert smart å holde ham unna.

Tror ikke jeg får dratt jeg heller da. Er alene hjemme i helga og uten lappen, så er litt tvilsomt.

Nå får jo både Nowisclee og Armagnac snart valp (?) men når de har funnet seg til rette etterhvert burde det da gå an å møtes en senere gang vel..? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, men bra å holde ham unna til man vet hva det er. Har hatt mistanke om lus på 'husbikkjene'(de som bor her, hos meg og sjefene) tidligere, fantastisk slitsomt å holde dem fra hverandre i tillegg til unna bikkjene på pensjonatet. :icon_cry:

Vi tar det seinere vettu, og når valpisene får funnet seg til rette, så blir de også med vettu, kjempebra for Kee-Kee iallefall å treffe eldre hunder i alle former og farger. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så rart at dere ikke får sendt meg pm da.... :blink: innboksen min er ikke full her...men kan slette det alikevel!

Håper dere får sendt til meg da!

vi tar treffet en annen helg istedet vi:-D og jaaaa...den hagen vår er skikkelig god å ha, må innrømme det:-D og så er det litt ulente terreng slik at det er skikkelig jobb for hundene å løpe der...skal love deg de blir slitne;-) så til våren er det bare å komme hit når vi skal ha treff:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor på skreia i Toten jeg:) så si gjerne i fra hvis det blir noen treff i nærheten av gjøvik og den kanten:) kommer litten valpis til meg den 14;) så etter det er vi også klare til å stille opp=D

heihei! nå får jeg ikke sendt pm til deg!

Jeg har ei venninne på skreia også, så kan jo møte deg når jeg er der, for å gå en liten tur med hundene:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg aner ikke...hadde samme problem, men nå ser det ut til at jeg kan motta pm igjen!

Men du kan jo ta kontakt med en modarator her inne å spørre kanskje??

Jeg skal prøve sende deg en ny pm med mobilnr mitt!!

mvh swimzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
    • Skal sjekke den sida da jeg får tid.  Når det kommer til aktivisering har det vært lite i det siste, men alle problemene jeg viser til er helt uavhengig av hvor mye aktivisering han har fått i det siste. I hele sommer feks var det 2 5-minutters turer hver dag, en tur på en halvime og 1 til 1,5 time i en hundepark hvor han kunne springe og lukte og utforske, hvor mellom 10 og 40 minutter hver gang ble brukt til agility, rally lydighet og andre øvelser. Det var da altså 6 av 7 dager i uka i månedsvis. Før også har han fått minst en time hver dag pluss trening. Ren hundetrening vi drev med ellers gjorde han mer sliten, men det hjalp som sagt ikke på noen av problemene nevnt over. Ikke på bjeffing, piping, aggresjon eller noe annet. Nå siste måneden har det ikke vært tid til å følge opp det med så mye aktivisering dessverre.  Så selv om det ikke har vært direkte trening så har det ihvertfall vært aktivisering med egentrening fra min side.  Jeg vil tro at hvis noen har tid til mer aktivisering enn dette så kan han nok være en "bedre" hund. Men det krever vel også at noen er i en situasjon hvor dem ofte kan få besøk av noen som er vant med hund.  Sånn som situasjonen er nå har jeg heller ikke mulighet til å følge opp med veldig mye fysisk aktivitet, fordi skaden jeg har begrenser det til at selv 30 minutter lange turer er å strekke ting og selv det er vanskelig noen dager.  Hvis det hadde vært mulig hadde jeg skulle ønske jeg kunne hatt han videre. Jeg vil fort være i en situasjon hvor dette er et problem som ikke vil fungere videre i hverdagen. Utenom det så har jeg først nå egentlig innsett hvor store verdier på eiendommen som har forfalt fordi jeg ikke takler konstant bjeffing hele tiden. Bjeffingen, sånn utenom hørselskaden, tærer enormt mentalt for det føles som om noen skriker konstant. Jeg har forsøkt noen som har han noen helger innimellom og han er roligere der enn han er hos meg, foreldrene mine og flere anre som har passet han. Eller ihvertfall etter første dagen. Jeg har kontakt med oppdretteren, så kan jo høre om det. Han har prøvd litt gjeting, hvor han spredte flokken i alle retninger og kun var opptatt av å jage. Er også en del jaktinnsikt, så ikke sikkert det er noe han fungerer veldig godt med.  Men ja, jeg ser for meg omplassering er vanskelig. Det krever noen som har erfaring med lignende hunder og som i tillegg har mye tålmodighet. Absolutt alt annet enn lyden er noe som fint hadde gått ellers også
    • Her trenger du definitivt hjelp. Jeg vil anbefale å sjekke https://atferdskonsulenter.no/,  det er mange flinke der over store deler av landet. Jeg er på reise og har ikke hatt tid til å lese nøye gjennom, men mitt første spørsmål er hvor mye aktivisering får han på regelmessig basis? Dette høres ut som en gjeterhund med mye kapasitet, og ta tenker jeg at det er en hund som må få brukt seg nok både fysisk og mentalt hver dag. Du beskriver noe hundetrening "som kolliderte med andre ting", og enkelte episoder/tilfeller, men en aktiv gjeterhund trenger jo fort god trening ihvertfall noen dager i uken og litt småtrening til daglig. I tillegg til nok fysisk. Folk jeg kjenner med border collier og andre aktive hunder trener jo gjerne hundesport et par timer to-tre dager på ukedagene, i tillegg til kurs og/eller konkurranser i helgene, samt lange turer enten med sykkel eller løping.  Av måten du skriver på høres det veldig ut som det eneste du ønsker er å slippe å ha hunden. Det vil være en ganske stor jobb å trene bort mye av denne adferden, og jeg tenker det må være en helt fair vurdering om du ønsker å leve med denne jobben. Å ha hund er en livsstil, og en hund med adferdsproblemer legger mange føringer i hverdagen. Jo mindre mulighet du har til å tilrettelegge hverdagen etter hundetreningen, jo lengre tid vil det ta å få bukt med problemene. Dessverre kan det være vanskelig å omplassere en slik hund, men HVIS det i hovedsak er mangel på aktivisering som er utfordringen så kan det være aktuelt for noen som vil ha en arbeidshund med mer kapasitet. Er han prøvd til gjeting? Har du kontakt med oppdretter? Det kan jo være verdt å høre om de vet om noen som kan være aktuell for å ta over hunden. Eventuelt kan du jo ta kontakt med en av adferdskonsultentene på lenken over og få en vurdering av hunden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...