Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste


IM

Recommended Posts

Jeg leste i en artikkel på nettet at kennelhoste smitter via dråpesmitte, men vi mennesker kan føre det fra en hund til en annen.

Stemmer det??

På dyrehotellet der jeg jobber, har det så klart kommet kennelhoste. hva kan jeg gjøre for å gjøre sjansen så liten som mulig for at mine hunder får det?

Den ene hunden er nylig vaksinert, men kennelhostevaksinen må jo revaksineres vært år, og den er heller ikke noe bra...

Noen gode råd å få her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har jeg også lest på nettet. Jeg vil anta at sjansene for overføring av smitte via menneske til hund er veldig liten. Og at det mer eller mindre må til at den syke hunden slikker på hånden din (et eksempel) og din må slikke på det samme stedet for muligheten til å bli smittet. Så jeg vil dermed anta at hvis du skifter klær OG vasker deg (inn i dusjen!) før du leker med din hund, så minsker du sjansene enda mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker armene, hendene og ansiktet før jeg drar fra jobben. Men er sååå redd for at mine hunder skal komme i kontakt med klærne mine, for det KAN jo være noe der.

Når jeg kom hjem akkurat så hev jeg av meg klærne, vasket meg og slang på nye klær...

Kanskje jeg overreagerer litt?? Det er jo ikke noe sånt at det er kjeeempefarlig, men er så kjipt hvis de skulle bli smittet...

det er jo helt vanlig at det går kennelhoste da...

ÅH! kunne ikke disse forskerane funnet en skikkelig god vaksine da....! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...