Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i orklahallen

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet
Takk:) Har sendt mail nå,spørs om de har åpent i november da..

Edit: Fikk svar nå at de hadde stengt fra 10.september :lol:

Noen forslag til overnatting her i dalen:

Aunemo Overnatting Tlf. 72 48 51 81

Bårdshaug Herregård AS Tlf. 72 47 99 00

Orkla Gjestegård Tlf. 72 48 25 04

Vertshuset Fannarheimr Tlf. 72 48 53 89

Vet ikke hvordan det er å ha hund på disse stedene, men det er vel bare å ringe å høre:)

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Mona: Jeg snakket med Trude og hun stiller Attika. :lol:

ok! :D

Stiller i samme klasse som Bella da.

Hvorfor skal hun ikke stille Calea?

Skrevet
Noen forslag til overnatting her i dalen:

Aunemo Overnatting Tlf. 72 48 51 81

Bårdshaug Herregård AS Tlf. 72 47 99 00

Orkla Gjestegård Tlf. 72 48 25 04

Vertshuset Fannarheimr Tlf. 72 48 53 89

Vet ikke hvordan det er å ha hund på disse stedene, men det er vel bare å ringe å høre:)

Fikk ordnet overnatting:)

• 2 weeks later...
Guest Christine
Skrevet
Noen som har fått PM?

Lurer på det samme.

Om noen har fått den: Kan noen sjekke hvor mange ES-valper som er påmeldt?

Er nemmelig skremmende få på fuglehundutstillinga. I fjor var det mange, og nå er det nesten ingen. Hvor har de gjort av seg?

Skrevet

PM har vist kommet! Fikk melding av oppdretteren min nå.

25 voksne og 7 valper (berner sennen).

5 av 8 stk fra kullet til Bella kommer, så det blir spennende ;)

Skrevet
Hvor mange aussier er påmeldt? 1? :rolleyes:

Jeg spurte oppdretteren min, men hun var på vei til et bursdagsselskap så hun skulle sjekke det når hun kom hjem!

Send meg ei melding hvis du vil vite antallet da ;) Drar på jobb nå.

Skrevet
Lurer på det samme.

Om noen har fått den: Kan noen sjekke hvor mange ES-valper som er påmeldt?

Er nemmelig skremmende få på fuglehundutstillinga. I fjor var det mange, og nå er det nesten ingen. Hvor har de gjort av seg?

1 ES. Er det Munin?

Guest Christine
Skrevet
1 ES. Er det Munin?

Nei, vi stiller på fuglehundutstillinga vi. Hmm, hvem kan det være da?

Munin.. Uff, uvant å bruke det på han :kiss:

Skrevet
Nei, vi stiller på fuglehundutstillinga vi. Hmm, hvem kan det være da?

Munin.. Uff, uvant å bruke det på han :kiss:

OI, Vegas var det kanskje :D

Beklager den!

Guest Christine
Skrevet
OI, Vegas var det kanskje :kiss:

Beklager den!

Han heter jo Munin på papiret så. Haha, bare ikke tenkt over den ordentlig før nå. Herregud, enn om han hadde hatt "Munin" som navn til daglig da?

Skrevet
PM har vist kommet! Fikk melding av oppdretteren min nå.

25 voksne og 7 valper (berner sennen).

5 av 8 stk fra kullet til Bella kommer, så det blir spennende :)

4. Og 1 Valp. ;)

Skrevet

Åh, okei! :) Sa det til henne tidligere i dag ;)

Hvem stiller du cavalita? Og hvor mange cavaliererer(?) er påmeldt?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...