Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe rådløs


zorbas

Recommended Posts

Vi har flyttet på småbruk i en kårbolig. I dag kom dattern til huseiern på gården, men en bitteliten nydelig kattunge, som ikke engang har åpnet øynene enda. Hun fortalte at dem har hørt den skrike endel, over noen få dager nå. Men de har ikke sett noe katt som kan være mamman. Vi bor i skogen ett stykke fra veien. Men sjansen for at mor kan ha blitt påkjørt er relativt stor, eller at det kan ha skjedd noe annet så klart. Vi har sett etter mamman, lagt den igjen der den lå, og sett om mamman dens kom tilbake men nei, ingen mamma pus.

Så da kom dattern til gårds eiern ned til oss med kattungen igjen, og sa de hadde ikke noe mulighet til og gjøre noe. Så vi sa vi kunne ta den og prøve og fore den opp isåfall. Så jeg ringte ned til dyrlegen her, og hørte om hun hadde morsmelkerstattning til den lille og det hadde hun. Og spurte litt rundt hva vi burde gjøre, for han virker veldig sterk, han mjauer og løfter på hode,klatrer seg fremover. Og hun syntes vi burde gi han en sjanse. Så det har vi gjort :-)

Han tar til seg næring som bare det, og jeg tror ikke det er lenge til han åpner øyene! Vi maserer magen og rundt rompa, dette er for at han skal få ut avføring, for dette fikser jo egentlig kattemoren! Vi har han på badet med varme kabler, i en eske med varmeflasker aviser og ett sånn valpeteppe.

Kattungen har vi også sett over, den har ingen åpengane, og virker ellers sun og frisk. Ingen ting som tyder på noe annet enda isåfall. Skal ned til veterinæren igjen til uka, så hun for sett over han igjen.

Jeg ringer dyrebeskyttelsen i morgen og for litt tips og råd.

Men jeg trenger litt tips og råd fra litt kattefolk her, fornuftige og seriøse svar :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...