Gå til innhold
Hundesonen.no

Gulla og Gulliver er født!


puddellover

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg passer min venninnes drektige marsvin.

Hun er fikk to uhellskull(dvs at de er drektige nå) etter at de hadde marsvin pass mens de var i syden tror hun,men hun virker lengre på vei!

Jeg passer den ene drektige,hun er 3-4 mnd og hun venter kull med kullbroren eller faren sin!

Jeg kjenner liv inni der,veldig kraftige spark.

Hun er forresten en himalaya eller hva dere kaller det.

Og hvor er bekkenet?

Hvordan finner man ut om ungene er på vei?

Hvordan ser et åpent bekken ut?

Jeg gir henne frukt og grønt hverdag,nytt høy,friskt gress,pelletsfor m/ 12 dråper C vitamintillegg.

Jeg skal passe mor og barn fram til de er leveringsklare fordi venninna mi har nok med et planlagt og et uplanlagt kull.

Legger ved noen bilder.

Fint hvis noen kunne gjette hvor langt hun er på vei!

IMG_5250.jpg

På siden.

IMG_5251.jpg

Ovenifra.

IMG_5252.jpg

Løftet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet noe enda? Det er noe helt eget når marsvinet får unger! Det er så fint å se at de er så utviklet når de blir født. Jeg venter selv på at det ene marsvinet skal "nedkomme", men det blir nok en stund til enda. Hvor stort marsvinet er når det er drektig kommer jo helt ann på hvor mange unger hun venter, men det er gøy å gjette. Regner med at du ikke lurer på hvordan du kan se at hun snart skal føde lenger, siden du ventet at hun skulle føde i natt, men hvis det er noen andre som lurer, så; du kan f.eks se det på at kjønnsorganene blir hovene, at pattene blir større og iblant kan marsvinet endre oppførsel til en viss grad. Likevel er marsvin ofte gode på dette med overraskende fødsel. Det kan gjerne skje på natten hvis ingen er våkne, eller på dagen hvis ingen er hjemme. Lykke til med marsvinfødselen da!

Forresten skal drektige og ammende marsvin ha mer vitaminer enn de vanligvis ville fått. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig svær nå ja. :lol: Jeg tror i hvert fall ikke det er lenge til hun føder, for pattene hennes ser store ut. Ser litt ut som "melkespreng", og dette pleier å være et tegn. Har du noen tanker om hvor mange unger det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To er jo greit å få. Da har de selskap i hverandre + at det blir lettere å selge dem som du sier. Sist kull jeg hadde, var på to unger. Kan se dem her: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=16742. Ble egentlig litt overrasket over at det bare var to på grunn av at mora var så veldig svær før hun fødte. Gangen før fikk hun fire, men da var hun nesten mindre enn det hun var da hun fikk to, så det er litt merkelig. Man kan lett bli lurt. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunnmarsvin har vel alltid litt åpning i motsetning til hannene, men det spørs jo om det har blitt større åpning enn det har vært tidligere. På mine marsvin har det vært mest synlig at fødselen er nær når kjønnsorganene er hovne. Jeg har ikke sett så mye til at det har blitt større åpning, men det kan ha noe med å gjøre at fødselene har skjedd på natten mens jeg har sovet de fleste gangene. Du kan forresten gjerne se at marsvinet har litt utflod og at buken trekker seg sammen i veer når fødselen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
×
×
  • Opprett ny...