Gå til innhold
Hundesonen.no

whippet valper

Kristinh

Recommended Posts

Skrevet

Hei lenge siden sist jeg har vært hær... For 4 uker siden fikk vi 8 små whippet valper. Vi er så stolte så stolte. 3 gutter og 5 jenter.

Skal oppdatere med bilder av de skjønne etterhvert. Men legger ut et bilde av de nå når de var 1,5 uker så dere får se hvor fine tegninger de har.

Klem

Kristin

post-590-1187900769_thumb.jpg

Skrevet

Grattis! :console: Har allerede sneket litt på hjemmesiden din :rolleyes:

Helt nydelige, selvfølgelig. Liker både moren og faren kjempegodt, og skulle ønske jeg hadde tid til whippet akkurat NÅ! Hehe..

Gleder meg til oppdatering :)

Skrevet

Oooooo, dette er nesten litt dårlig gjort! Jeg vil også ha mynde :console:

Tipper jeg blir å snoke i denne tråden ja.... og jeg er også en av de som har sniktittet på hjemmesiden :)

Skrevet

Kan nå oppdattere med hvem som er far og mor da;)

Far: er Softouch Little Big Man en flott herre mann som jeg kjøpte fra Finland for snart 2 år siden. Han har et enestående flott gemytt som en whippet skal ha og er bare et helt fantastiskt vesen å ha med å gjøre. Han har også gjort det supert i utstillings ringen med hele 9 cert hvor 3 av de er Nkk cert han har også fått et cacib. Han ligger nå i denne skrivende stund som nr. 5 på årets whippetliste totalt tross sin unge alder.

Mor: Er Seregon Arwen hun har jeg kjøpt og er etter mine linjer hun har også et hærlig gemytt og er bare så god og snill, har to cert men er sparsommelig stilt. Hun ble nr. 2 på kbhv utstillingen. og har flotte resultater med blant annet flere bis plasseringer som valp og bis 2 som voksen.

Ja dette var mine skryte linjer om foreldrene:)

ha en flott dag og kos dere med bildene.

post-590-1187944897_thumb.jpg

post-590-1187944796_thumb.jpg

post-590-1187944838_thumb.jpg

post-590-1187944427_thumb.jpg

Skrevet

Lille Arwen, tenk at du er blitt mamma :-)

Husker godt da du fikk henne, har aldri sett deg så tussete over en valp der dere suste rundt i eplehagen på Rotvoll. Det var :iloveu: ved første blikk. Om jeg ikke husker helt feil skulle du egentlig ikke ha en valp, men Arwen smeltet deg fullstendig. Var som melke-reklamen: Må ha den, bare MÅ ha den :console: Det var sååå morsomt å se på dere.

Kos dere videre med verdens vakreste whippetippe-bebiser :)

Skrevet
Lille Arwen, tenk at du er blitt mamma :-)

Husker godt da du fikk henne, har aldri sett deg så tussete over en valp der dere suste rundt i eplehagen på Rotvoll. Det var :iloveu: ved første blikk. Om jeg ikke husker helt feil skulle du egentlig ikke ha en valp, men Arwen smeltet deg fullstendig. Var som melke-reklamen: Må ha den, bare MÅ ha den :console: Det var sååå morsomt å se på dere.

Kos dere videre med verdens vakreste whippetippe-bebiser :)

Heia du:)

Sant så sant... Jeg skulle ikke ha Arwen egentlig, men hun smeltet mitt hjerte og var med meg hjem... Og brukt en god unskyldning på at "Jørgen, jeg har kjøpt henne til deg" De er i dag uadskillelig. He,he.... Tenk at de små vovvisan tar hjertene vårs med storm gitt.

Helt sant, jeg er in love ennå skal jeg si deg, er en stor grunn til at det er så morro å ha valper på ei så fantastisk flott dame:)

Du får ha en super dag og takk til alle fine komentarene som jeg får på valpene.. Dere kan tro jeg er stolt av dem.

Kristin

Skrevet

Onde onde menneske... :rolleyes: legge ut så vakkre valper til valpesyke soniser.... <_<

meg vil ha wippet hihi :console:

Nydelige foreldre og valper og JA jeg skjønner at du er super stolt av de :)

Masse lykke til :P

Skrevet

Ok, den var bare slem!! Har endelig bestemt meg for at det blir en whippet neste gang, men da tidligst neste år.:console: Jeg elsker tegningene til faren, synes de er de vakreste! Søte små beibisene :)

Skrevet

Hei her kommer det en oppdattering på oppstillings bilder...Et tappert forsøk på å få de til å stå sånn passe greit. Det er bare 4,5 uker på bildene så vi må vell si de var kjempe flinke.

Takk for kjempe skryt på valpene.

Kos dere med bildene.

Klem

Kristin

post-590-1188297628_thumb.jpg

post-590-1188297715_thumb.jpg

post-590-1188297767_thumb.jpg

post-590-1188297583_thumb.jpg

post-590-1188297508_thumb.jpg

Skrevet

Jeg er svak for 4 mynderaser og Whippet er en av dem.... Den dagen jeg bor ett annet sted og jeg vet at det blir en permanent boplass skal det en mynde i hus!

Dem "mørke" brindle tispen kan du jo alltid sende som Smart pakke til meg da om du vil det :)

Skrevet
Jeg er svak for 4 mynderaser og Whippet er en av dem.... Den dagen jeg bor ett annet sted og jeg vet at det blir en permanent boplass skal det en mynde i hus!

Dem "mørke" brindle tispen kan du jo alltid sende som Smart pakke til meg da om du vil det :)

Ja hun er kjempe vakker:)

Du har god smak må jeg si;) Og whippeten er bare helt fantastisk. Skikkelig supre hunder, de er nesten som poteten kan nesten brukes til alt.

Klem

Kristin

Skrevet

Helt nydelige, Kristin :) Som jeg sa til deg i helga, det er livsfarlig å legge ut sånt! :(

Faktisk vanskelig å bare velge seg én favoritt også, jeg tror jeg endte opp med 3, hehe..

Skrevet
Har sendt deg en PM Kristin, vet ikke om du har sett den :unsure:

Hei sann:)

Jeg hadde svart på den også, men har vell blitt noe feil. Men har sendt deg ny mail igjenn jeg:) si i fra om du ikke har fått den også da. Så send meg heller en mail i stede for på min mail adresse [email protected]

Ha en fin,fin kveld

Klem

Kristinh

Skrevet
Ja hun er kjempe vakker:)

Du har god smak må jeg si;) Og whippeten er bare helt fantastisk. Skikkelig supre hunder, de er nesten som poteten kan nesten brukes til alt.

Klem

Kristin

Når du først sender den valpen til meg: Ta en large Smart pakke så kan du sende Diesel-Elendil til meg samtidig :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...