Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar valpeannonse

ingerlise

Recommended Posts

Skrevet

Dette står i en anonse på finn.no

Sent en kveld jeg tok meg en tur...men eieren min ble sur. Traff en gutt med en tutt, da sa det pang... så det sang. Men jeg som Terier er, skulle være mer sær og særlig da han var en Papillon så der. Da ble det straff et bond meg traff. Men hva hjalp vel det når det i min mage 6 små damer grodde og en mann så skjønn som en drøm.Men når vi blir stor må vi vekk fra ho mor...så vil DU meg elske ære og lære...er det bare og ringe å si hvem du er...så kan jeg bli din...en pike så skjønn eller en gutt som en drøm!!

Reagerte på det jeg har fargesat. Lurer på om hun mener det seriøst. <_<

Skrevet

Nå kan det vel faktisk hende at det menes at eier tok bånd på hunden sin..

Det står jo faktisk; " Sent en kveld jeg tok meg en tur...men eieren min ble sur "..

Vet ikke jeg... :)

Skrevet

tror jeg jpoiner tanken til BareLinn ja...

I litt frustrasjon: hvorfor er det slik at man alltid skal tolke ting til å være vold eller negativt?

Ikke egentlig ment bare direkte til trådstarter, men blir litt lei av den generelle tedensen til å tolke ting negativt for deretter å skulle henge ut på det.. moahrg... lei!

slik da var det ute, håper valpene finner seg noen bra hjem:D

Guest Just me!!
Skrevet

Veldig vanskelig å tolke, guri. :) Men jeg hadde ikke tatt dette seriøst..

Skrevet

hun skriver jo at hunden tok en tur på egenhånd, så var vel det hun mente. At hun raskt tok hunden i bånd, altså: "hun tok bånd på MEG) :-)

Ihvertfall slik jeg tolka det.

Skrevet

bare en litt penere måte å si at hunden stakk av og gjorde en uønsket parring, og nå vil de bli kvitt valpene. men morsomt skrevet :whistle:

Skrevet

Det synes jeg også.

Hadde jeg fått uplanelagte blandinghunder hadde jeg forklart uten rim.

Være litt mere seriøs og gi fakta.

Skrevet

Vel, strengt tatt med så mange blandingskull som finnes, så er det klart at denne eieren har fått mer effekt av sin annonse enn noen av de andres. Denne annonsen legger man merke til (se blant annet det at den også fant sin vei inn hit på sonen :S).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...