Gå til innhold
Hundesonen.no

varmevifte i bil


comit

Recommended Posts

Ennå er det ikke noe problem men når det blir vinter så er det enkelte kurs/samlinger hvor hundene må tilbringe lengre tid i bilen, og i noen tilfeller overnatte der.

Når det ikke er tilgang til strøm, hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt biler med både bensin og diesel-varmeapparat som ekstrautstyr. Noen med klokke og en med muligheter for termostat også. Forhør deg med forhandler(e) om Webasto eller Eberspasher varmeapparater. Enkelte minibusser har dette montert orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto og sånt koster flesk (12000-20000)

I tillegg så bruker de strøm, så den bør ikke gå mer enn en halvtime om gangen og du skal helst kjøre bil i 30 minutter for å lade opp batteriet nok til å kjøre det igjen.. Ellers blir batteriet fort tomt.. Det er iallefall ikke noe jeg ville satset på for overnatting.

Nå spørs det jo hvor kaldt det er hvor du har tenkt å ha bilen da, men om du isolerer godt rundt buret, så skal hunden normalt greie å holde temperaturen oppe selv. Men vinterstid tar jeg nok med meg hunden inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Legger ett ullteppe rundt buret, tjukt varmeteppe inne i buret og hvis det er skitkaldt tar jeg på pelsen ett dekken.. Men Schäferen har jo grei pels og holder varmen så lenge den ikke er våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...