Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideskole?

Lilleulv

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har blitt fôrrytter på en nydelig Quarter, men gud så stor han er! :( hehe, jeg rei mye da jeg var yngre, men nå har jeg knapt ridd på 8-10 år. Og det eneste jeg har ridd de få gangene er islandshest (hadde egen islandshest da jeg var 14-15). er nok derfor han quarteren virker så stor. han er 166. men kjempesnill og herlig!

Jeg har kjøpt meg fullt rideutstyr nå. det var jammen morsomt! :(

Men nå lurer jeg på... altså jeg er skikkelig ute av trening. For det første så blir jeg utslitt over en lav sko. lettridning og stå i stigbøylene er forferdelig tungt! :) Og jeg sitter ikke akkurat som en prest i galopp... skikkelig flaut nesten! Jeg tror jeg kommer fort inni det igjen, er bare ute av trening. men jeg lurte på om jeg skulle ta meg et ridekurs ved siden av. Tror kanskje lett øvet ville bli passe for meg da? eller kunne jeg til og med tatt helt opp i øvet? :( Er litt komisk dette her, for en gang i tiden var jeg en dyktig rytter. jeg har hatt 2 hester, og ridd for kjersti wigen og geir gulliksen. men det er 10 år siden, og jeg føler meg som en kløne nå som bare ville rast av hesten dersom han gjorde noen krumspring.

Derfor tenkte jeg på rideskole!

Hva tror dere? kan dere anbefale meg en GOD rideskole i nærheten? Husker jeg var borti mye dårlige ridelærere og sånt før i tiden, så tenkte å sjekke litt nå..

Jeg bor i Skedsmo, så hadde vært greit om rideskolen lå litt i nærheten, men er innstilt på å kjøre litt. Quarteren står i Nittedal.

Skrevet

Å! Der hadde jeg den forrige hingsten min også! Fikk mye hjelp med NH trening der, kjenner endel av hestene der, hvem er du fòrrytter for? Hvem eier? Hadde hesten min bare der i 1 år, før jeg flyttet han til den galoppstallen som er på Rotnes (1 stasjon videre) Men var fòrrytter der i 1 år før det også. Trivelig stall, men driiiitkaldt der om vinteren. *brr*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...