Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på popupvindu


Basse

Recommended Posts

Er det mulig å kode slik at siden kommer opp sånn ca midten av siden uansett om oppløsningen er 1024X768 eller en større oppløsning?

Altså: eksempel: layouten min er 700x400

Å midtstille siden slik at den blir i midten av siden altså slik er null problem:

700x400

Men jeg vil ha siden min til å midtstilles i nettleseren, altså at det er like langt til toppen som til bunnen.

topp nettleser

--------------------------

700x400

---------------------------

bunn nettleser

Spørsmålet er: er det mulig?

Nytt spørsmål om popupvindu lenger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja.. Dette vil fungere i IE og FF.

Du kan enten bruke tables, eller DIV.

Det vil dog. bryte med "ekte html", så det vil ikke bli støttet i alle nettlesere.

Trikset blir altså å enten:

A) kjøre DIV eller Tables med height 100% og da v-align middle

B) bruke JS til å hente ut nettleserens høyde, for så å sette feks. padding eller maring-top til height / 2 - content.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja.. Dette vil fungere i IE og FF.

Du kan enten bruke tables, eller DIV.

Det vil dog. bryte med "ekte html", så det vil ikke bli støttet i alle nettlesere.

Trikset blir altså å enten:

A) kjøre DIV eller Tables med height 100% og da v-align middle

B) bruke JS til å hente ut nettleserens høyde, for så å sette feks. padding eller maring-top til height / 2 - content.

Tusen takk Olav :D

Skal prøve på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Størrelse på popupvindu

Har et par miniatyrbilder som kommer opp i et nytt vindu.

Er det mulig å bestemme størrelsen på disse vinduene?

Feks: bildet er 500 x 600 og vinduet er 550 x 650 ?

Seint men godt - denne koden bruker jeg for å bestemme hvor stort pop-up-vinduet til bildene mine skal være:

<a href="siden.html" onClick="gallery=window.open('siden.html','index','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,sc

ollbars=yes,resizable=yes,width=590,height=650'); return false;">tekst</a>

Her kan du bestemme høyde og bredde, om vinduet skal være regulerbart, location osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Seint men godt - denne koden bruker jeg for å bestemme hvor stort pop-up-vinduet til bildene mine skal være:

<a href="siden.html" onClick="gallery=window.open('siden.html','index','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,sc

ollbars=yes,resizable=yes,width=590,height=650'); return false;">tekst</a>

Her kan du bestemme høyde og bredde, om vinduet skal være regulerbart, location osv.

Tusen takk skal du ha :)

Nå har det seg sånn at jeg gjerne skulle gjort dette på en side med popupbilder og at størrelsen skulle være ca tilpasset disse, må jeg kanskje legge koden inn for hvert bilde, eller går det muligens å definere i Head slik at det blir den størrelsen på alle popupvinduer (da bildene har lik størrelse)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...