Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i sentrum


Lilleulv

Recommended Posts

Guest Gråtass

Det er det første runderingskurset hund i sentrum har, men det er med en meget anerkjent instruktør innen brukshundsporten, Finn Hugo Øien fra Drammen Brukshund klubb. Hvis du går inn på hjemmesidene så kan du se mere der.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med runderingskurs, men har generelt veldig gode erfaringer med Hund i Sentrum. Dyktige instruktører med mye kunnskap og erfaring!

Jeg kan forresten nevne at runderingskurset de avholder 7-9. september er fullt. Med mindre noen har meldt seg av, men det kan du jo høre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med runderingskurs, men har generelt veldig gode erfaringer med Hund i Sentrum. Dyktige instruktører med mye kunnskap og erfaring!

Jeg kan forresten nevne at runderingskurset de avholder 7-9. september er fullt. Med mindre noen har meldt seg av, men det kan du jo høre om.

Crap! Det var jo typisk ://

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bumper denne tråden litt jeg, siden den handler om omtrent det samme jeg skal spørre om.

Noen som vet hva slags treningsmetoder de bruker? Hvordan er kursene lagt opp?(Lurer litt på om jeg skal melde meg på bronsemerkekurset deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kurs i Hund i Sentrum nå, og stortrives.

Nå har jeg kun erfaring med en instruktør der, men hun er superflink. Hun har øyne i nakken, og får med seg det meste, og om du har gitt inntrykk av at du ønsker tilbakemeldinger for alt det dumme du gjør, så får du det... :)

SKULDER'N DIN!!! :) (Dette er noe av det jeg synes er viktigst å få tilbakemeldinger på når jeg er på kurs).

Kurset jeg har gått på er i hvert fall helt uten positiv straff (Vi bruker Nei, innlært ved positiv forsterkning) og det jeg synes skiller Hund i sentrum mest fra andre hundeskoler, er at de ikke bruker belønningen til å lede hunden med (type dra nesa til hunden ved hjelp av godbiten) noe jeg synes er veldig positivt.

Jeg synes i grunn at treningsmetodene til Hund i sentrum er så nærme klikkertrening man kan komme, uten å klikkertrene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kurs i Hund i Sentrum nå, og stortrives.

Nå har jeg kun erfaring med en instruktør der, men hun er superflink. Hun har øyne i nakken, og får med seg det meste, og om du har gitt inntrykk av at du ønsker tilbakemeldinger for alt det dumme du gjør, så får du det... :)

SKULDER'N DIN!! :) (Dette er noe av det jeg synes er viktigst å få tilbakemeldinger på når jeg er på kurs).

Kurset jeg har gått på er i hvert fall helt uten positiv straff (Vi bruker Nei, innlært ved positiv forsterkning) og det jeg synes skiller Hund i sentrum mest fra andre hundeskoler, er at de ikke bruker belønningen til å lede hunden med (type dra nesa til hunden ved hjelp av godbiten) noe jeg synes er veldig positivt.

Jeg synes i grunn at treningsmetodene til Hund i sentrum er så nærme klikkertrening man kan komme, uten å klikkertrene... :)

Ooooh, jeg er så enig i alt det du skriver her! :) Jeg har aldri helt fått sansen for klikkertrening, men jeg synes derimot at Hund i Sentrums treningsmetoder er meget bra. Det er på en måten en "gylden middelvei", noe som passer både meg og hunden veldig bra.

Kan jeg forresten spørre hvilken instruktør du går for? Jeg har selv bare gått ett LP-kurs der foreløpig, men er såpass fornøyd at jeg har meldt på valpen der også. Da blir det med en annen instruktør, men jeg er sikker på at det blir bra uansett. De er rimelig nøye på utvelgelse av instruktører, så på det området er det god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...