Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunge trnger nytt hjem, fort!


She-Elf

Recommended Posts

Skrevet

Liten kattunge på 3 dager, skal gis brt om 8-10 uker.

Hun er hunnkatt, og er grå, halvt skogskatt.

Grunnen til at det haster er fordi hun må avlives om hun ikke får et hjem snart.

Det er ikke min katt, men noen bekjente sin, jeg føler bare at jeg må hjelpe den nydelig katten til å få et ordentlig hjem.

Forr nærmere informasjon:

TLF: 92017933

MAIL: [email protected]

Katten bor nå i Elverum.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Vil eierne ha en eller annen forsikring om at katten har noen som vil ha den om en åtte ti uker for å ikke ta livet av den nå? Kan du hilse fra meg å si at den slags trusler er en simpel form for ansvarsfraskrivelse! Har de vært sjødesløse nok til å la hunkatten sin bli drektig, er de vel i stand til å ta ansvaret for det i ettertid. Ellers burde de kanskje ikke hatt dyr i det hele tatt. Dyr som ikke blir passet på, eller sterilisert, de parrer seg nemlig. :lol: Skulle tro voksne folk visste såpass. Nei, Det er veldig fint at du vil redde katten, så det er ikke deg jeg blir sint på, men altså...

  • 2 months later...
Skrevet
Jeg forstår ikke helt. Vil eierne ha en eller annen forsikring om at katten har noen som vil ha den om en åtte ti uker for å ikke ta livet av den nå? Kan du hilse fra meg å si at den slags trusler er en simpel form for ansvarsfraskrivelse! Har de vært sjødesløse nok til å la hunkatten sin bli drektig, er de vel i stand til å ta ansvaret for det i ettertid. Ellers burde de kanskje ikke hatt dyr i det hele tatt. Dyr som ikke blir passet på, eller sterilisert, de parrer seg nemlig. :devil: Skulle tro voksne folk visste såpass. Nei, Det er veldig fint at du vil redde katten, så det er ikke deg jeg blir sint på, men altså...

Ja, jeg er helt enig i det du sier, vet svaret kommer sent, men har vært opptatt med skole, så har ikke vært her. Jeg er helt enig med deg i alt du sier! Jeg ville bare prøve å gi pusen en sjanse, siden hun fortjente såpass.

Sånne mennesker burde ikke ha dyr! Provoserende

Skrevet

hva med å sterilisere katten sin??

Det koster like å sterilisere katten sin, som å betale X antall dødssprøyter igjennom et helt katteliv.

Skrevet
hva med å sterilisere katten sin??

Det koster like å sterilisere katten sin, som å betale X antall dødssprøyter igjennom et helt katteliv.

Nå er jeg fullstendig klar over det, men det var ikke min katt. Og jeg vet at det er bedre, og jeg håper virkelig at de steriliserer katta, for ingen fortjener å bli satt ut i livet for å dø med engang

Skrevet

Har de fått gitt den bort?

Du får prøve å banke vett i eierene :devil:

Det er best å kakke kattungene med en gang, om man ikke er innstilt på å ha kattunger! Ikke en selvfølge at de blir gitt bort med en gang når de er lev.klare, og mange får ikke en gang nye hjem!

Jeg har fem stykker i hus, og ingen skal til himmels.. ;)

Skrevet

Liker veldig lite å høre om folk som avliver dyrene sine fordi de ikke kan ha / ta seg av dem. Det finnes x-antall adopsjons "firmaer" her til lands, og her gjelder det å gidde å løfte på rumpa for dyrets fremtid.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...